|
Lähettäjä: Ley
Päivämäärä: 27.1.26 13:04:23
Voi aloittaja, kirjoituksesi on kuin omalta näppäimistöltäni!
Oma alamäkeni uupumukseen alkoi melkein päivälleen kaksi vuotta sitten, kun tiimiini palkattiin hyvä veli -verkoston kautta aivan täysin toistaitoinen projektipäällikkö. Homma olisi varmaan toiminut, jos tiimin vetäjä olisi pätevä, mutta tiimin johto ja uusien henkilöiden perehdyttäminen ei ole hänen vahvuuksiaan. Nopeasti homma meni siihen, että minä pisimpään talossa olleena (mutta en koskaan projektipäällikön töitä tehneenä) jouduin lastenvahdiksi ja perehdyttäjäksi tuolle uudelle projektipäällikölle, joka tuntui jo etukäteen päättäneen, ettei hänen tarvitse kuunnella ketään, koska onhan hänellä jo 20 vuoden työkokemus. Mutta koska hyvä veli niin ei asiaan suostuta puuttumaan, vaikka valituksia on tullut tilaajilta asti.
Nyt viimeiset 6kk tilanne on ollut vielä aivan erityisen kuormittava, kun yksi kollegani on vanhempainvapaalla ja kaksi kollegaa on olleet pitkillä saikuille (ja toinen on vielä ainakin kuukauden). Kenenkään tilalle ei ole palkattu sijaista, vaikka työt eivät ole vähentyneet. Työt on vaan jaettu meille muille, mikä yhdistettynä huonoon tiimin vetäjään, on johtanut siihen, että minä, edelleen pisimpänä talossa olleena, olen jatkuvasti auttamassa muita ja vastaamassa muiden kysymyksiin. Olen yrittänyt ohjata avuntarpeet ja kysymykset tiimin vetäjälle (jolle ne oikeasti kuuluisi), mutta asiat palaavat kuitenkin aina vain takaisin minulle, joko koska tiimin vetäjä ei ehdi/jaksa/osaa auttaa tai vaan suoraan sanoo, että kysy Leyltä.
Olen ollut työssäni jo 10 vuotta. Ensimmäiset 8 vuotta rakastin työtäni ja viihdyin työssäni, mutta nyt viimeiset kaksi vuotta ovat olleet aivan kammottavia. Olen päästänyt tilanteen siihen pisteeseen, että minulla ei vain ole enää energiaa edes hakea uutta työtä. Ei minulla ole energiaa edes soittaa työterveyteen ja pyytää apua.
Samassa veneessä aloittajan kanssa. Ei minullakaan ole mitään taikasauvaa, millä kaiken saisi paremmaksi. Toivon että olisi. Tsemppiä meille molemmille! Ei kai tässä auta kuin jaksaa tai antaa koko homman vaan romahtaa, että ehkä sitten saa haettua saikkua/apua/irtisanouduttua.
|