Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  10v selibaatti päättymässä, kertoako kumppanille

Lähettäjä: Seija 
Päivämäärä:   27.1.26 20:03:13

Noniin sitten parviälyltä kysyttävä mielipiteitä, kun itse seilaan ajatusten kanssa puolelta toiselle.

Olen 35 v, ja ollut omasta halustani kymmenisen vuotta selibaatissa. Nyt olen kohdannut kivan miehen, ja tapailu on edennyt siihen, että ollaan harrastamassa seksiä seuraavalla tapaamiskerralla. Mietin, onko parempi kertoa pitkästä tauosta vai ei? Mies on minua hieman vanhempi ja paljon kokeneempi. Olen sanonut suunnilleen siten, että kukaan muu mies ei ole sytyttänyt mua pitkään aikaan kuten hän, mutta muuten en ole puhunut pitkästä tauosta mitään. Pelkään, että jos kerron, se vaikuttaa negatiivisesti miehen suhtautumiseen minuun ja toisaalta kertomatta jättäminen taas aiheuttaa mulle paineita, koska tykkään ennemmin rehellisyydestä ja avoimuudesta, mutta toisaalta sorrun helposti jakamaan liikaa asioitani liian aikaisin ja monesti se saa huonon vastaanoton kun en aina osaa tulkita tilanteita/toisen tunteita oikein.

Kertoisitiko itse? Miksi? Miksi et? Etukäteen, myöhemmin, vai et koskaan?

Re: 10v selibaatti päättymässä, kertoako kumppanille

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   27.1.26 20:04:23

En kertoisi, enkä kerro muutenkaan kovin tarkasti seksiasioistani kenellekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 20:05:47

Voisitko sanoa, että sinua jännittää jos et haluaisi tuota asiaa tuoda esiin?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.1.26 20:08:19

En kertoisi koska ei kuulu muille mun seksiasiat..

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   27.1.26 20:13:35

Et tiedä etukäteen kuinka hyvin teillä synkkaa sängyssä. Se mieshän voi olla ihan paska. Sanon nyt suoraan mutta jos satut laukeamaan niin se on siitä mukava tilanne naureskella jälkikäteen että prkele kun on ollut 10v tauko mutta kylläpä tuntui hyvältä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.1.26 20:37:03

No on hyvä sanoa jos jännittää yms kun viime kerrasta aikaa

Lähettäjä: Wanha 
Päivämäärä:   27.1.26 20:50:51

Varmaan nuorena olisin juuri aloittajan syistä kertonut: ihastuksissaan ja odotuksissaan on oikein tuntea tarvetta perinpohjaiselle rehellisyydelle, se on ymmärrettävää ja onhan niitäkin ihmisiä vielä, jotka arvostaa pidättyväistä naista tai haluaa naisen, joka ei ole ikinä tai pitkään aikaan saanut hyvää ja nautinnollista seksiä jne ja niihin voi siksi tehdä vaikutuksen kertomalla omasta kuivasta kaudesta.

Mutta nyt jo kaiken nähneenä ymmärrän, että ei se kertominen ole myöskään ongelmatonta. Mitä jos aloittajalle seksi onkin köykäistä, ei tunnukaan missään ja jättää kalvavan pettymyksen tunteen, vaikka on ladannut siihen odotukset ja syvempiä tarkoituksia, kuten se rehellisyys.
On suuri todennäköisyys sille, että ukko ei ehkä saa kiinni sinun sisäisistä tuntemuksista tai tarkoituksista ja suorastaan nakkaa niille kakat ja sitten kaikki lähtee ihan väärällä jalalla liikenteeseen..

Suosittelen, että älä sano mitään ja harrasta pitkästä aikaa iloisesti ja hyvällä mielellä vanhaa kunnon seksiä! Analysoi sitten myöhemmin.

Päivämäärä:   27.1.26 20:55:53

Uuden kumppanin kanssa jännittää aina, etenkin, jos on tunteita ehtinyt nousta toista kohtaan. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja ja kaikkien kanssa ei vain osu tarpeeksi hyvin yksiin. Aloittajana sanoisin ehkä vain, että jännittää, edetään rauhassa ja hitaasti.

Lähettäjä: Aamukaffe 
Päivämäärä:   27.1.26 21:02:01

”Suosittelen, että älä sano mitään ja harrasta pitkästä aikaa iloisesti ja hyvällä mielellä vanhaa kunnon seksiä! Analysoi sitten myöhemmin.”

Just näin!! :) <3 Go for it & enjoy!

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   27.1.26 21:19:05

No jos syy oikeasti on, ettei kukaan mies ole "sytyttänyt", nii se voi olla imarteleva asia miehelle ja se käy kuksauttamassa ja viilentää välit, koska ei halua liikaa "olet se ainoa mies"-painetta -> kohta rakkautta ja sitoutumista ja perhettä ja vaan siksi, että sai seksiä kymmenen vuoden jälkeen.

Älä sano mitään ja nauti vaan tilanteesta ja seksistä.
Jos seksi onkin huonoa ja toimitus lattea ja ukosta ei kuulukkaan yhtä aktiivisesti seksin jälkeen, pääset vähemmällä, kun ei tarvi sitten hävetä tai tuntea oloansa tosi petetyksi tunnepuhevuodatusten jälkeen.
Jos seksi on hyvää ja meno jatkuu seuraavaankin seksikertaan, niin ehtiihän sen selibaattitarinan kertoa tosiaan myöhemminkin. Eihän se mihinkään häviä.

Päivämäärä:   27.1.26 21:26:55

Varmaan sanoisin että viime kerrasta on tovi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.1.26 21:33:11

Komppailen edellisiä ja sanoisin, että jätä kertomatta. 10v on nuorelle ihmiselle pitkä aika, joten saattaa herättää miehessä kummastusta tai vaikka paineita. Voit kertoa joskus myöhemmin, jos koet tärkeäksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.