Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies pyytää vuokraa, koska riita. Apuja?

Lähettäjä: nurkassa 
Päivämäärä:   27.1.26 17:40:55

Asutaan miehen omistamassa omakotitalossa. Alusta lähtien on ollut selvää, etten tule ostamaan osuutta tästä kyseisestä talosta (tulevaisuudessa ajateltiin ostaa uusi paikka puoliksi). Sovittiin, että maksan puolet juoksevista kuluista, vesi, sähkö (sähkölämmitteinen), jätehuolto ja ruokakauppa. Näin menty pari vuotta.

Nyt meillä on kuitenkin ollut vaikeaa. Mies on tyypiltään sellainen, että ärsyyntyessään tykkää "kostaa" asioita pitkään. Siis ihan esimerkiksi niin, jos on ollut huonot välit, ja olen kotona palaverissa, tulee tahallaan samaan huoneeseen meluamaan :) Joo, lapsellista, mutta yritän nyt vielä. On siis sovittu että en maksa vuokraa, vaan juoksevia kuluja, mutta nyt saadakseen taas lisää piikkejä lihaan, sanoi että maksa vuokraa.

Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että en halua alkaa maksaa toisten lainoja, ilman että minulle jää siitä mitään käteen. En ole, enkä ole ajatellut ikinä asua vuokralla. Jos asuisin yksinäni, ostaisin oman pienen omakotitalon.

Tiedän tasan tarkkaan, että tälläistä keskustelua ei käytäisi, jos kaikki olisi ollut välillämme ok.

Talossa asuu vuoroviikoin miehen kaksi lasta, ja mies maksaa kuukausittain elatusapua. Talossa on siis neljä asujaa. Itse en koe reiluna, että mahdollinen vuokrasumma katsottaisiin niin, että verrattaisiin millä hinnalla alueen "vastaavia" vuokrattavia omakotitaloja tarjotaan ja puolitettaisiin se maksu. Tätä ei ole vielä ehdottanut, mutta olen varma että se on tulossa. Ollaan tehty tähän taloon minulle etätyöhuone, ja nyt riidan aikana uhkasi senkin lähtevän toiseen käyttöön.

Mietin, että mistä se vuokra sitten koostuisi? Nythän maksan juoksevista kuluista vaihtelevaa summaa, riippuen kuun sähknhinnoista yms. Vuokrakämppien vuokrissahan tämmöistä vaihtelua ei ole, vaan vuokrahinta on kiinteä. Olen sitä mieltä, että jos maksaisin jotain kiinteää vuokraa, en sitten maksaisi näitä kaikkia juoksevia kuluja enää puoliksi.

Voinko verrata tälläistä tilannetta siihen, että jos esimerkiksi vuokraisin huoneen soluasunnosta, jossa minulla olisi oma huone, mutta yhteiset tilat muiden asujien kanssa? Riidoissa kovasti muistutetaan, että minä olen täällä vain "vieraana", eikä minulla ole asioihin päätäntävaltaa. Mielestäni siinä vaiheessa, kun maksaisin paikasta vuokraa, täytyisi sitä päätäntävaltaa asioihinkin tulla. Juuri tälläkin hetkellä koko kämppä on aivan hirveä kaatopaikka, kun olen nostanut kädet pystyyn, etten yritäkkään ylläpitää haluamaani siisteyden tasoa ja pyytää muita siivoamaan jälkiään, vaan olen siivonnut vain omani. Ei vuokrakämpän omistajakaan kai tule vuokralaiselle sotkemaan, ja sano, että voivoi maksa vuokra ja niele tämä.

Tiedän että tulee kommentteja, että tietenkin pitää maksaa, mutta asiasta ei sovittu niin siinä vaiheessa kun minut suostuteltiin tänne muuttamaan, enkä halua tulla täysin poljetuksi. Tiedän, että tämä asia tuli esille vain inhottavista syistä, juuri nyt, kun on ollut hankalaa..

Re: Mies pyytää vuokraa, koska riita. Apuja?

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   27.1.26 17:44:16

Ja haluat asua miehen kanssa mistä syystä?

