Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Kännissä" merkitys sinusta

Lähettäjä: holi 
Päivämäärä:   25.1.26 15:30:11

Minkälainen riita on ennakoinut eroa -ketjun innoittamana http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10292425&t=10292425

Jos joku kertoo olleensa kännissä eilen, mitä oletat tapahtuneen? Vintti pimeni, sammui hankeen? Humaltunut mutta tolkuissaan?

Re: "Kännissä" merkitys sinusta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.26 15:34:36

Kun tuntuu päässä että on juonut alkoholia. Ei välttämättä näy ulospäin. Reaktiokyky hidastuu ja motoriikka muuttuu. Ei välttämättä näy ulospäin. Humalatila silti. Eli kännissä.

Kyllä sen nyt tuntee. Juo 1-2 olutta niin siinä sulle vastaus.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.1.26 15:34:51

Ei ajokunnossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.1.26 15:35:32

Kova känni on sitten että näkyy ulospäin selkeästi, puhuu ja kävelee sekavasti...

Kaatokänni ettei pysy tolpillaan.

Lähettäjä: puff 
Päivämäärä:   25.1.26 15:36:12

En jaksa lukea tuota linkkaamaask topaa. Mitta varsinaiseen kysymykseen:
Itse ajattelen, että joku on kännissä silloin, kun alkoholin nauttimisen huomaa henkilöstä ja se vaikuttaa siihen miten hän puhuu, käyttäytyy jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.26 16:47:03

Jotkut tulevat känniin heti kun avaavat ensimmäisen oluen, koko käytös muuttuu sillä napsahduksella. Siitä eteenpäin ovat kännissä. Känni ja humala ovat synonyymejä, kyllä siihen voi riittää yksi tai kaksi annosta jo.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   25.1.26 17:12:16

Kännissä huojuu ja heiluu. Pystyy kävelemään muttei vakaasti.

Lähettäjä: juu-u 
Päivämäärä:   25.1.26 17:13:51

Kännissä = ei ajokunnossa

Jos sammuu hallitsemattomasti niin on jo kaatokännissä.

Jos ei muista edellistä iltaa niin on ollut pleksit.

Jos oksentelee tai vaikka haastaa grillillä tuntemattomille riitaa niin on örvelö.

Lähettäjä: Jesh 
Päivämäärä:   25.1.26 17:17:24

Vedin kännit= ihan @!#$ humalassa, saatoin jopa sammua, muisti pätkii.Ehkä oksensinkin.
Otettiin muutama= ei ajokunnossa, muisti ei pätki, ihan rauhallista meininkiä.

Lähettäjä: Hanna H. 
Päivämäärä:   25.1.26 17:22:01

"Jukka oli siellä ihan kännissä"
Jos joku näin sanoo niin muut ovat olleet pienessä humalassa mutta Jukka on ollut aivan kännissä. On ehkä kaatuillut/ puhunut tyhmiä/ haastanut ehkä riitaakin. Toivottavasti Jukka ei seuraavalla kerralla juo ihan niin paljoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.26 17:31:20

Riippuu kenestä puhutaan.

Minä olen kännissä kun juon 2 lasia viiniä. Kolme on jo paljon minun toleranssilla.

Eksä oli taas oli useinkin promillen humalassa (meillä alkomittari ja puhallutettiin myös ratissa) ja harrasti sammumista milloin minnekkin ja viikon krapulat ja silloin tällöin myös psykoosit päälle. On eksä siis syystä.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   25.1.26 17:34:51

Kännissä=humalassa. Eli näkyy/kuuluu ulospäin, että alkoholia on otettu. Itselläni se raja menee ehkä kolmessa annoksessa, kun voin jo sanoa olevan vähän kännissä 5 annosta, niin sitten olen jo ihan rehellisesti kännissä eli olen normaalia puheliaampi ja ehkä puhunkin kovempaa. Liikkeet eivät ole enää ihan vakaat, vaan saatan vaikka vahingossa kaataa lasin tai kompastua herkemmin kuin selvinpäin. Meillä suomalaisilla on vaan noin miljoona sanaa kuvaamaan ja etenkin vähättelemään humalatilaa. Ollaan vähän hiprakassa, pienessä sievässä, huppelissa ym. Mutta yhtälailla humalatiloja eli kännejä kaikki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.