Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ozempic-laihduttajat osa3

Lähettäjä: Marianne 
Päivämäärä:   23.1.26 02:46:00

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10271589&t=10271589 edellinen.

Kivasti ollut keskustelua, itse en ole ehtinyt hetkeen kirjoittelemaan.

Pistin eilen viidennen pistoksen 0.5mg Ozea ja nyt olen vähän harmissani, että vaikutus tuntuu hieman hälvenneen. Olin toivonut, että ruokahalu olisi pysynyt kurissa tällä annoksella, mutta nyt vaikuttaa siltä, että edelleen on nostettava annosta.

Tajusin myös, että sellaista alussa tullutta totaalista ruokahaluttomuutta ei ole ollut enää pitkään aikaan. Paino on silti laskenut, mutta tosi maltilliseen tahtiin. Jännä että painoa on kaikkineen tippunut vain viitisen kiloa. Pudotus tuntuu paljon suuremmalta ja nyt on alkanut tulla "olet hoikistunut" -kommentteja.

Re: Ozempic-laihduttajat osa3

Lähettäjä: Nöf 
Päivämäärä:   23.1.26 06:08:50

Onko joku lopettanut lääkkeen käytön kokonaan ja saanut pidettyä painon samana? Palaako ruokamelu takaisin, vai onko sitä helpompi hallita kuin ennen lääkitystä?
Nämä asiat kovasti mietityttää itseä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.26 08:52:09

Muakin kiinnostaa ylläoleva. Tätä pudotusvauhtia mulle riittäisi varmaan kaksi kynää, mutta ajatuksissa oli kyllä jatkaa. :)

Päivämäärä:   28.1.26 13:53:24

Miten te Ozempicin käyttäjät jaksatte liikkua?

Olen harrastanut Crossfittiä 1,5 vuoden ajan ja nyt en meinaa jaksaa mennä treeneihin. Sykettä nostattaville tunneille en mene enää ollenkaan ja painonnosto tunneilla ei tule tuloksia, joiltan osin olen jopa joutunut siirtymään kevyempiin painoihin.

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   28.1.26 15:53:50

Marianne: Jaksan liikkua hyvin, itseasiassa paremmin kun ylimääräistä on hävinnyt. Minä olen pysytellyt siinä 0,5-nyt 0,6 annoksessa.

Päivämäärä:   28.1.26 18:09:17

Nasty: minkälaista liikuntaa harrastat ja miten hyvin sinun tulee syötyä?

Lähettäjä: Ev 
Päivämäärä:   29.1.26 00:21:19

Perjantaina aamulla varattuna lääkärille aika - saas nähdä myöntyvätkö mihinkään lääkkeelliseen laihdutus tuotteeseen...

Olen ikäni kärsinyt itseni vihaamisesta, peilikuva on vastenmielinen ja oli aikoja, kun joka hemmetin päivä ajatuksiin tuli se, miten rumalta ja lihavalta näytän. Olen nyt arviolta 166cm pitkä ja paino ehkä vajaa 90km. Vähän koko ikäni ollut ajoittain jollain dietillä ja punnaillut ruokia mut sitä ei jaksa 2kk pidempään. Kaikkea kokeiltu mutta nyt tulee oma jaksaminen loppumaan ja totesin, että yritän päästä lääkärille ja saada apua. Miehenikin sanoo, että voi kun joskus voisin olla tyytyväinen itseeni ja oppia elämään itseni kanssa. Vaikea kuvitella... Jään herkästi koukkuun sokereihin ja rasvaisiin ruokiin. Mahan kanssa myös välillä ongelmaa - yleensä niin että jos syö hitokseen terveellistä ruokaa niin pakki heittää sekasin :D En todellakaan voi hyvin, nyt taas oma pääkoppa ja peili alkaa syömään mut elävältä. En osta vaatteita, kuin löysiä treenipaitoja, leggareita ja huppareita koska mikään vaatekappale ei näytä päälläni hyvältä. Pelkään kokoajan, että mun painoa arvostellaan ja mut nähdään lihavana. On korkea kynnys nähdä miehen kavereita, kun ajattelen vain että ne katsoo miten lihava ja ruma olen. Eihän tää nyt oikeesti ole enää normaalia ja tervettä?!

Toivottakaa onnea, että perjantaina lääkäri osaisi tarjota jotain apua, vaikka lääkkeet pelottaa helvetisti - etenkin se pahoinvointi ja meneekö pakki enemmän sekasin, kun asiakastöitäkin pitää pystyä tekemään...