Päivämäärä:   27.1.26 17:45:18

Typerä toivo että kyllä tämä vielä tästä :)

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   27.1.26 17:45:48

Osta vain se oma pieni omakotitalo.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   27.1.26 17:46:13

No siis minähän nyt en alkuunkaan suunnittelusi edes tulevaisuutta tuollaisen miehen kanssa. Kuulostaa kamalalta. Tuo mies tulee olemaan tuollainen aina ja tulee aina lyttäämään sinut kun siltä tuntuu. Sellaista suhdettako haluat? Löytäisit paremman.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 17:46:15

Miksi ihmeessä haluat pysyä tuossa suhteessa? Oikeasti, mieti hetki. Mieti jos tuo olisi vaikka parhaan kaverisi parisuhde, mitä sanoisit hänelle? Kohtelisitko itse noin ihmistä josta välität ja jota kunnioitat?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   27.1.26 17:46:44

Kyllä tuossa vaiheessa hankkisin sen ihan oman asunnon. Ei suhdetta tarvitse heti lopettaa, mutta aika ikävä tapa kiristää tuolla tavoin.
Tai sitten sovitte pelisäännöt uudelleen, ja yhteinen kulutili minne laitat NS osasi asumisesta.
Itse asuin miehen asunnossa vuosia, maksoin vaan sähkön ja ruokia. Vaikka riideltiin ei ikinä olisi pyytänyt vuokraa vaikka itsekään mitenkään rahoissaan ollut. Jos olisi alkanut pyytämään vuokraa, oltaisi asiallisesti asiasta sovittu. Nyt yhteinen oma asunto, alkuun mies yritti että ostan osuuden vanhasta kämpästä mutta en halunnut.

Päivämäärä:   27.1.26 17:47:00

Nyt herätys! Ei tuo tuosta parane, vaikka kuinka yrität. Miestä ei kiinnosta tarpeeksi.

Päivämäärä:   27.1.26 17:47:08

Juokse.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.1.26 17:50:42

Miksi ihmeessä haluat asua tuolla ja olla tuollaisessa suhteessa? Mies on jo tehnyt selväksi, että tuo ei koskaan tule olemaan sinun kotisi, joten ala vaan jo tänään katsella sitä omaa kotia.

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   27.1.26 17:50:46

Olet ollut miehen kanssa siis vuosia ja vieläkin mies on lapsellinen, kostonhaluinen ja kerrassaan matalan tason mies. Kuinka monta vuotta ajattelit katsella, että kyllä tämä mies tästä muuttuu ihan toiseksi mieheksi?

Et sinä kyllä itseäsi kunnioita yhtään.

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   27.1.26 17:51:48

Kannattaa lähteä ennen kuin sulla on vuokrasopimus...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.26 17:53:08

No et tietenkään maksa, etkä neuvottele. Mies manipuloi sinua ja käyttää taloudellisia seikkoja aseena saadakseen sinut ”käyttäytymään paremmin”. Et voi suostua tähän. Vuokran maksusta ja korvauksesta voitte neuvotella ihan toisessa tilanteessa, sitten kun välit on kunnossa, mutta tuossa tilanteessa ei neuvotteluihin tule lähteä.

Päivämäärä:   27.1.26 17:53:51

Mitä jos eroaisit?

Päivämäärä:   27.1.26 17:57:05

Ja aiot ostaa talon tuollaisen miehen kanssa?? Hullu. Miksi ihmeessä olet tuollaisessa "kun minua @!#$ niin pelataan valtapelejä" -suhteessa? Mies ei tuosta ajan myötä ainakaan parane, että älä hullu osta yhteistä taloa vaan osta oma.

Minä maksoin eksän talossa asumisesta 300e/kk, puolet ruuista ja osallistuin siellä täällä johonkin remppakuluihin, maksoin puolet jääkaapista ja tiskikoneesta. Kun muutin samalla alueella yksiöön vuokralle eron jälkeen niin vuokra oli 500e/kk.

Lähettäjä: Kokki 
Päivämäärä:   27.1.26 17:59:30

Mies on mielestäni oikeassa vuokran suhteen, koska sinähän säästät valtavasti rahaa kun saat asua kulujen hinnalla toisen asunnossa. Sulla on varmasti jo hyvät rahat säästössä kahden vuoden jälkeen.
Mies saa päättää ihan itse mitä tekee sun työhuoneelle. Sinulla ei tietenkään ole päätäntävaltaa, ei edes vuokralaisena, koska mieshän voi "irtisanoa" sun vuokrasuhteen milloin vain. Jos mies maksaa elareita, niin ei ne lapset varmaan kovin paljoa ole isänsä luona kun ei kerran ole yhteisehuoltajuus. Olet siis kiukutteleva loinen.

