|
Lähettäjä: Broken heart
Päivämäärä: 29.1.26 07:53:55
Tulee kyllä heti minullekin mieleen jonkunlainen sydämen ongelma!
Minä olin itse juuri tuollainen sydänvaivojen takia. Nukuin ihan koko ajan enkä jaksanut mitään. Mikään ei huvittanut eikä jaksanut kiinnostaa. Ei ollut koskaan mitään kipuja tai muuta selkeää oiretta, ihan valtava väsymys vaan. Yritin urheilla, mutta kropasta ikään kuin vain katosi tehot, ei jaksanut. Pääsin onneksi lopulta osaaville lääkäreille, joka tajusi tutkia sukurasitteen takia sydämeni, vaikka siinä menikin jokusen aikaa päästä siihen pisteeseen. Ensin nyt klassisesti vaan tyrkytettiin masennusdiagnoosia ilman mitään fyysisten vaivojen tutkimista… No sydämestäni se oireiden syy ja vika sitten löytyi (minulla rakennevika, joka aiheutti vajaatoiminnan). Olen nyt toipumassa leikkauksesta. Vaikka olen vielä toipilas, niin herranjestas miten paljon olo on jo nyt virkeämpi! Ei nukuta 24/7 ja mielikin on aivan eri tavalla iloinen.
Myös oma isäni oireili selkeästi sydäntään samanlaisella väsymyksellä, ei vaan häntä saanut kirveelläkään lääkäriin. Tilanne meni hänellä siihen, että hän saattoi nukahtaa milloin vain mihin vain, jopa ruokapöytäänkin. Sitten vaan kerran hän ei enää herännyt. Avauksessa hänellä todettiin sydänvika. Vieläpä sama rakennevika mikä minultakin löytyi.
Aloittaja yritähän vielä vaikka kantaa väkisin miehesi lääkäriin. Tuollainen väsymysoire ei ole leikin asia, ei pitäisi jättää tutkimatta! :/
|