Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko lavatansseissa kuunnella vain bändiä?

Lähettäjä: Tiiti 
Päivämäärä:   24.1.26 10:41:16

Olen menossa tänään kuskin roolissa lavatansseihin. En ole mikään paritanssijatyyppi enkä juuri siitä välitäkään.
Onko ihan ok mennä vain kuuntelemaan bändiä? Ja kohteliaasti kieltäytyä mikäli joku hakisi tanssimaan?

Re: Voiko lavatansseissa kuunnella vain bändiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.26 10:49:06

Lavatansseissa rukaa olla hakurivit/-seinät, josta tanssiparia haetaan, eikä siellä seisoessaan ole ilmeisesti kovin korrektia kieltäytyä kutsusta, ellei ole jotain pätevää syytä (esim. kysyjä käyttäytynyt asiattomasti, on jurrissa...). Että älä mene hakupaikalle seisoskelemaan, muualla saa olla suurimmaksi osaksi rauhassa ja mahdollisista kutsuista on täysin ok kieltäytyä.

Päivämäärä:   24.1.26 10:50:29

Ei. Sinne mennään tanssimaan. Hakijalle ei sanot ei. 2 kappaletta tanssitaan.

Päivämäärä:   24.1.26 10:51:26

Tietysti.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   24.1.26 10:56:42

Voi totta kai, mutta pysy silloin kahvion puolella tai lavan edessä. Hakurivissä ollaan sitä varten, että halutaan tanssimaan ;)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.1.26 11:01:19

Voi totta kai, mutta silloin pitää seisoskella muualla kuin hakualueella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.26 11:19:23

Joku kyynärsauva rekvisiitaksi mukaan niin voit siihen vedota että nyt ei pysty lähtemään. :D
Vähän ot, mutta mua kerran hävetti kun olin parin kaverin kanssa paikallisella pienellä lavalla jossa kerran vuoteen toimintaa bilettämässä ja me oltiin siellä tanssilavan keskellä joraamassa tavallista "diskotanssia" kun muut veti lavatanssia siellä reunassa ympäri lavaa ja kaverit jotka oli vähän enemmän pöhnässä meinasivat aina välillä ajautua sinne "oikeiden" tanssijoiden tielle. :'D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.1.26 11:26:04

Todellakin voi. Olen käynyt lukuisia kertoja lavatansseissa, mutta tanssinut ainoastaan oman miehen ja tuttujen kanssa ne vähäiset tanssini. Joskus jos joku on tullut kyselemään tanssimaan esimerkiksi baarin puolella, olen kieltäytynyt kohteliaasti. Tansseissa on aina kahden kappaleen välein haku (joko miesten tai naisten), jolloin tanssimaan halukkaat menevät riviin seisomaan salin pitkälle sivulle. Mikäli pysyt poissa tästä rivistä, on täysin ok kieltäytyä. Riviin jos menee, niin silloin ei etiketin mukaan saa kieltäytyä, vaikka kuinka ällö tyyppi hakisi. Tosi monet menevät tansseihin vain kuuntelemaan bändiä. Silloin voi seistä tai jorata lavan edessä tai istua baarin puolella.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   24.1.26 11:39:16

Voi. Älä mene hakuriviin seisomaan tai sen taakse istumaan. Pysy vähän sivussa, joissakin tanssipaikoissa voi kahvio puolella kuunnella esiintyjää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.