Jos täällä nainen kirjottaisi, että joku mies elää nurkissa maksaen vain kulut, niin kaikki olisivat huutamassa miehelle lapikasta. Olisin sinuna hiljaa ja tyytyväinen noin halpaan asumiseen ja sijoittaisin rahat johonkin sijoitusasuntoon muhimaan. Itse kiljuisin riemusta jos löytäisin tuollaisen miehen. Siivoaisin kämpänkin ihan siitä ilosta kuinka paljon rahaa säästäisin.

Lähettäjä: ujwyu 
Päivämäärä:   27.1.26 18:00:16

Siis et kai sinä edes harkitse jääväsi tuohon parisuhteeseen ja joskus tulevaisuudessa ostavasi hänen kanssaan yhteisen asunnon/talon? Jos jo nyt käyttäytyy lapsellisesti ja haittaa työntekoasi, niin se on riittävä syy erota, pakata kamat ja häipyä. Ja kun vielä uhkailee ties millä ja alkaa vaatia vuokraa, niin äkkiä kasa laatikoita ja jätesäkkejä, omat kamat kasaan ja heti huomenna asunnosta ulos.

"Itse en koe reiluna, että mahdollinen vuokrasumma katsottaisiin niin, että verrattaisiin millä hinnalla alueen "vastaavia" vuokrattavia omakotitaloja tarjotaan ja puolitettaisiin se maksu."

Jos miehen puolelta talossa asuu kaksi lastakin puolet ajasta, niin hän maksaa aluen vuokratasosta 3/4 ja sinä 1/4. Eikä sitä muutella joka toinen viikko vaan hän maksaa jatkuvasti sen kolme neljäsosaa. Ja perusteluna on se, että eihän muistakaan vuokrakohteista makseta matalampaa vuokraa silloin, kun on lomalla muualla, puoliso viikot pois reissutyön vuoksi tai asunnossa lapsia vain joka toinen viikko. Sama vuokraa siitä kohteesta maksetaan koko ajan, vaikka asuisi 3 kk muualla ja koko sen ajan kuitenkin sitä asuntoa vuokralla pitää.

"ja nyt riidan aikana uhkasi"

Kannattaa uhkailla vain sellaisilla asioilla, jotka voi toteuttaa. Pysy rauhallisena ja sano, että jos vielä heittäytyy paskamaiseksi, sinä eroat ja muutat pois. Ja sitten oikeasti muutat pois.

Tuo on aina huono lähtökohta, että asuu toisen omistamassa talossa/asunnossa. Tuolloin toisella on käytännössä täysi päätösvalta ja saa perseillä niin paljon kuin huvittaa. Eli nyt vain alat etsiä sitä omaa pientä ok-taloa ja ostat sen ja odotusajan, jos talo ei ole heti vapaana, asut jossain vuokralla tai jonkun nurkissa. Ala järjestellä asioita heti. Älä edes harkitse jääväsi tuohon suhteeseen ja varsinkaan tuohon taloon.

Päivämäärä:   27.1.26 18:01:45

1. Parisuhde päättyisi.
2. Pitäisi hommata oma asunto ja muuttaa.
3. Uusi elämä sinkkuna alkaa.

Et tietenkään pidä mistään noista vaihtoehdoista, koska ne ovat hyvin epämiellyttäviä ja raskaita prosesseja ihmiselämässä. Moni kituu huonossa suhteessa juuri sen takia, kun haluaa vältellä tuota vääjäämätöntä ja raskasta prosessia. Se ei kuitenkaan kannata.

