Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fb:joku kirjautui juuri FB-tilillesi lähellä..

Lähettäjä: Välillä tämä 
Päivämäärä:   27.1.26 08:16:18

"Joku kirjautui juuri Facebook-tilillesi lähellä paikkaa Tampere, Finland laitteella Firefox alustalla Windows. Jos se et ollut sinä, autamme sinua suojaamaan tilisi muutamalla yksinkertaisella toimenpiteellä."

Välillä kirjautuessani ( pöytäkoneella jossa salasana ei ole tallennettu ) faceen tulee tuollainen ilmoitus sähköpostiin.
Joskus paikkana on ollut Helsinki. En asu lähelläkään kumpaakaan. Mikä juttu tämä on?

Re: Fb:joku kirjautui juuri FB-tilillesi lähellä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 08:41:17

Sekoilee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.26 09:19:16

Face paikantaa aina Tampereelle tai Helsinkiin.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   27.1.26 09:22:16

Sama täällä. Samoin fb näyttää minulle (maksettuja) ruokakauppojen mainoksia toisella puolella Suomea olevilta paikkakunnilta. En jaksa uskoa, että kauppiaat maksaisivat siitä, että heidän mainoksensa tarjouskahvista näkyy 600 km:n päässä asuville. Face ilmeisesti luulee, että olen lähellä ko. paikkaa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   27.1.26 09:22:43

Jep, sama. Itse olen aina facen mukaan Helsingissä tai Tampereella vaikka en asu lähimaillakaan.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   27.1.26 10:04:20

Johtuu operaattorista, ei facesta. Operaattori arpoo ip-osoitteen ja se voi olla missä vain suomea. Ärsyttää kun tietokone mukamas näyttää paikalliset säätiedot, mut ei ne yleensä ole lähelläkään totuutta. Mut samalla välttyy foorumien banneilta, ne kun on ip kohtaisia. Sammuttaa vaan reititin niin saa uuden ip.n ja joku muu onneton kärsii bannisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.