|
Lähettäjä: Hazelnut
Päivämäärä: 29.1.26 15:55:02
Minä olen haaveillut siitä klassisesta eli miehestä, kodista, häistä ja omasta lapsesta jne niin kauan kun muistan. Mutta omassa kaveripiirissäni se on minulta ollut nimenomaan ihan vääränlainen ja paheksuttava haave. Olen kuullut olevani mm tyhmä, tylsä, vanhanaikainen ja suunnilleen aivopesty, kun haluan moista enkä halua jotain muuta... Varsinkin nyt kun tulin raskaaksi (suunnitellusti ja toivotusti, ikää 28v), niin olen saanut paljon kuulla naljailua asiasta, ihan suoraan sanottu kuinka lapsen hankkiminen on typerää. Kyllä se kieltämättä vähän harmittaa, vaikka ei toisten mielipiteille pitäisi antaa painoarvoa. Onneksi on myös niitä ystäviä (ja sukulaiset yms), jotka ovat olleet iloisiakin puolestani. Mutta paljon olen saanut tästä paheksuntaa.
Tapasin itse mukavan miehen opiskellessa, rakastuin häneen ja hän minuun. Meidän kemiat ja tulevaisuuden haaveet mätsäsi, joten muutimme yhteen yliopiston takana vuonna. Kaikki on mennyt hyvin, elämäntilanteet on vakaat ja tukijoukot kunnossa, joten päätettiin alkaa yrittää lasta ja sen suhteen kävi hyvin ja nyt tosiaan maha kasvaa. Tuntuu, että nimenomaan minä kuljen monen mielestä tässä vääränlaisella polulla.
Olen elänyt kivan nuoruuden; kilpaurheillut, opiskellut, matkustellut kilpaurheillut ja nauttinut myös opiskelijaelämän illoista. Mutta nyt olen vielä enemmän innoissaan tulevasta, siitä että saan aloittaa uuden luvun elämässäni. Se ajatukseni on ollut kavereistani joillekin todella mahdoton ymmärtää.
|