Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Anoppi työntää tavaraa meille, mies hamstraa

Lähettäjä: Tukehdun 
Päivämäärä:   29.1.26 12:47:54

Tässä on oikein hyvä combo. Mies on luonteeltaan sellainen, että mistään tavarasta, rikkonaisestakaan ei voi luopua. Hyllyt ja kaapit pursuaa rikkonaista elektroniikkaa, johtoja, kaapeleita, vaatteita 90 luvulta, entisiä työasuja jne. Nyt anoppi on innostunut työntämään miehen matkaan kaiken heille ylimääräisen. Mukaanluettuna juuri rikkonaiset läppärit, tabletit, temun huti tilaukset ym. Asioita, joilla ei ole meille yhtään mitään käyttöä. Ja mies ei raaski luopua vaan odottaa päivää kun ehtii vilkaista olisko sille esim läppärille vielä tehtävissä jotain.

Itse olen hyvin vähällä tavaralla toimeen tuleva ja inhoan joka paikasta pursuavaa tavaraa. Rakastan selkeää kotia jossa tv tasolla ei makaa kymmentä projektia.

Kuinka olette saaneet toisen tjuamaa, että nyt menee yli? Ero ei ole vaihtoehto, koska yllätys yllätys miehessä ei ole muuta "vikaa". Mun mielenterveys ei vaan kestä sekasortoa kohta.

Anoppi siis asuu toisella paikkakunnalla ja mies vierailee siellä yksin minun vuorotyön vuoksi.

Re: Anoppi työntää tavaraa meille, mies hamstraa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 12:55:50

Kyllä se ero on vaihtoehto. Ette ole samanlaisia arvoja omaavia ihmisiä. Miksi siis olla sellaisen kanssa, jolla on eri arvot kuin itsellä? Siitä tuo tilanne johtuu.

Minun arvoihini ei kuulu kaikenlaisen krääsän omistaminen ja haaliminen, varsinkaan jostain Temu-kaupoista, joten en olisi sellaisen ihmisen kanssa. Niin yksinkertaista se on. Siksi minun kotini ei tursua Temu-paskaa. Samoin minun arvoihini ei kuulu esimerkiksi aggressiivinen ajotapa, joka vaaraantaa muut ihmiset. Siksi minun kumppani ei ole sellainen, joka ajaa aggressiivisesti enkä joudu tilanteeseen, jossa kumppanini takia oma henkeni on vaaratilanteessa.

Sinä elät tasan niiden asioiden kanssa, joita siedät. Olisiko siis aika muuttaa tapaa, jolla elää?

Päivämäärä:   29.1.26 12:58:32

Mies vuokraa tavaroilleen varaston. Sitä kuukausittain maksellessa voi sitten miettiä ovatko kaikki aartet sen arvoisia.

Lähettäjä: ooO 
Päivämäärä:   29.1.26 12:58:48

Tulisin myös hulluksi.

Olen viimeisen vuoden aikana roudannut monta jätesäkillistä miehen ravaraa roskalavalle kun sellainen pihalla remonttien takia sattui olemaan. Myös huonekaluja pudottelin sinne. Tuskin ikinä tulee älyämään että tavaraa on poistunut.

Lähettäjä: ´ 
Päivämäärä:   29.1.26 13:01:06

Hävität vaivihkaa niitä alimpia kerrostumia. Tuskin mies muistaa joka siunaaman johtoa ja kapistusta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.26 13:01:08

Hävität miehen ollessa töissä. Se ei edes tajua, että ne on kadonneet.

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   29.1.26 13:01:54

Noo jos puhuminen ei auta, niin ala kantaa itsenäisesti ja kyselemättä sitä roinaa toisesta päästä kierrätykseen.
Jos asut omakotitalossa ja on esim. autotalli, niin vois olla vastuualueet, että mies saa täyttää autotallin kuten haluaa ja esim. työhuoneen tms. ja sinä vastaat talon muista huoneista.

Päivämäärä:   29.1.26 13:04:18

nippe: Huono idea. Tolla tekniikalla autot ei mahdu kohta talliin.

Lähettäjä: Iih 
Päivämäärä:   29.1.26 13:11:42

Tuttu ilmiö, apu kelpaisi.

Päivämäärä:   29.1.26 13:12:51

Ei ole omakotitalo. Se olisikin katastrofi. Hyvä idea tuo, että kampetta vaan alimmista kerroksista pois. Tosiaan mies ei todellakaan muista mitä hänellä on.

