Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toinen haluaa lapsia, toinen ei ole varma

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   26.1.26 14:22:13

Suhde edennyt tapailusta seurusteluun. Toinen osapuoli haluaa lapsia, toinen on aina ajatellut haluavansa lapsia "ehkä joskus".

Kuinka kauan katselisitte tilannetta?

Re: Toinen haluaa lapsia, toinen ei ole varma

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.1.26 14:48:27

Jos olisin se joka haluaa niin en varmaan kovinkaan kauaa, ihan jo puhtaasti ajallisista ja fyysisistä syistä.

Jos olisin se joka ei halua niin varmaan siihen asti kunnes se toinen viheltäisi pelin poikki. Ainahan on mahdollista, että sillä menee vauvahuurut päästä ohi ja toteaakin, että lapsettomuus on lopulta ihan ok. Ihan se klassinen "kyllä se sinullakin vielä.mieli muuttuu hehe" siis.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.1.26 14:54:10

Miettisin lapsia haluavana osapuolena että minkä takia sitouduin ihmiseen, joka haluaa tulevaisuudessa elää erilaista elämää kuin minä? "Ehkä" on minulle aina "Ei".

Päivämäärä:   26.1.26 15:14:25

"Miettisin lapsia haluavana osapuolena että minkä takia sitouduin ihmiseen, joka haluaa tulevaisuudessa elää erilaista elämää kuin minä? "Ehkä" on minulle aina "Ei"."

Ehkä-osapuoli perustelee tämän niin, ettei ole koskaan tietoisesti ajatellut haluavansa, kun ei ole ollut sellaista parisuhdetta, jossa lapsien hankkiminen olisi ollut ajankohtaista. Kokee, että tämä voisi olla se suhde, mutta tarvitsee miettimisaikaa.

Lähettäjä: preea 
Päivämäärä:   26.1.26 15:24:15

"Jos olisin se joka haluaa niin en varmaan kovinkaan kauaa, ihan jo puhtaasti ajallisista ja fyysisistä syistä."

Tämä.
Jos tietää haluavansa lapsia, ei kannata alkaa suhteeseen sellaisen kanssa, joka sanoo ei tai ehkä.

Minä olen lapsesta asti tiennyt, etten halua lapsia. Olen aina karsinut pois kaikki, jotka ovat sanoneet lapsille vähänkään ehkä tai varsinkin kyllä. Olin suhteessa 12 vuotta miehen kanssa, joka oli sitä mieltä, ettei halua lapsia. Teetin sterinkin tuossa välissä. Mutta sitten mies alkoikin epäröidä ja muuttaa mielensä. Ehkä siksi, kun ympärillä kaverit (miehet) saivat jälkeläisiä. No, siitä alkoi sitten meidänkin suhde rakoilla. Ja oikeastaan se oli mies, joka totesi, että ehkä on parempi erota, kun hän todennäköisemmin haluaa kuin ei halua lapsia. Tai siis oli työpaikaltaan löytänyt kiinnostavan naisen ja käytti tekosyynä tuota, että "haluaa sittenkin lapsia".

Erosta aikaa melkein 6 vuotta, hän on lapseton sinkku. Aina välillä kyselee kuulumisia. Minua ei hänen olemassaolonsa kiinnosta.

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   26.1.26 15:45:11

Jos olisin itse se lapsia haluava, niin suhde ei etenisi seurusteluksi

Lähettäjä: ” 
Päivämäärä:   26.1.26 15:49:00

Meillä tilanne vähän toisinpäin. Itsellä tiukka ei ja miehellä ehkä. Oltu 10v yhdessä ja sovittu, että jos mies jonakin aamuna tähän elämään herää ja tietää lapsia haluavansa, niin silloin on aika kiittää yhteisistä vuosista ja vapauttaa mies etsimään haluamaansa.

Toki toimii näin päin, kun miehellä ei ole aikapainetta samalla tavalla.

Päivämäärä:   26.1.26 15:52:05

Parikyppisenä voi vielä ehkäillä jonkun aikaa asian kanssa kumppania valitessa mutta kolmenkymmenen tienoilla pitää jo kyllä tietää, haluaako lapsia. Vaikka täällä toista väitetään, naisen hedelmällisyys lähtee silloin laskuun ja 35 jälkeen jyrkemmin.

Eli riippuu iästä, onko ehkä vastaus. 20-v mulle kävi, 30-v mulle ei käynyt.

Päivämäärä:   26.1.26 16:05:42

"Parikyppisenä voi vielä ehkäillä jonkun aikaa asian kanssa kumppania valitessa mutta kolmenkymmenen tienoilla pitää jo kyllä tietää, haluaako lapsia."

Tässä on ikää yli 30 kummallakin osapuolella. Molemmat 35 parin vuoden sisään.

Ehkä-osapuoli on ajatellut, että haluaisi varmaan lapsia "sitten joskus", kun olisi vain se parisuhde, johon voisi lapsia kuvitella. Nyt on sellainen, mutta hän ei uskalla sanoa suoraan kyllä.

Kyllä-osapuoli taas ajattelee, että lapset kuuluvat elämään, hänelle se on täysin selvää.

Lähettäjä: -anna- 
Päivämäärä:   26.1.26 16:22:35

Ei, ei ja ei.

Ehkä-ihmisten kanssa ei tehdä lapsia. Olet selvästi aloittaja tuo kyllä-osapuoli.

Päivämäärä:   26.1.26 16:45:58

"Nyt on sellainen, mutta hän ei uskalla sanoa suoraan kyllä."

Eli ei halua lapsia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.