Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viettekö vanhat lääkkeet kiltisti apteekkiin?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   27.1.26 10:16:18

Olen nyt pari kertaa lähivuosina tehnyt siivouksen lääkekaappiin ja katsonut ensin netistä ohjeet miten lääkkeet lajitellaan oikein. Kuitenkin kummallakin kerralla olen saanut farmaseutilta (tai mikä lie) hirveät narinat siitä, että kyllä on lääkkeet nyt väärin lajiteltu ja olisi pitänyt sitä ja tätä ja tämä ei kuulu tänne kun on käsikauppalääke jne. Viimeksikin katsoin ohjeet ja niitä parhaani mukaan noudatin, silti sama narina. Lopulta myönsi kyllä itsekin että ohjeet ovat epäselvät.

Näistä molemmista kerroista on nyt jäänyt niin paskan maku suuhun, että en todellakaan tiedä mihin nuo vanhat lääkkeet jatkossa veisin, kun en yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä turhaa kitinää.

Ja huom. mitään vaarallista, kuten neuloja en siis todellakaan lajitellut väärin, eli näistä minun virheistäni ei todellakaan aiheutunut vaaraa ko. farmaseutille ja apteekille.

Re: Viettekö vanhat lääkkeet kiltisti apteekkiin?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.1.26 10:18:00

Vähän samanlaisia kokemuksia. Aina jotenkin väärin lajiteltu tai pakattu tai jotain.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.1.26 10:19:52

Vien, annan pussin käteen tai pudotan palautuslootaan. En ole valituksia jäänyt kuntelemaan.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   27.1.26 10:22:09

Sama kokemus, vanhentuneita särky- ja allergialääkkeitä vienyt. Vastaanottaja kysyy aina ”onko neuloja” ja kun sanon ”ei”, ottaa varovasti kiinni pussin reunasta, kuin se olisi täynnä neuloja ja minä vaan valehtelen.

Nykyään vien vanhentuneet lääkkeet 80 km päässä olevaan apteekkiin, kun ko. kaupunkiin on kerran vuodessa asiaa. Siellä saa lääkkeet laittaa itse sellaiseen keräyslaatikkoon. Ei tarvitse antaa kenellekään.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   27.1.26 10:23:25

Vien apteekkiin. Työni puolesta tiedän, miten ja mihin lajitellaan.
Ei ole henkilökunnalta oikein narista vaan kuuluisi antaa asiallisia neuvoja.

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   27.1.26 10:31:08

Vien, tosin en irroittele pakkauksistaan vaan vien liuskoissa jos sellaisia on. Joskus jaksan irrotella.

Lapsen antibioottipullosta kysyin miten viedään, farmaseutti sanoi että riittää kun tuo muovipussissa ja näin vein. Meillä tosin saa laittaa laatikkoon.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.1.26 10:32:54

Vien, meillä on oma palautuslaatikko niillle.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   27.1.26 10:38:15

Vien. Apteekissa on otettu vastaan iloisesti hymyillen, ikinä ei mitään narinaa. Neuloista toki kysyvät, ihan oman turvallisuutensa takia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.26 10:40:44

Vien. En ole edes tiennyt että on jotkut lajitteluohjeet olemassa, olen vain kauppareissun ohessa tiputtanut lääkkeet kassalle ja jatkanut matkaa :D

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   27.1.26 10:41:36

en vie, heitän sekajätteeseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 10:47:18

Noudatan ohjeita parhaani mukaan ja tyrkkään koko satsin laatikkoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 10:47:23

Vien. Olen vain laittanut pussini sinne laatikkoon.

Kerran oli neuloja kun piti kissoille pistää. Minulla on ihan jäätävä neulakammo, meinasin pyörtyä kun kassalta nostivan neularoskiksen naamani eteen, sain roikkua rystyset valkoisina tiskissä kiinni etten kaatunut lattialle. :D

Lähettäjä: Aloin 
Päivämäärä:   27.1.26 10:51:25

Vien
Vaikka näyttää jostain syystä kuormittavan henkilökuntaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.