Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Antaisitko anteeksi?

Lähettäjä: Puolikas 
Päivämäärä:   24.1.26 09:59:40

Jos sinun aviopuolisosi viestittäisi harrasteporukkansa whatsapissa (noin 14 henkilö) sinusta valheita. Mm rahallinen tilanne, väittäisi asioita joita en ole sanonutkaan tai joita en ole tehnytkään. Whatsapissa sitten kilpaa huudetaan, että jätä se ämmä, potkase se ulos, onhan sulla avioehto, hyvä että on jne.

Jotain ihmeellisyyttä epäilin, että suhteessamme on ja näin sitten tämän keskustelun. Toki en niin laillisin keinoin, mutta hyvä kun selvisi.

Antaisitteko anteeksi?

Re: Antaisitko anteeksi?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   24.1.26 10:00:19

No en

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.26 10:02:25

Jaa-a. Olisin lähtenyt saman tien. Vai onko siinä perää, että kuppaat puolisoasi eikä sinun kannata lähteä?

Päivämäärä:   24.1.26 10:05:32

Tienaan paremmin, joten en kuppaa. Kuten sanoin, mies selitellyt asiat siellä ihan päälaelleen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.1.26 10:06:34

Onko tämä joku teini, jonka pitää pullistella kavereille kun ego ei kestä kun tyttis tienaa kesätöistä enemmän?

Päivämäärä:   24.1.26 10:07:05

Suurin kysymys tässä oli se, että onko se ihan normaalia levitellä suhteen asiat ratkottavaksi harrasteporukan wappiin? Sen sijaan että kysyisi vaikka ensin multa ja sitten keskustelisi ihan vaikka muutaman ystävän kanssa.

Päivämäärä:   24.1.26 10:07:47

Mies 50. Ei siis teini.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.1.26 10:10:12

"Suurin kysymys tässä oli se, että onko se ihan normaalia levitellä suhteen asiat ratkottavaksi harrasteporukan wappiin?"

Mitäpä lottoat?

Ratkoiko mies siis ongelmia vai levitteli valheita?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.1.26 10:10:34

Ei ole normaalia.

Päivämäärä:   24.1.26 10:16:07

"Ratkoiko mies siis ongelmia vai levitteli valheita?"

Hyvä kysymys. Luulen, että ratkoi ongelmia. Jotka tosin on kehittänyt omaan päähänsä ja millä ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Jotain huomion hakua ehkä? Eroaikeet ja siihen boostia?

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   24.1.26 10:21:49

Antaisin, jos asia saadaan selvitettyä. Että mies kertoo ihan itse mitä on mieltä ja se onnmyös sinun totuutesi, painostamatta ja olettamatta. Ja kertoisi tämän myös porukan viestiketjuun.

Päivämäärä:   24.1.26 10:24:56

Ei suostu korjaamaan asioita porukan viestiketjuun, koska "ei aijo tehdä itseään naurunalaiseksi".

Lähettäjä: anna 
Päivämäärä:   24.1.26 10:29:17

No tuo kertoo kaiken oleellisen. MITÄ IHMETTÄ ALOITTAJA VIELÄ MIETIT.

Päivämäärä:   24.1.26 10:30:58

Sano, että se on tehnyt jo itsestään naurunalaisen sun silmissä, etkä pysty jatkamaan suhdetta, kun miehellä ei ole mitään selkärankaa jäljellä. Vai etkö välitä, miten vähän sinä miehellesi merkitset, ja haluat väkisin pysyä suhteessa tuollaisen luuserin kanssa?

Päivämäärä:   24.1.26 10:43:02

Sitä että toinen ihminen levittelee valheita toisesta, ei todellakaan pidä antaa anteeksi. Korkeintaan vilpittömän anteeksi pyynnön ja valheiden korjaamisen jälkeen on mahdollista.

Päivämäärä:   24.1.26 10:47:40

En todellakaan antaisi enkä jäisi suhteeseen jos puolisoni levittelisi minusta valheita. Miksi ihmeessä jäisin?

