Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toisella ei rahaa, niin ei voida tehdä mitään

Lähettäjä: Paali 
Päivämäärä:   27.1.26 09:56:46

Miehellä on rahat vähissä. Ehdotin yhtä tapahtumaa, voisin maksaa liput tai otetaan bonustililtä (no, käyn itse 95 % kaupassa että toki lähinnä mun rahoja nekin mutta mulle ei väliä). Ei käynyt. No joo,ihan kiva periaate, että jos ei ole rahaa, niin ei tehdä turhuuksia. Muutenkaan ei kuulemma yleisesti kiinnosta tehdä mitään tällä hetkellä. Eli koska miehellä ei ole rahaa, minäkään en voi tehdä mitään, vaikka voisin maksaa molempien osallistumisen? Tai sitten voin mennä yksin, no ei kiinnosta, kun mulle tässä olisi ollut juttu se yhdessä tekeminen. Ja kuvittelin, että asia olisi ollut sellainen, että olis kiinnostanut miestä, ei siis mikään mun heppajuttu tms. Omia juttujani teen toki yksinkin, esim.joku hevostapahtuma niin en edes kysy miestä mukaan, kun tiedän ettei kiinnosta. Eli yhdessä tekeminen on sitten kotona sohvalla makaamista.

En tiedä, jos tilanne olisi toisin päin miten sitä sitten suhtautuisi. Silloin, kun itsellä ollut rahat vähissä ei ole ollut oikeastaan tarjollakaan mitään menoa mihinkään eikä miestä tms. Mutta tympeää tämäkin, että nyt sitten hilloan omia rahojani ns.turhaan, kun en "voi" käyttää niitä vaikka haluaisin. Ja edelleen, VOIN mennä yksin mutta kaikkiin juttuihin en, kun pointti olisi tehdä miehen kanssa juttuja. Kaveritkaan ei ole sama asia.

Re: Toisella ei rahaa, niin ei voida tehdä mitään

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   27.1.26 10:28:56

Miksi miehellä ei ole rahaa? Miksi sinä maksat suurimman osan ruokaostoksista? Mies voisi tehdä asialle jotain.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.1.26 10:37:19

Ei jatkoon tuollaista miestä.
Kuin mun ex joka todellisuudessa tienasi paremmin kuin minä ja jolla oli rahaa kuin roskaa. Oli vain pihi. Eikä halunnut tehdä mitään.

Aloin käydä tapahtumissa yksin, älä jää homehtumaan tuollaisen takia äläkä ostele ruokia moiselle. Tulisi kuitenkin jotenkin toimeen ilman sinuakin?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   27.1.26 10:38:12

Ja tämä on elämää, jota haluat jatkaa seuraavat 40 vuotta? Lisääntyä sen "miehen" kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 10:44:18

Kuulostaa vähän jo masentuneen puheelta tai sitten ei halua muutenkaan enää parisuhdetta kanssasi.

Mun ohje on sama kuin muillakin, eli pyydät kaverin mukaan ja menet ja teet, ei tuosta suhteesta ole enää ylösnousua muutenkaan.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.1.26 11:37:28

Asiassa on niin monta eri puolta. Kerron oma puoleni kun itse olin köyhä, en enää. Joskus nuorena parikymppisenä tietysti opiskelin, harrastin sekä tein töitä että sain harrastukset maksettua. Asuin myös yksin vuokralla. Seiäurustelin miehen kanssa, joka oli suoraan peruskoulusta mennyt töihin sekä tietysti saanut säästettyä enemmän rahaa. Minulla oli välillä aikoja kun tilillä oli vain muutamia euroja seuraavia palkkapäiviä odotellessa. Oli siis itsestään selvyys ettei silloin ollut mahdollisuutta käydä ravintolassa syömässä. Tuo mies halveksui minua kun olin köyhä, että kuulemma muilla naisilla on rahaa. Kyllä, tällaisia kommentteja kuulin. Hän joskus suhteen alussa tarjoutui maksamaan sekä näin teimme puolin ja toisin. Näiden haukumisten jälkeen en edes halunnut hänen tarjoavan mitään, koska jälkikäteen saatoin kuulla piikkiä siiitä että hän tarjosi sekä minä en pystynyt. Tämä suhde oli ihan sairas. Entä jos hän olisi myöhemmin halunnut vaikka lähteä opiskelemaan? Tottakai minä haluaisin kumppania silloin tukea.

Noh nyt minä luultavasti tienaan tuplasti enemmän kuin tuo mies.

Tavallaan siis ymmärrän että miehesi ei halua jäädä sinulle "velkaa". Mielestäni joillekin miehille on aika paha paikka kun nainen maksaa menot. On siis helpompi vain olla tekemättä mitään sekä köyhä. Puhu miehen kanssa vielä. Jos minulla olisi köyhänä opiskelijana kumppani joka välillä haluaisi tarjota menot hyvää hyvyyttään niin sehän olisi vain hyvä juttu. Mutta jos siitä saakin sitten haukut tai jää velkaa niin tilanne on jo ihan kieroutunut.

Lähettäjä: Paali 
Päivämäärä:   27.1.26 11:40:57

Ei ole uusi suhde. En tiedä tulisiko toimeen ilman mun panostusta talouteen, en ole miettinyt ja ei kai se mun ongelma olisikaan. En lisäänny. Mies toki on jo.

Lähettäjä: Sigh 
Päivämäärä:   27.1.26 11:46:30

Mä olen joskus ollut se vähävarainen opiskelija, kun mies oli jo ollut kymmenisen vuotta palkkatöissä. Ymmärrän kyllä miehesi ajatuksenkulun. En mä ainakaan halunnut pistää viimeisiä rahojani mihinkään huvituksiin, saati velkaantua sen takia, että mies olisi halunnut tehdä jotakin mikä maksaa. Mies sitten kävi omien kavereidensa kanssa ulkona.

Onko miehen rahatilanne pysyvä vai tilapäinen? Jos on tilapäinen, niin yritäpä ymmärtää vähän. Kai sitä nyt jotain sellaistakin voi tehdä, mihin ei tarvita suuria summia rahaa? Toki jos mies ei halua tehdä _mitään_, niin sitten toki ehkä kannattaa hälytyskellojen soida.

Päivämäärä:   27.1.26 11:53:04

"saati velkaantua sen takia, että mies olisi halunnut tehdä jotakin mikä maksaa"

Entä jos mies olisi tarjonnut ilman, että jäät velkaa?

Päivämäärä:   27.1.26 11:54:40

D, kerrotko mitä? Jos on työtön niin vaan menee töihin? Pienipalkkainen ihan tosta vaan vaihtaa työpaikkaa?

Lähettäjä: Sigh 
Päivämäärä:   27.1.26 11:58:53

"Entä jos mies olisi tarjonnut ilman, että jäät velkaa?"

Riippuu suhteen laadusta. Jos olisin kokenut jääväni silti velkaa tuon summan, niin ei, en olisi halunnut mitään edes tarjottuna.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.