Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies vaan nukkuu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.26 05:42:33

Ikää 55 ja nukkuu lähes kaikki vapaa-ajan, nyt ollut viikon lomalla ja on nukkunut useat päiväunet, pisimmillään pari tuntia, iltaunille seitsemältä ja nukkuu 12 tuntia, ei käy enää lenkillä eikä kuntosalilla kun ei vaan huvita. Työpäivän jälkeen menee melkeinpä suoraan nukkumaan. Lääkäriin ei suostu vaan suuttuu kun siitä mainitsee, jotain vikaa täytyy olla, itse olen jo miettinyt eroa kun en jaksa enää tuollaista katsoa.

Re: Mies vaan nukkuu

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   29.1.26 06:03:46

Äidin miehellä oli piilevänä sepelvaltimotauti. Väsähti pikkuhiljaa ja oli viimeiset kuukaudet todella väsynyt, lepäsi vaan aina töiden jälkeen. Oli 57v kun kuoli sydänpysähdykseen flunssassa nukkuessaan. Ruumiinavaukaessa löytyi myös usean sentin kokoinen kasvain pään etuosasta.

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   29.1.26 06:12:31

Mun isällä tuo tarkoitti myöskin sepelvaltimotautia. Kävi monta kertaa päivystyksessä (rintakipujen takia) ennenkuin löytyi tukos, tehtiin pallolaajennus ja virkosi omaksi toimeliaaksi itsekseen. Meni varmaan puolisen vuotta siitä kun alkoi väsymään siihen, että sai hoidon. Ja kyseessä 75v mies, ei muita sairauksia, paljon liikkuva, terveellisesti syövä, ei koskaan tupakoinut eikä juonut alkoholia.

Lähettäjä: Broken heart 
Päivämäärä:   29.1.26 07:53:55

Tulee kyllä heti minullekin mieleen jonkunlainen sydämen ongelma!
Minä olin itse juuri tuollainen sydänvaivojen takia. Nukuin ihan koko ajan enkä jaksanut mitään. Mikään ei huvittanut eikä jaksanut kiinnostaa. Ei ollut koskaan mitään kipuja tai muuta selkeää oiretta, ihan valtava väsymys vaan. Yritin urheilla, mutta kropasta ikään kuin vain katosi tehot, ei jaksanut. Pääsin onneksi lopulta osaaville lääkäreille, joka tajusi tutkia sukurasitteen takia sydämeni, vaikka siinä menikin jokusen aikaa päästä siihen pisteeseen. Ensin nyt klassisesti vaan tyrkytettiin masennusdiagnoosia ilman mitään fyysisten vaivojen tutkimista… No sydämestäni se oireiden syy ja vika sitten löytyi (minulla rakennevika, joka aiheutti vajaatoiminnan). Olen nyt toipumassa leikkauksesta. Vaikka olen vielä toipilas, niin herranjestas miten paljon olo on jo nyt virkeämpi! Ei nukuta 24/7 ja mielikin on aivan eri tavalla iloinen.
Myös oma isäni oireili selkeästi sydäntään samanlaisella väsymyksellä, ei vaan häntä saanut kirveelläkään lääkäriin. Tilanne meni hänellä siihen, että hän saattoi nukahtaa milloin vain mihin vain, jopa ruokapöytäänkin. Sitten vaan kerran hän ei enää herännyt. Avauksessa hänellä todettiin sydänvika. Vieläpä sama rakennevika mikä minultakin löytyi.
Aloittaja yritähän vielä vaikka kantaa väkisin miehesi lääkäriin. Tuollainen väsymysoire ei ole leikin asia, ei pitäisi jättää tutkimatta! :/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 07:59:56

Burn out?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.1.26 08:02:55

Sydän, masennus, miehen vaihdevuodet? Kyllä nyt on lääkäriinmenon paikka ilman muuta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.