Päivämäärä:   24.1.26 10:49:34

Kaikkea keskustellaan harrasteryhmässä

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.1.26 10:49:50

No ei tuollasta voi. Herää kysymys että mitä muuta se tehnyt mitä et tiedä...

Lähettäjä: =( 
Päivämäärä:   24.1.26 10:50:30

Kylillä puhutaan valheita aivan tarpeeksi niin kyllä kotona parisuhteessa pitäisi olla "turvassa" ja luottamus pelata!!
Minun parisuhde loppuisi tuossa vaiheessa.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   24.1.26 11:08:27

En jäisi.

Mitä ihmettä ihmiset on valmiita katsomaan läpi sormiensa?
Ja sitten sinkut on niitä "säälittäviä' :D

Päivämäärä:   24.1.26 11:10:19

"Ei suostu korjaamaan asioita porukan viestiketjuun, koska "ei aijo tehdä itseään naurunalaiseksi"."

Ainakin tuli selväksi paljonko hän sinua arvostaa.

Päivämäärä:   24.1.26 11:13:21

No en. Kuka ihmeen kumppani mustamaalaa omaa kumppania??

Lähettäjä: rjeaa 
Päivämäärä:   24.1.26 12:44:41

Minä olisin varmaankin ottanut screenshotit ja lähettänyt ne itselleni (ja tallentanut vielä erikseen, ettei mies saa niitä viestiketjusta poistettua) ja kirjoittanut miehen puhelimella siihen viestiketjuun, että

"Puolikas tässä hei. Luin näitä viestejä ja ihmettelen suuresti, miten mieheni kehtaa levittää minusta tällaista paskapuhetta ja te vielä uskotte sen. Minä olen meistä kahdesta se varakkaampi ja minä itse asiassa elätän Tommin *ja niin edelleen*. Otin viesteistä screenshotit, ja todellakin tästä keskustellaan kotona. Jos teillä on jotain asiaa tai haluatte haukkua minua enemmänkin, niin ottakaa yhteyttä suoraan minuun".

Siinä saisi mies sitten selitellä niitä valheitaan niin kavereilleen kuin minullekin. Eikä kiinnosta, vaikka uhkaisi rikosilmoituksella, kun minulla olisi todisteet siitä, mitä on keskustelussa sanonut ja mitä valheita esittänyt. Minä tekisin yhtä lailla rikosilmoituksen, kyllä hän tuossa ainakin kunnianloukkaukseen ja halventamiseen syyllistyy.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   24.1.26 13:16:00

En jäisi suhteeseen ihmisen kanssa joka valehtelee minusta ETENKÄÄN jos valehtelee asiat huonommaksi. Sen vielä ymmärtäisin jos jotain asiaa haluaa kaunistella, vaikka nyt raha-asiat. Mutta se että kavereilleen haluaa puhua pahaa kumppanistaan on todella outoa.

Itse olen seurustellut tälläisen henkilön kanssa. Ihmettelin että miksi hänen kaverinsa olivat esim somessa ilkeitä ja hetken ajattelinkin että vain kuvittelen. No, miksipä ei kaverit olisi ilkeitä jos ovat huolissaan että millaisen ihmisen kanssa se kaveri seurustelee. Kysyin selitystä tälle käytökselle, sitä en saanut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.1.26 13:19:59

Sitä että toinen ihminen levittelee valheita toisesta, ei todellakaan pidä antaa anteeksi. Korkeintaan vilpittömän anteeksi pyynnön ja valheiden korjaamisen jälkeen on mahdollista."

No näin. Ja joku syyhän siihen on.. ? Sitä ei useinkaan kerrota tai saa selville, mutta joko mies on pimahtamassa tai väsähtämässä, suunnittelee eroa tai vikittelee näillä surkeuspuheillaan jotain naista tai hakee jotain ihmeellistä huomiota tältä porukalta tai jemmassa on jotain asioita mistä et todellakaan tiedä. Jos asiaa ei saa puhuttua, mies ei heti ymmärrä kuinka väärin on toiminut ja vieläpä osaa selittää koko asiaa jotenkin loogisesti niin ei tietenkään mitään mahdollisuuksia jatkaa yhdessä. Ei mitään järkeä vaan joku katastrofi odottamassa nurkan takana......

