Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako nykyisen kanssa tehdä samaa kuin exän?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   28.1.26 05:43:25

Otsikko on typerä, mutta kysyn tosissani.

Jos exän kanssa vaikkapa rakasti ravintolaa x tai matkakohdetta y, niin onko ok käydä niissä uuden kumppanin kanssa? Vai tuleeko fiilis, että pitäisi olla jotain nk omaa? Onko loukkaavaa, jos tuo näitä asioita uuteen suhteeseen, jos ne vanhassa suhteessa oli tosi tärkeitä?

Re: Saako nykyisen kanssa tehdä samaa kuin exän?

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   28.1.26 06:15:18

Meinaatko, että jos exän kanssa harrasti seksiä, kävi kylpylässä, meni mökille tai kuunteli musiikkia, niin nyxän kanssa ei saa? Mieti nyt vähän. Pärjäätkö elämässä itsenäisesti, vai onko sinulla holhooja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.26 06:17:20

Onhan se hauska ajatus, jos exän kanssa teki jotain ja suhde epäonnistui niin haluaisi tehdä samaa uuden kumppanin kanssa. Mutta tietysti jos esimerkiksi olet pieneltä paikkakunnalta, ei siellä juurikaan ole mahdollista valita ravintoloita. Joten anna palaa vaan

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   28.1.26 06:21:17

Ei ole holhoajaa, miksi pitäisi?

Mietin vaan sitä, että jos exän kanssa joku juttu on ollut tosi tärkeä, niin onko ok, että kopioi saman seuraavallekin. Yhteiset muistot ja muu painaa ja silti jakaa sen jutun eteenpäin, vai olisiko ne vaan parempi pitää edellisen suhteen juttuina ja hankkiq omia tilalle?

Jos vaikka menet naimisiin kirkossa x, niin tekisitkö saman uusiksi toisen kanssa? Minä en. Tai jos teillä on ollut joku yhteinen tärkeä biisi, niin jaatko sen seuraavankin kanssa?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   28.1.26 06:23:36

Ymmärrän aloittajaa.
Olen ollut nuorena ja kauniina ihanalla salalomalla Pariisissa. Nyt kävin perheeni kanssa muutama vuosi sitten turistina kaupungissa ja yhtäkkiä tiesin, että nyt olen sellaisessa kohdassa Seinen rantaa, missä olen ollut aivan valtavan rakastunut ja onnellinen aiemmin. Nyt olin äiti ja vaimo tallustelemassa, ja alkoi itkettää aivan mielettömästi, ilman sen kummempaa syytä.
Että jos joku paikka on todella erityinen aiemmasta elämästä, älä mene juuri siihen paikkaan; se surun ja nostalgian aalto oli aika musertava.Muualla Pariisissa meni ihan hyvin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.26 06:43:49

Saa mutta sitä exää ei kannata uudelle mainita joka tilanteessa ettei mene fiilis.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.1.26 07:03:50

mamalla on outo ajattelutapa. Olen minäkin äiti ja vaimo, ja joskus nuorena ollut tosi rakastunut. Tosin olen sitä edelleenkin, enkä ikinä vaihtaisi nykyistä elämääni menneisyyteen.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   28.1.26 07:13:44

Lähettäjä?

Päivämäärä28.1.26 07:03:50

mamalla on outo ajattelutapa. Olen minäkin äiti ja vaimo, ja joskus nuorena ollut tosi rakastunut. Tosin olen sitä edelleenkin, enkä ikinä vaihtaisi nykyistä elämääni menneisyyteen.

^ Tämä. Eikö onnellisista muistoista voisi olla vaan onnellinen? Toki jos inhoaa miestään, perhettään ja elämäänsä nyt, voisi ymmärtääkin.

Lähettäjä: Tere 
Päivämäärä:   28.1.26 07:40:47

Minä ymmärrän Mamaa täydellisesti.

