Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läheinen muistitutkimuksiin. Mitä siellä tehdään

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.26 17:09:27

Olen pakottanut pappani muistitutkimuksiin, menen itse mukaan. Pappa ei myönnä tai huomaa itse ongelmia muistissaan vaan kuittaa monet asiat vaan tyylillä "no on tässä muutakin muistettavaa". Pärjää kyllä yksin kotona, mutta kertoo samoja juttuja niin paljon etten jaksa enää viikottain käydä tai soittaa, kun tiedän jo ulkoa mitä asioita tullaan puhumaan. Eikä esim. Tunnista ihmisiä valokuvista enää.

No mikä tässä mietityttää, on se kun sinne lääkäriin mennään ja joudunhan minä siellä oman näkemykseni antamaan. Tuntuu vaan tosi pahalta toisen edessä kertoa oikea tilanne, kohteliaasti mutta kuitenkin totuudenmukaisesti ettei tulisi vähätelleeksi tilannetta lääkärille. En halua papan mieltäkään pahoittaa.

Vinkkejä tilanteeseen? Vai jututetaanko mua erikseen siellä kenties?

Re: Läheinen muistitutkimuksiin. Mitä siellä tehdään

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.26 17:12:01

Muistitesti tehdään ja haastatellaan

Re: Läheinen muistitutkimuksiin. Mitä siellä tehdään

Lähettäjä: Milliina 
Päivämäärä:   23.1.26 17:24:18

Hoitajat on tottuneita tuollaisiin tapauksiin ja ylipäätään käsittelemään muistisairaita, älä pelkää liikaa etukäteen, hoitaja kyllä ohjaa hienovaraisesti käynnin läpi.
Meille ainakin ennen käyntiä tuli kotiin postissa sellainen esitietolomake / kysely täytettäväksi, oma äidille ja oma minulle omaisena. Siinä oli myös puhelinnumero ja info että voi myös soittaa hoitajalle kertoakseen lisätietoja tilanteesta ennakkoon. Niiden lomakkeen vastausten pohjalta sitten siellä käynnillä keskusteltiin (me oltiin siellä yhdessä, mutta mulle kyllä tarjottiin mahdollisuutta myös keskustella havainnoissani ilman äidin läsnäoloa) ja sen jälkeen äidille tehtiin muistitesti. Käynnin jälkeen äiti sai lähetteen sairaalaan kuviin ja sitten vielä lääkärille ja siten saatiin varsinainen diagnoosi.
Tsemppiä aloittaja <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.