Päivämäärä:   27.1.26 18:06:06

Oho, mihinköhän viestini alkuosa oikein katosi? No pointtini on, että suhteenne kuulostaa näin täysin objektiivisesti katsottuna epäterveeltä. Sinuna ostaisin sen oman pikkutalon ja jättäisin keskenkasvuisen miehen taakseni

Lähettäjä: Vieras?? 
Päivämäärä:   27.1.26 18:06:07

Täälläpäin yksi mt-pää isäntä oli eräälle naiselle sanonut tuota että " muista että olet täällä vain vieraana ". Se jäi itselleni mieleen ja kyseisellä tyypillä siis nupissa vikaa vaikka kysehän oli siitäkin, että tuo nainen ei ollut hänelle oikea ( perusti myöhemmin perheen toisen kanssa mutta on erikoisena tunnetu edelleen ).

Teillä taidetaan nokitella nyt kyllä molemmin puolinkin. Kämppä on kuin kaatis ja nyt tapellaan kuka maksaa vuokraa ja kuka on vieras.

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   27.1.26 18:06:31

Ehdottomasti et maksa vuokraa vaan korkeintaan puolet pakollisista juoksevista kuluista.
Minä tein sen virheen, että maksoin noin puolet juoksevista kuluista ja neljän vuoden ajan yhtä lainaa takaisin jonka voisi katsoa vuokraksi (ei kuitenkaan ollut kovin suuri summa).
Ja kun minulle näytettiin ulko-ovea, niin jäi kyllä harmittamaan se, että mies oli lisännyt omaisuuttaan ja minulle ei ollut jäänyt mitään säästöjä.
No, silleen se joskus menee, ei se enää minua haittaa, mutta silloin tunsin itseni kyllä vähän jymäytetyksi.
Jos tulis vielä parisuhde, niin en suostuisi enää moiseen.
Ja nyt on kyllä pakko kommentoida sinun tilannettasi, että miksi ihmeessä olet vielä tuollaisessa suhteessa, jossa et saa minkäänlaista kunnioitusta osaksesi?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.1.26 18:09:46

"No siis minähän nyt en alkuunkaan suunnittelusi edes tulevaisuutta tuollaisen miehen kanssa. Kuulostaa kamalalta. Tuo mies tulee olemaan tuollainen aina ja tulee aina lyttäämään sinut kun siltä tuntuu. Sellaista suhdettako haluat?"

No tämä !!

Ei parisuhdemateriaalia moinen mies. Ei mikään avoliitto, jos toinen muistuttaa "vieraana olosta" eikä "anna päätäntävaltaa" asioista, apua nyt sentään ! Miten tulevaisuudessa ajatelitte sitten sen talon hankkia mihin pitää ostaa enemmän tilaa vain miehen ajoin teillä olevien lasten takia ? Kuka silloin "päättäisi" asioista ? Joo ei, tämä miekkonen ei ole mikään prinssi eikä materiaalia oikeaan tasapainoiseen parisuhteeseen. Osta se oma talo tai lähde edes hetkeksi vuokralle ja katso miltä tuntuu asua siistissä kodissa ja päättää itse omista asioista. Tai jos aiot jäädä odottelemaan jotain muutosta ja alistut tuohon niin mieshän sen kohta kertoo mitä sinun tulee maksaa, turhaa siihen neuvoja täältä kysyt.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.1.26 18:19:07

Onko sillä miehellä taikamulkku, kun haluat sen kanssa yhä olla?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   27.1.26 18:22:00

Mitä hittoa naiset aina jaksaa katsella noin HUONOJA miehiä, jestas!! Alkaa itselläkin nousta verenpaine pelkästä aloituksen lukemisesta.

Lue aloittaja sun tekstisi uudelleen. Mieti onko se aikuisen normaalia käytöstä, vai onko se keskenkasvuisen ja häiriinyneen ihmisen käytöstä.

Vi.ttu, ja jos et tajunnut niin eroa nyt tuollaisesta hyvänen aika. Kun opettelet arvostamaan itseäsi, löydät paljon paremman miehen. Sellaisen, joka ei _ikinä_ käytä riidassa kostoa satuttaakseen. Voit löytää miehen, joka haluaa päästä sopuun, joka haluaa puhua asioista niin että kummallekin on hyvä.

Mietipä tuota jonkin aikaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.26 18:23:21

"Mies on mielestäni oikeassa vuokran suhteen, koska sinähän säästät valtavasti rahaa kun saat asua kulujen hinnalla toisen asunnossa. Sulla on varmasti jo hyvät rahat säästössä kahden vuoden jälkeen."