Päivämäärä:   24.1.26 13:50:28

En tietenkään, koska miehen suhtautumisessa minuun on perustavanlaatuisia ongelmia, jos hän haluaa antaa minusta negatiivisen kuvan ja levitellä valheita takana päin. Tai oikeastaan anteeksi antaminen on tässä sivuseikka. En ylipäänsä näe mitään syytä pysyä sellaisten ihmisten lähellä, jotka kohtelevat minua huonosti, selän takana tai suoraan. Mahdolliset ongelmat ja ristiriidat hoidetaan aina muulla tavalla.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   24.1.26 13:52:00

En.

Päivämäärä:   24.1.26 14:46:42

Kuka haluaa kumppaniksi tai ystäväksi pskanpuhujan ja selkäänpuukottajan? Ihmiseen, joka toimii noin, ei voi luottaa, ihan sama pyyteleekö anteeksi vai ei.

Saattaisin kyllä antaa anteeksi, jos on niin rikkinäinen ihminen, ettei parempaan pysty, mutta myös poistaisin hänet elämästäni välittömästi. Arvostan läheisiäni niin paljon, että toimin aina lojaalisti vaikka joskus suututtaisikin, ja odotan samaa vastavuoroisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.1.26 14:48:44

Ei voi antaa anteeksi kun ei ole edes pyydetty anteeksi.

Lähettäjä: eje 
Päivämäärä:   24.1.26 15:01:48

Minun isäni oli valehdellut ja puhunut paskaa äidistäni sisaruksilleen ja kavereilleen. Tämä selvisi vasta isän kuoleman jälkeen, isän muistotilaisuudessa. Isä oli käytännössä kieltänyt ketään olemasta yhteydessä äitiini ja äitikään ei saanut olla yhteydessä isän kavereihin ja sukulaisiin.

Isä oli valehdellut mm., että äiti on todella huonokuntoinen, autettava ja sairas, ja oikeastaan sänkypotilas, joka ei pärjää ilman häntä ja hän on vaimonsa omaishoitaja. Moni paikalle tulleista lähes pudotti leukansa maahan, kun näki äidin tuhkia sirotellessa. Ihan on kävelevä ja toimintakykyinen, ajaa itse autolla, jne. Muutama ihminen tuli ihan naamatusten ihmettelemään, että ootko sä siis ihan ihminen vielä ja kykenet kävelemään, siis ajoitko sä itse tänne autolla. Toiset taas sitten pysyivät todella etäällä ja hyvä kun viitsivät kuivasti edes tervehtiä leskirouvaa.

Lisäksi muistopuheissaan muistotilaisuudessa kertoivat isästäni juttuja, joita isäni oli elämänsä aikana saavuttanut. Silkkaa valhetta. Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässään? Omat aivot sano, että tuo nyt ei voi olla totta. Ihan päästä keksittyjä juttuja. Ja monia äidin saavutuksia isä oli kertonut omiksi saavutuksikseen, ja minä, äitimme ja sisarukseni kuuntelimme ihan kulmat koholla, että mitä ihmettä toi selittää.

Mutta ihmiset selkeästi uskovat valheita todella hyvin, kun joku valehtelee itsestään hyvää ja jostain toisesta huonoa. Eikä mitään osata kyseenalaistaa. No, uskovathan ihmiset suoraan kaiken tekoälyn sylkemänkin...

Päivämäärä:   24.1.26 16:19:20

Kumppanisi on tuossa toiminut kuin olisi vihollisesi, joka haluaa sinulle pahaa. Haluatko oikeasti olla sellaisen ihmisen kanssa? Minä en haluaisi mistään hinnasta. Ihan sama onko kyseessä ilkeys vai tyhmyys, luottamus on rikottu, eikä asia tule siitä muuttumaan. Anteeksi voi tietysti antaa kauempaakin.

