|
Lähettäjä: no
Päivämäärä: 24.1.26 14:25:33
Kuule piste. Sillä, että vedät jonkun hulluksi leimaamis -kortin esiin kun kehotetaan hankkimaan apua, niin sillä sä vaan alleviivaat sitä että ei sulla oo kaikki ihan hyvin. Myös se, että puhut "naisten ruotuunlaittamisesta" on todella häiriintynyttä settiä. Ei tarvi olla hullu vetääkseen tuollaista överiä, voi olla vaan vaikkapa traumatisoitunut kun se oma elämän suuri rakkaus jätti.
Juu on mulla aloitukseenkin asiaa: aloittaja loukkaantui turhasta. Toki hän ei avaa riittävästi että millainen tämä tilanne on ollut. Asia nimittäin saa erilaisia sävyjä jos tietää vähän muutakin kuin yhden lauseen. Jos mies on ottanut tuon meikkaamattomuuden puheeksi ilman mitään sen isompaa pointtia, niin se on aivan eri asia kuin se että ap on esim pohtinut että voidaanko mennä ravintolaan syömään kun hän ei ole laittautunut. Kyseessä voi myös olla miehen yritys kannustaa meikkaamattomuuteen jos ap:llä on vaikka paheena "sotamaalata" naamansa.
Mä seurustelin muinoin tosi kivan miehen kanssa. Hän kehui luontevasti että olen nätti ja oli muutenkin hyvät tavat. Mulla oli silloin kirkuvan punaiset hiukset. Hän ei ikinä, sanallakaan kommentoinut niitä hiuksia vaan että olen nätti. Vaihdoin tyyliä, siksi että kampaaja mokasi ja mun ei-paras hiuslaatu otti nokkiinsa. Piti leikata lyhyet hiukset ja olla värjäämättä. Ei mennyt kauaa kun mies jätti. Ilman mitään syytä. Katkerana stalkkasin häntä somessa pitkään. Muutaman lyhyen suhteen jälkeen hän löysi elämänsä naisen. Räväkän punapään. Ostivat talon ja kihloihin mentiin. Onnea kesti 3 vuotta. Sitten tuli katkera ero, nainen tätä tilitti eräässä someryhmässä että kun ei mitään syytä annettu ja kaikki paskaksi vaan vaikka kaiken piti olla hyvin. Katsoin profiilikuvaansa ja kas, hän oli vaihtanut väriä juuri sopivasti ennen eroa. Ja miehellä olikin jo uusi nainen vierellä, punapää. Juu, voi olla sattumaa mutta en usko. Ja sillä hetkellä minä pääsin irti siitä nakertavasta katkeruudesta mikä oli vuosia vaivannut. Joten, jaan tämän tarinan piste sulle kannustuksena, että ehkä sinäkin voit päästä irti katkeruudesta ja vapautua. Se että kohdalle osuu joku ulkonäkökeskeinen törppö ei tarkoita sitä että kaikki miehet sitä olisi.
Aika moni mies vaan on vähän kömpelö kun ei tiedä miten kehua ja etenkin aluillaan olevassa suhteessa jännittääkin niin suu voi tuottaa erilaista tekstiä kuin mieli sen muodosti.
|