Joskus saman tunteen voi laukaista jokin tuoksu, tai musiikki. Viimeksi lentokoneesta ulostulo ja platalla kävely toi yhtäkkiä vanhan muiston.
Mutta tuo että jokin paikka tuo tunteet niin yllättäen ja vahvasti pintaan, muistot ja sen ”vanhan” minän kaikkine unelmineni ja tunteineni, on tuttua.

tunnistan musertavan surun, tai ehkä kaihon tunteen, vaikka se olisi vain hetkellinen. Toisaalta siinä on jotain ihanaakin, olemme eläneet hyvän elämän, missä on ollut monenlaista. Meidän sisällä voi kuohua ja muistoja intohimosta, jota joskus koki. Se ei todellakaan ole pois tästä hetkestä, tai siitä rakkaudesta, mitä nykyistä elämää kohti tuntee. Se on vain ….. erilaista.

Vaali noita tunteita ja itsekin välttelisin kyseisiä paikkoja, tai kävisin niissä yksin ”nostalgiakävelyllä”.

Aloittajan kysymykseen - riippuu mitä asioita. Olen exieni kanssa tehnyt erikoisia asioita, jotka ovat kuuluneet siihen suhteeseen ja ajanjaksoon. Tai no ei ole erikoista patikoida Lapin erämaassa laavulle tai lähteä ex temporee ulkomaan reissuun , mutta nykyisen kanssa en sellaisia tekisi. Meillä on omat jutut, ja toisen persoonallisuus ja spontaanius on ihan eri. Toki myös elämäntilanne.

Arkiset asiat on kyllä aika samanlaisia nykyisen kanssa…. Mihinpä sitä muuttuisi tavallisessa arjessa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.1.26 07:43:01

Riippuu tilanteesta.
Siinä vaiheessa kun huomasin, että mun exä alkoi kopioida asioita edellisestä suhteesta meidän suhteeseen niin sanoin moikka.
En tiedä huomasiko edes että nainen -eli mä, vaihtui siinä jossain vaiheessa. Tai sitten yritti juuri sen unohtaa.

Sanoisin että jos ex joka marraskuu halusi lähteä Thaimaahan,sinä et niinkään, niin älä jatka sitä perinnettä vain koska exän kanssa teitte niin.
Jos taas kävitte exån suosikkiravintolassa syömässä, mihin sinäkin tykästyit niin jatka vaan käymistä.

Jos exä halusi mökillä herätä aina aamu kuudelta kuorimaan perunoita, älä pakota nyksää siihen vain koska exä teki niin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.1.26 07:57:10

Vähän huvitti, kun eksä vei tuoreen vaimonsa Kreiikassa samaan hotelliin, jossa olimme olleet useaan kertaan. Olihan tuo kiva pieni hotelli, ja hyvällä sijainnilla. Veikkaan, ettei eksä nostalgisoinut, vaan oli niin laiska, ettei jaksanut etsiä uusia paikkoja. Aikoinaan minä kuitenkin järjestin kaikki reissut.

Lähettäjä: Saaa 
Päivämäärä:   28.1.26 08:09:33

Saa tehdä. Pakko ei ole. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

Itse en ole edes ajatellut tuota että saisiko. Toisaalta, ei ole sellaisia ihmeellisyyksiä ollut muutenkaan joiden kohdalla asiaa pohtisi.
Ex oli enemmän kaupunkilaismies ja pyöräteillä kuntoilija ja hänen kanssaan tekemiset olivat luonnostaan aika erilaista mitä nykyisen kanssa maaseudulla. Jo se, että exällä ei ollut ajokorttia, määritteli jonkun verran tekemisiä ( nykyisen kanssa ajellaan huvikseen paikkoihin ).

Mulla on koko ajan ollut tietyt omat harrasteet ja uutta miestä etsiessä kriteerinä oli kyllä se että olisi jonkin verran kiinnostunut samoista jutuista. Tavallaan jokainen mies on " joutunut " sietämään kiinnostuksenkohteeni koska se on elämäntapani sekä työ. Kompromisseja olen toki tehnyt.

Avoimin mielin olen aina sieltä miehen maailmasta ottanut juttuja jotka ovat alkaneet kiinnostaa itseäni ja vienyt seuraavaan elämääni. Ex kuunteli lähes pelkästään tietyn genren musaa, nappasin musiikinkuuntelijana sieltä mikä kolahti itseeni ja soitan nykyisen kuullen. Mutta en hiero sitä naamalle että ex tykkäsi tästä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.