Päivämäärä:   24.1.26 16:36:15

"Ei suostu korjaamaan asioita porukan viestiketjuun, koska "ei aijo tehdä itseään naurunalaiseksi"."

Mitä minä just luin? Aloittajan puoliso on levittänyt aloittajasta valheita, että tämä näyttäisi harrasteporukan silmissä huonolta boostatakseen omaa egoaan (?) ja nyt kun asia tuli ilmi, ei suostu korjata, koska kaikki vain näkisi mikä mätäsäkki tämä aloittajan puoliso oikeasti on? Aloittajan puoliso ei arvosta ja kunnioita aloittajaa ollenkaan. Mitä lie kateellisuutta, jos aloittaja kerran tienaa oikeasti enemmän. Surulliseksi vetää, ei tuo ole terve parisuhde ja aloittajan puoliso kuulostaa niin idiootilta, koska ei kukaan tervejärkinen noin käyttäydy. Veikkaan, että suhteessa on vaikka kuinka paljon muitakin ongelmia. Aloittaja arvosta itseäsi ja jätä tuollainen mätäsäkki.

Päivämäärä:   24.1.26 16:37:52

Lisään vielä, että en todellakaan antaisi anteeksi. Puolison rahatilanne, oli se sitten minkälainen tahansa, ei koskaan kuulu minnekään harrasteporukan chattiin, ei kuulu myöskään puolison mikään muukaan asia.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   26.1.26 13:53:45

No juu, suurin ongelma tässä on se, ettei voi laittaa itseään naurunalaiseksi, mutta sut on valmis oikein heittämään sinne. Ei jatkoon.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.1.26 15:40:17

Ukkosi on patologinen valehtelija?? Näitä on kyllä nähty, ja mäkeen laitettu.

Päivämäärä:   26.1.26 15:49:38

Ihminen joka jakaa henkkoht asioita somessa, chattikeskusteluissa tai harrastuksissa on niin nolo että olisin jo antanut anteeksi mutta unohtanut koko exän.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.1.26 17:35:22

En antaisi anteeksi tuollaista.

Ottaisin screenshotit, ja kunnianloukkauksesta rikosilmoitus.

Ehkä ensin etsisin itselleni asunnon, mahdollisten "purkausten" varalta.

Lähettäjä: Gii 
Päivämäärä:   4.8.26 17:50:47

Miten tässä kävi?

Lähettäjä: jinm 
Päivämäärä:   4.8.26 18:03:03

Täydellinen moukka ja luuseri! Mistä löysitkin! Ja ihanko oikeasti aiot vielä päivänklään hukata elämästäsi tollasen vajakin kanssa??

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.8.26 18:45:30

Taasko tarinatäti on rikkonut lakia ja kyylännyt toisen puhelinta. Nämä toistaa niin paljon toisiaan, nämä kertomukset.

Lähettäjä: jp 
Päivämäärä:   4.8.26 19:00:59

Lähettäjä: =(
Päivämäärä: 24.1.26 10:50:30

Kylillä puhutaan valheita aivan tarpeeksi niin kyllä kotona parisuhteessa pitäisi olla "turvassa" ja luottamus pelata!!
Minun parisuhde loppuisi tuossa vaiheessa.**

Tätä olin itsekin kirjoittamassa!!

Lähettäjä: jp 
Päivämäärä:   4.8.26 19:04:24

^^ Hitto , tuo taitaa olla minun tekstiä, tää onkin vanha ketju =D =D

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   4.8.26 19:04:41

Onneksi ei ole tuollainen mies. Ja jos olisi, olisi ollut entinen jo aikoja sitten. Enkä siis antaisi ikinä anteeksi.

Riittää, että netissä ja ympäri Suomea puhutaan minusta valheellista tietoa. Ja ei, en niitäkään anna ikinä anteeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.