Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silmälasit/nuorisomonitehot

Lähettäjä: Monni 
Päivämäärä:   25.1.26 21:00:18

Onko asiasta ymmärtäviä paikalla. Ensimmäiset silmälasini ja olen vähän pihalla. Minulla on reseptissä sf +0,25 ja ADD +1. Linssiksi möivät minulle "nuorisomonitehot" ja sain nyt lasit jotka ovat sf +0,25, ADD 0.0. Onko nämä oikein?

Re: Silmälasit/nuorisomonitehot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.26 21:07:33

Etkö näe niillä mitään?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.1.26 21:15:33

Harvoin silmät on ihan samaa paria. Katoppa molemmat linssit (s eli sin eli vasen, d eli dex eli oikea).

Lähettäjä: Monni 
Päivämäärä:   25.1.26 21:24:03

Mulla taitaa olla samaa paria.
On varmasti vielä totutteluakin, vasta pari iltaa pitänyt. Vaikea löytää kohtaa jossa lukeminen tms tarkentuu. Ja lukeminen oli se isoin ongelma, tarkat jutut olen tehnyt markettilaseilla. Kauemmas tarkentaa helpommin, esim. Tv:n tekstityksen lukeminen.
Lähinnä mietin tuota kun tuo ADD puuttuu linsseistä vai kuuluuko se olla niin tällaisissa linsseissä.

Lähettäjä: 134 
Päivämäärä:   25.1.26 22:28:00

Jos lukemiseen tarvitsee apuja, niin kannattaa ottaa monitehojen lisäksi myös yksitehot lähityöskentelyyn. Minulle ainakin monitehojen lähiosa on todella vaikea saada toimimaan. Pitää olla ihan pirun kalliit linssit, että lähialue ei ole kapea viiru ja ympärillä pelkkää sumua. Pari kertaa on jo vaihdettu parempilaatuisiin linsseihin. Siltikään en pysty esimerkiksi koko päivää tekemään töitä monitehoilla. Eli varsinkin, jos teet päätetyötä, niin kannattaa harkita kaksia eri laseja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.