Päivämäärä:   29.1.26 05:54:07

Toivottavasti saat apua Ev!

Tässä todella hyvä 5-osainen video lihavuuslääkkeistä.
Tuo selvensi minulle tosi monta kysymystä.

https://painoklinikka.fi/laihdutuslaakkeet-avuksi

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   29.1.26 07:38:52

Marianne

Minäkin jaksan liikkua huomattavasti paremmin lääkkeen kanssa.
Aluksi tein töitä ulkomailla hevosten kanssa, eli päivät oli pitkiä ja työmatkat menin pyörällä. Sen lisäksi salia n. 2 kertaa viikossa.

Nyt olen jäänyt pois hevoselämästä, joten olen lisännyt saliharjoittelua 3 kertaa viikkoon, tunnin kävelylenkit 5 kertaa viikossa ja pilates 2 kertaa viikossa. Yleensä kerran viikossa osallistun myös ohjatulle ryhmätunnille salilla.

Päivämäärä:   29.1.26 08:26:06

Marianne: Lenkkeilyä - mäkinen maasto ja mäet ei enää pistä oikeastaan lainkaan puuskuttamaan, vetoa riittää. Lisäksi ihan polttopuiden kannossa huomaan asuvani askelmat täysien kassien kanssa paljon vähemmällä ponnistuksella kuin aiemmin.

Olen keskittynyt syömään säännöllisesti, proteiinia voisin ehkä vielä yrittää syödä enemmän mutta lenkkeilyssä tärkeämpää lienee sopiva hiilarivarasto. Mutta siis pienemmillä annoskooilla mutta säännöllisyydellä jaksan kyllä.

Päivämäärä:   29.1.26 19:01:36

Nasty: okei! Minusta tuntuu, että hengästyn kävellessäkin aiempaa enemmän, vaikka paino onkin tippunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.26 19:16:40

LähettäjäEv

Päivämäärä29.1.26 00:21:19

Perjantaina aamulla varattuna lääkärille aika - saas nähdä myöntyvätkö mihinkään lääkkeelliseen laihdutus tuotteeseen...

Olen ikäni kärsinyt itseni vihaamisesta, peilikuva on vastenmielinen ja oli aikoja, kun joka hemmetin päivä ajatuksiin tuli se, miten rumalta ja lihavalta näytän. Olen nyt arviolta 166cm pitkä ja paino ehkä vajaa 90km. Vähän koko ikäni ollut ajoittain jollain dietillä ja punnaillut ruokia mut sitä ei jaksa 2kk pidempään. Kaikkea kokeiltu mutta nyt tulee oma jaksaminen loppumaan ja totesin, että yritän päästä lääkärille ja saada apua. Miehenikin sanoo, että voi kun joskus voisin olla tyytyväinen itseeni ja oppia elämään itseni kanssa. Vaikea kuvitella... Jään herkästi koukkuun sokereihin ja rasvaisiin ruokiin. Mahan kanssa myös välillä ongelmaa - yleensä niin että jos syö hitokseen terveellistä ruokaa niin pakki heittää sekasin :D En todellakaan voi hyvin, nyt taas oma pääkoppa ja peili alkaa syömään mut elävältä. En osta vaatteita, kuin löysiä treenipaitoja, leggareita ja huppareita koska mikään vaatekappale ei näytä päälläni hyvältä. Pelkään kokoajan, että mun painoa arvostellaan ja mut nähdään lihavana. On korkea kynnys nähdä miehen kavereita, kun ajattelen vain että ne katsoo miten lihava ja ruma olen. Eihän tää nyt oikeesti ole enää normaalia ja tervettä?!

Toivottakaa onnea, että perjantaina lääkäri osaisi tarjota jotain apua, vaikka lääkkeet pelottaa helvetisti - etenkin se pahoinvointi ja meneekö pakki enemmän sekasin, kun asiakastöitäkin pitää pystyä tekemään...

