Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun hommasit ILMALÄMPÖPUMPUN, paljonko

Lähettäjä: KasvoiSähkölaskut? 
Päivämäärä:   27.1.26 17:56:56

Saa laittaa esimeekkejä. Mietin kannattaako.

Re: Kun hommasit ILMALÄMPÖPUMPUN, paljonko

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   27.1.26 18:28:29

Kasvoi? Talossa johon asensin ilmalämpöpumpun oli sitä ennen lämmitys vain suorilla sähköpattereilla. Olen aika varma että ilpin hankinnan jälkeen sähkölasku _pieneni_ moninkertaisesti, vaikka toki varmaksi en voikaan mennä sanomaan kun asennutin sen 2 vko talon oston jälkeen eikä siinä sillä välillä vielä asuttu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 18:31:09

Hommasin vilpin , sähkönkulutus viisinkertaistui. Palasin öljylämmitäjäksi. Kattellaan sit keväämmällå.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 18:48:33

Sähkönkulutus pieneni patterilämmitykseen verrattuna. Mulla on useampi ilppi.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   27.1.26 18:48:58

Meillä sähkön kulutus laskenut kun asennettiin ilppi. Helppo vielä vertailla koska olin vuosi sitten kotona tähän aikaan ja nyt olen edelleen kun ilppi asenttu (olen lapsen kanssa kotona). Laskuja en jaksa kaivaa tähän hätää

Lähettäjä: Hyvä mietintä 
Päivämäärä:   27.1.26 18:55:12

Ihan hitokseen nousee kun lyö pumpun päälle, nyt laitoin joulukuun tokavikalla viikolla kun oli pakko. Vähintään 25kwh/vrk kuluttaa. Siis vähintään, siitä voi kulutusta laskea että mitä maksaa näillä sähkön hinnoilla =(

Jostain luin, että ilppi kuluttaa vuodessa 2000-8000kwh. Joten kyllähän tuo pieninkin kulutus maksaa melkoisesti jo. Toki jos patterilämmitykseen vertaa, niin varmaan on halvempi mutta en nyt mitenkään halvasta puhuisi, kun ei se itse mööpelikään ilmainen ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.