Varastoa nyt ei vuokrata, koska "kaikki mahtuu tänne ihan hyvin". Mua häiritsee vaan tämä lisälaatikoiden osto, että saa lisää romua nurkkaan

Päivämäärä:   29.1.26 13:15:01

Niin. Onko muuten mitään iloa säilyttää myöskään isoa laatikkoa sukulaisten valokuvia, jotka on periytynyt milloin keneltäkin edesmenneeltä tädiltä/sedältä. Onko näillä oikeasti jollakin tunnearvoa? Vai olenko vaan kylmä ihminen.

Päivämäärä:   29.1.26 13:18:01

"Onko näillä oikeasti jollakin tunnearvoa?"

Jollekin voi olla, se vaan et ole sinä. Toisaalta niin kauan kun kukaan ei tiedä niitten olemassaolosta, kukaan ei osaa myöskään kaivata niitä eli heiheiiiii...

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   29.1.26 13:19:45

Mun isällä oli paha tapa kerätä kaikenlaista romua. Äiti ei antanut niitä talossa säilöä mutta autotalli ja varasto täyttyi. Isä oli tosi näppärä ja osaava joten aivan varmasti säästi pitkän pennin sillä että korjaili jne ja oli niissä "jostain saaduissa" joskus jotain ihan oikeitakin aarteita, mm jonkun hautausmaan purettu verkkoaita joka oli kunnon panssariverkkoa ja sitä oli rullatolkulla. Isän kuolemasta tulee ensi vuonna 20 vuotta ja niitä hänen "miljoonalaatikoita" löytyy vieläkin varastoista.

Päivämäärä:   29.1.26 13:23:41

Meillä ei tosiaan ole mitään Varastoa varsinaisesti. Perus pieni varasto asunnon yhteydessä. Vaatehuoneessa säilöö esimerkiksi näitä muistolaatikoita, että ei sinne paljon muuta mahdu. Ei niitä kuvia ole sieltä kukaan kaivanut kohta viiteen vuoteen mitä tässä ollaan yhdessä asuttu.

En osaa kuitenkaan olla niin ilkeä, että vaatisin esimerkiksi niitä valokuvia heittämään. Vai voinko...

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   29.1.26 13:26:21

Mä myynnissä torissa toisesta päästä tavaraa pois, jota ukko hamstraa. Saan vielä rahatkin.

Päivämäärä:   29.1.26 13:26:34

Älä vaadi kun heität vaan etkä kerro mitään. Ei se edes tajua, että ne on kadonneet sieltä.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   29.1.26 13:28:11

No ehkäpä aloittajan nyt kuitenkin kannattaisi aloittaa niistä tilaa vievistä ja selkeistä romuista. Rikkinäiset läppärit, temuhudit, ysärin vaatteet...Tuskin kenelläkään valokuvia on niin paljon että se olisi isompi ongelma kuin luettelemani.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   29.1.26 13:33:11

Vaadi tavarat pois silmistä, sinne vaatrkometoon. Jaatte tilan niin että kolmasisa yhtrisille tavaroille, sinulle kolmasosa ja miehelle yksi kolmasisa. Siihen on mahduttava ja miehen ongelma mitä mahtuu. Yhtään ei levitellä. Anopille voi suoraan sanoa että temua ja törkyä ei tähän taloon tule.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   29.1.26 13:45:26

Keräät kasaan ja ilmoitat, että 24 h käydä läpi, sitten lähtee roskiin.

Päivämäärä:   29.1.26 14:09:13

Myy myyytävä ja hävitä pois muu. Ole juoni ja tee sitä salaa. Mutta tee. Pidä pääsi, vaikka paljastuisit. Pitkällä aikavälillä etsi kirjallisuutta ongelmasta ja tee jotain proaktiivista jotta siitä päästään. Tippuva vesi kuluttaa graniitiniin. Minä puhuisin aina sisällä kotona ihan vain miten ei sovi hautoa roskaa ja rämää, maapallo hukkuu kerskakulutuksen aiheuttamaan romuun ja roskaan jne.

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   29.1.26 14:10:32

meilä myös mies on hamstraaja . äitinsä ei vielä ole niin vahna ,että alkaisi omista tavaroistaan luopua - onneksi .

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   29.1.26 14:46:29

Miks ihmeessä pitää selitellä tai piilotella tai viedä pois salaa?? Noille tyypeille ei riitä kuin kova kovaa vastaan. Ihan selkeästi ilman väärinymmärryksen mahdollisuutta:
Nyt voit itse päättää, lähteekö nää romut vai lähdenkö minä?

Ja anopille voi sanoa että joka ainoa esine joka sulta meille tulee menee suoraan roskiin saman tien.

Ei pidä olla niin nössö!!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.