Sen lisäksi että yrität hakea lääkkeet avuksi niin luepa kohti kehorauhaa kirja. Ellet sitten ole jo lukenut:) siinä on todella hyvin avattu lihavuuden syy ja laihduttamisen vaikeus. Siitä kirjasta voisit löytää edes hieman myötätuntoa itseäsi kohtaan<3

Päivämäärä:   30.1.26 08:29:24

Käypä Marianne verikokeissa, ettei ole syömisessä jäänyt rauta vähiin ja hemoglobiini päässyt laskuun?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   30.1.26 08:37:01

Minä jouduin luovuttamaan Mysimban kanssa, kun vaikutti niin paljon uneen. Olen aiemmin kärsinyt vuosien unettomuudesta ja vajaan vuoden vasta ehtinyt nukkua suurinpiirtein hyvin, niin en vain voi käyttää tuota. Pitäisi saada aikaiseksi varata soittoaika lääkärille jos saisi jonkin toisen lääkkeen kokeiluun, paino sillä laski ihan kivasti 1,5 kuukaudessakin 3kg verran.

Lähettäjä: Neko 
Päivämäärä:   30.1.26 13:58:34

Moikka kaikille! Minäkin liityn nyt tähän ketjuun. Hain eilen reseptin ja lääkkeet ja pistin eka kerran. Minulla on nyt painoindeksi 29. Tavoitteena on laihtua normaali painon puolelle eli ainakin 15kg.

Se on jännä, miten paljon ikääntyminen vaikuttaa painoon, vaikka mikään muu ei muuttuisi. Olen ollut koko elämäni hoikka ja nelikymppisenä mahduin vaatekokoon 36. Nyt 10 vuotta myöhemmin vaatekoko on 42/44. Olen aina ollut urheiluhullu ja edelleenkin harrastan urheilua samalla intensiteetillä ja yhtä paljon kuin 10 vuotta sitten. Ruokavaliota olen sen sijaan parantanut huomattavasti ja syön tällä hetkellä n. 1500 kcal päivässä. Koen, etten ole koskaan elänyt niin terveellisesti kuin viimeiset 5 vuotta. Ainut ero aikaisempaan on, että esivaihdevuodet alkoivat n. 6 vuotta sitten. Menkat on edelleen, mutta hormonit heittelee ja on kaiken maailman oireita siitä johtuen. Samaan aikaan paino vain nousee.

Meillä on suvussa todella paljon kakkostyypin diabetestä, ja minullakin todettiin jo reiluna nelikymppisenä sokerirasitustestin jälkeen, että minulla sokerit koholla ja lähes esidiabeteksen arvoissa. Tuon takia ja koholla olevan verenpaineen takia sain ozempicin, vaikka ei bmi olekaan 30. Selvää on, että jos en saa painoa laskusuuntaan, kakkostyypin diabetes tulee.

Miten pian pitäisi sivuvaikutusten tulla ekan pistoksen jälkeen? Minulla ei ole vielä mitään tuntemuksia, ja tosiaan eilen pistin. Onko teillä paino alkanut pudota miten nopeasti ozen aloittamisen jälkeen? Kiinnostaisi tietää, mitä tässä on odotettavissa..

Tosi kiva tälläinen vertaistukiryhmä :

Päivämäärä:   30.1.26 16:44:29

Aamulla käynti lääkärillä ja just äsken pistin ensimmäisen pistoksen Ozea. Olin ihan varma, että joudun anelemaan lääkkeen reseptiä mutta ei tarvinnut. Bmi oli 32. Nyt jännitää ne sivuoireet, tuleeko vai ei. Koska vatsan kanssa vähän väliä ongelmaa, otin Vi-Siblinin käyttöön kun reseptillä sai sen kelakorvaukseen. On aika uskomaton fiilis!!

Vähän jänskätti kun kirjoitti 1mg kynät, josta itse naksuttelen sen 0,25mg että osaanko mut eiköhän se mennyt nyt oikein :D

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   30.1.26 17:31:13

” Miten pian pitäisi sivuvaikutusten tulla ekan pistoksen jälkeen?”

Itsellä ei tule ollenkaan, eikä ole tullut koko aikana annoksesta riippumatta.
Kaverillani on pari tuntia piston jälkeen pientä pahoinvointia ja ei muuta.

Päivämäärä:   30.1.26 19:10:22

Ei ole sivuvaikutuksia tullut minullakaan, kunhan muistan syödä. Alhainen verensokeri - siis ilmeisesti piikin boostaama ainaanvaihdunta - yllätti pari kertaa aluksi pahoinvoinnilla aamulla. Kun muistaa syödä riittävän usein niin ei mitään sivuvaikutuksia. (Yöväli saattaa itselläni lipsahtaa klo 18 - aamu 9-10 jollen ole tarkkana.)