Samaa mieltä.

Mutta eroaisin silti. Miehen käytös kertoo, että hän alkaa olla kokonaisuudessaan kyllästynyt sinuun ja etsimässä uutta. Ei tuosta mitään kunnollista suhdetta tule.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.1.26 18:29:29

Mies kuulostaa ns vaikealta tyypiltä. Omasta mielestä avopuolisolta ei peritä vuokraa. Itsellä oli tuo tilanne ja olisi riittänyt hyvin kulujen jakaminen. No tietty kun kaikki jäi minun maksettavaksi ja vielä maksoin lainoja niin oli pakko pistää ukko ulos.
Aloittaja voi yrittää pariterapiaa jos toivoa vielä saada suhde kohentumaan.

Päivämäärä:   27.1.26 18:48:05

Kokki, aavistan että sinulla on kokemusta vastapuolelta? Voi kun olisikin jäänyt rahaa säästöön. Ei ole. Juoksevat kulut, ruoka, lemmikkieläimet ja mitkä vaan hankinnat nykypäivänä maksaa paljon. Ihan utopistista sanoa noin, että "niin hirveitä summia jää säästöön!". Joo ehkä jäisi, jos palkka alkaisi suurella numerolla.

Kyllä on yhteishuoltajuus ja viikkoviikko, mutta kun äiti tienaa vähemmän, niin lapsille pitää kuulemma lain mukaan "turvata samantasoinen elämä" molempien luona :) En näistä lakipykälistä tiedä.

Tein typerästi, kun avasin vasta eilen aspitilin. Nyt harmittaa, kun asia on ollut mielessä jo pitkään, kun en ole missään vaiheessa elämääni ajatellut asua vuokralla, vaan omistaa asunnon, oli se sitten yksin tai puoliksi. Säästäminen olisi siis kannattanut aloittaa jo kauan sitten. Tuli niin monta ehdotusta ostaa Nyt se oma talo, mutta haluaisin käyttää asp-lainan siihen.. Eri asia olisikin, jos säästössä olisi yli kymppitonni. Tilillä on neljä tonnia, ja siinä kaikki. Ura alussa, eikä muita varallisuuksia.

Harmittaa että nyt vasta aloin ajatella itsekkäämmin, vaikka omaa elämäntilannetta olisi pitänyt alkaa turvaamaan jo kauan sitten. Nyt vain mietin, miten pääsisin neuvottelemalla tästä käskystä irti, ja pystyisin edes sen aikaa katsomaan muuttuuko homma mihinkään ja säästää samalla.

Tuntuu melkeen siltä, että voisin vaikka maksaa siitä, että saisin neuvotteluvaraa muihin asioihin. Tämmöisestä tilanteesta ei ole mitään järkeä maksaa. Niinkuin joku sanoi, minunkin mielestäni tämmöisestä asiasta pitäisi sopia VASTA sitten, kun tilanne on rauhoittunut ja välit kunnossa. Ei tämmöisessä hetkessä. Mutta en tiedä miten saisin "pelattua aikaa", siihen asti, että tilanne paranisi.

Mutta fakta on se, että jos jotain maksaisin, pitäisi todella miettiä MITÄ minä vuokraisin? Jos kuviteltaisiin niin, että kyseessä olisi vuokrakämppä, ja vuokra maksettaisiin puoliksi, silloin mielestäni Asuintilat pitäisi olla Puoliksi. Jos talossa asuu muita kuin me kaksi, silloinhan asuintilat eivät voi mennä puoliksi. Mitä siis vuokraan? Puolet makuuhuoneesta? Puolet työhuoneesta (jota mies myös käyttää)? Ja 1/4 kaikista muista tiloista, miinus lastenhuone? Ei ole mitenkään reilua, että maksaisin paperilla puolet kuluista.

Entäs sitten juoksevat kulut. Nyt olen maksanut siis sähkö vesi jäte puolet. Entäs kun myös lapset kuluttavat kaikkia niitä? En tiedä miksikä lakiteknisesti lasten osuus lasketaan.