Päivämäärä:   1.2.26 21:53:33

Nasty: Luulen myös, että raudasta saattaa olla puutetta. Minulla on viime vuosina ollut Hb 117 - 125, mutta ferritiini on ollut jopa 75. Mitään syytä tuolle nihkeälle Hb:lle ei ole löytynyt.
Mutta nyt kyllä tajusin, että proteiinia olen saanut puolet siitä, mitä olisi hyvä saada. Täytyy katsoa, tulisiko virtaa lisää, jos panostaisi proteiinin saantiin.

Kiva kun on tullut uusia mukaan! Aika samoilla mitoilla ollaan, minäkin olen 166cm ja paino oli lähelle 90kg ennen Ozen aloitusta. Nyt on 84,2.

Minä olen selvinnyt vähillä sivuvaikutuksilla. Ummetus lienee niistä sitkein. Muuten taisi alkuun olla aina pari päivää pistoksesta jonkin verran pahoinvointia ja päänsärkyä, sekä lievää huimausta. Tuota päänsärkyä on kyllä ajoittain edelleen.

Päivämäärä:   1.2.26 22:16:52

Tosiaan perjantaina oli aloitus ja olen todella hämmentynyt, voiko todella olla että oz vaikuttaa näin pian? Perjantaina pistoksen jälkeen nesteet lähti ryminällä, sai juosta vessassa - toki join lasillisen vettä viciblinin kanssa. Koko viikonlopun istunut sisällä koska pakkanen pilvissä, kaikki nesteet lähteny, olo on kun olis laihtunut jo paljon vaikka tietenkään ei ole :D Olo on kevyt ja todella hyvä, en tajua! Mitään suurempia olotiloja ei ole, nälkää ei ole, syön 3-4h välein ja ainoa on, että ihan vähän röyhtäytyttää enemmän :)

Päivämäärä:   2.2.26 17:19:18

Ev: mulla tuli alkuun myös hirveä pissatus ja todellakin nesteet lähti ryminällä ja olo keveni. :D

Päivämäärä:   2.2.26 19:00:59

Marianne: No hyvä! Välillä jo mietin, onko ainetta menny ollenkaan kehoon kun ei suuremmin tuntemuksia :D Lisätään tähän että jos en syö 3-4h välein, tulee heikko olo eli nyt on pakko syödä jotain säännöllisesti. Olo on muuten tosi hyvä! :)

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   4.2.26 12:14:45

Ensi viikolla loppuu 4 kynä ja annos 1mg. Muutama viikko sitten alkanut enemmän tulla tuntemuksia niveliin. Varsinkin olkapäihin ja lonkkaan mitkä särkevät varsinkin öisin. Tuntuu, että olkapäät ovat "löysistyneet" ja meinaavat lähteä pois paikaltaan helposti. Nilkat ja polvet kipeytyvät välillä varsinkin rasituksen myötä.

Onko muilla ollut tällaista vai onko mahdollista, että lihaksia on lähtenyt niin paljon ettei näillä isommilla nivelillä ole enää tarpeeksi tukea normaaliin toimintaan?

Päivämäärä:   4.2.26 15:31:56

Minulla loppui nyt ensimmäinen kynä. Sain pistettyä 8 x 0,25mg plus vähän vielä lisää viimeisellä kerralla. Seuraava kynä olisi 0,5mg mutta vielä mietin jatkanko 0,25 vai nostanko. Ehkä kokeilen nostaa kun nyt on tuntunut painonlasku hidastuvan ja ruokahalu lisääntynyt hurjasti, makeanhimoakin on.. alku olikin jo todella lupaava. Lähtöpainosta pudotettu nyt 7kg ekan kynän aikana!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.26 16:43:20

Minä aloitin Ozempicin viikko sitten - vahva sukurasitus on diabetekselle ja sokeriarvot on pitkään olleet lievästi koholla, ja ylipainoa on. Nimenomaan annoskokojen säätely ja napostelu on vaikeaa, vaikka ruokavalio itsessään on perusterveellinen.