Haluaisin nyt varautua kehittämään jonkun ehdotuksen, koska en tiedä mitä minulla on seuraavaksi vastassa ja haluan että on järkeviä argumentteja takataskussa.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   27.1.26 18:53:40

Et maksa lyhennystä mutta maksat puolet koroista.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   27.1.26 18:53:48

Ei kannata sotkeentua uusperhekuvioihin. Jätä mies sinne maksamaan itsekseen kaikki kulut. Ota aikalisä ja muuta jonnekin halpaan vuokraluukkuun. Mies miettikööt mitä haluaa ja sinä myös. Sitten jos palaatte yhteen, mietitte kulut järkevästi.

Lapset ei kuluta 1/4 varmasti per pää kuluista, mutta 2 lasta kuluttanee yhdessä 1/3 jos ovat teillä 50-100%.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.1.26 18:59:02

Tuossa on tullut jo kaikki ne varoitusmerkit, mitkä kertovat että suhteenne ei tule kestämään. :D Eli roikutko siksi ettet osaa tai halua jäädä yksin?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   27.1.26 19:02:01

Siis mitä hiton aikaa sä aloittaja nyt haluaisit vielä? Eikö tuo mies ole jo näyttänyt millainen on?? Etkö vain tajua sitä??

Et todellakaan ala maksaa mitään vuokraa, maksat jo paljon kuluista!! Otetaan huomioon että ne lapset asuu siellä puolet ajasta, hei oikeesti.

Ärsyttää vaan ihan hirveesti tuollaiset ihmiset, jotka ei lähde huonosta suhteesta. Kyllä, tuo suhde on todella huono. Tajuat sen sitten joskus kun sulla on hyvä mies. Siinä kohtaa mietit, että ''hitto kun en silloin lähtenyt aiemmin'' ja ''miten mä jaksoin katsella sitä...''.

Eihän tuollaisessa ihmissuhteessa ole enää edes luottamusta!! Miten voit luottaa siihen, ettei mies keksi jatkossa vaatia lisää ja lisää?? Ihan v.itun käsittämätöntä.

Päivämäärä:   27.1.26 19:02:08

Mitä mt-diagnooseja sulla on, että voisit edes niihin vedota tyhmyyden sijaan?

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   27.1.26 19:10:09

Sano miehelle, että otat keskusteluun mukaan kolmannen, ulkopuolisen ja tasapuolisen talouspuolen ihmisen arvioimaan elämänne kulurakennetta, että saatte määriteltyä vuokratason oikeudenmukaisesti kohdilleen.

Päivämäärä:   27.1.26 19:11:04

No, minähän siirryin tähän suhteeseen suoraan toisesta suhteesta, koska alkuunhan se olikin juuri se "uusi niin hyvä mies" :) Ei se nyt heti tullut esiin, mihin tulee menemään.

Sitä tässä mietin, että haluaisin saada säästettyä siihen omaan taloon. Tottahan se on, että en missään alueen vuokrakämpissä pystyisi varmasti saamaan niin paljon loppujenlopuksi säästöön kuukausittain, kuin täällä. Nyt kun on "itsekäs" vaihde laitettu silmään, niin Tämän takia yritän. Helppoahan se olisi, jos ei enää olisi mitään tunteita, eikä pientäkään toivoa, niin lähtisin tuosta ovesta. Mutta jos vaikka hammasta purren saisin täällä säästettyä enemmän rahaa.

Tietenkin, jos ihan oikeasti heittää että Noniin summa on 500e kuukaudessa, eikä millään sopimisella saada unohdettua tätä, niin ei minulla ole enää kuin yksi vaihtoehto.

Päivämäärä:   27.1.26 19:11:18

"Riidoissa kovasti muistutetaan, että minä olen täällä vain "vieraana", eikä minulla ole asioihin päätäntävaltaa."

Minulla oli tuollainen mies. Lähdin heti kun hän ekan kerran sanoi mitään tuohon viittaavaa. Lapsiakin hän olisi halunnut, mutta ei kyllä vieraana ruveta lapsia tekemään.

Päivämäärä:   27.1.26 19:13:09

x, Miten voisin noin uskaltaa tehdä kuin ei ole minkäälaista oikeaa hajua mikä olisi lopputulos? Veikkaan että huono juttu vaan minulle.

En myöskään mielellään haluaisi mitään virallista paperille, koska silloin asiaa on vaikeampi "unohtaa" kun kaikki ei olisikaan niin peellään..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.