Minulla ollut uraattiarvot koholla eli kohdin tyylistä oireilua aiemmin. Kolme päivää pistämisen jälkeen sain niveleen lievän niveltulehduksen, joka siis kihtikohtauksen tapainen, mutta ei niin voimakas. Googlettelin asiaa, eikä kihti/niveloireet ole Ozempicin haittavaikutuksissa, mutta koska vaikuttaa metaboliaan, niin vaikuttaa myös uraattiin ja miten se kiteytyy niveliin. Englanniksi tästä löytyi enempi tietoa. Nyt kipu vähän hälventynyt ja jatkan Ozempicin kokeilua tarkalla seurannalla. Kahden päivän kuluttua pistoksesta alkoi voimakas pahoinvointi ja röyhtäyttäminen, mutta vatsa toimii edelleen hyvin. Aamupaino putosi viikossa melkein pari kiloa, eli oletettavasti nesteet lähti liikkeelle.

Lähettäjä: pullukka 
Päivämäärä:   4.2.26 19:38:15

Mukava löytää tälläinen ketju!

Itse aloitin 12.1.
Lähtöpaino 100,2kg ja nyt 94kg. Seuraava pisto olis ekaa kertaa 0,5. Osa ilmeisesti pistää pidempään kuin neljästi sillä 0,25 annoksella? Oma lääkärini ei tämmöisestä maininnut, mietin että teenkö niin kuin määrätty vai jatkanko vielä tuolla 0,25..

Ostin epähuomiossa paketin 2mm pidempiä neuloja, onko muut huomanneet eroa 4mm ja 6mm välillä?

Päivämäärä:   4.2.26 19:49:14

Minä jäin 0,5 annokselle, 0,25 pistin niin kauan kun kynästä riitti (5 + yksi vajaa annos) ja sitten nosto 0,5, josta en ole nostanut kun välillä 0,6 tasoon ja takaisin.0,5. Itse vetäisin vielä ainakin yhden pienemmän annoksen kun toimii noin hyvin pullukalla!

Päivämäärä:   4.2.26 20:51:55

Pullukka, katso siitä kynän silmästä onko ainetta jäljellä. Jos saat pyöritettyä kynään naksuja niin ainetta on. Itse sain tosiaan sen kahdeksan kertaa laitettua 0,25 ja vähän päälle viimeisellä kerralla. Facen ozeryhmissä löytää tästä lisää juttua.

Jos pienempi annos toimii ja riittää niin kannattaa ehdottomasti jatkaa sillä. Säästää rahaakin.

Itse olen käyttänyt 4 ja 6mm neuloja, ei juurikaan eroa pistämistuntemuksissa.

Päivämäärä:   4.2.26 23:02:20

Minulla on huomenna pistospäivä ja huomaan, että 0.5mg:n teho on alkanut hiipumaan... Vaikutus kesti noin 5 pistoksen ajan hyvänä. Toivoin kovasti, että 0.5mg olisi riittänyt. Entä jos 1mg myös toimii sen neljä kertaa ja lakkaa sekin vaikuttamasta? Onko kenelläkään kokemusta?

Päivittelin aiemmin proteiinin puutetta ruokavaliossa ja nyt kun lisäsin sitä, niin painokin pompsahti 0,6kg samantien. Ärsyttää kun paino on pyörinyt varmaan jo kaksi viikkoa 84,2kg kieppeillä ja olen odottanut, että hetkenä minä hyvänsä menee 83kg puolelle. Vaan eipä mitä, hädissään kipusi 84,9kg! :D

Ylempänä kysyttiin nivelkivuista, minulla ei ole ollut sellaisia Ozen yhteydessä ainkaan toistakseksi.

Päivämäärä:   5.2.26 20:44:59

Voi että, kurjaa jos teho alkaa heikkenemään tuolla tavalla vaikka annos nousee.. en usko että minä jään vakituiseksi käyttäjäksi, mikäli noin käy minullakin, että jokusen kerran jälkeen teho hiipuu ..

Päivämäärä:   9.2.26 20:11:49

Nyt lähti toinen kynä täällä. En osannut päättää jatkanko 0,25 vai nostanko 0,5, joten tein kompromissin ja laitoin nyt 0,4 niin saan tästä kynästä viisi kertaa pistettyä. Pitääkin ottaa lääkäriin taas pian yhteys ja miettiä jatkoa. -7,5kg.

Päivämäärä:   19.2.26 13:11:25

Pistin maanantaina ekaa kertaa 0,5 annoksen. Jotenkin tuntuu et on tosi hankalaa syödä tarpeeksi. Oon jättänyt hiilarit melkein kokonaan jotta jaksan syödä enemmän proteiini- ja kuitupitoista. Tämän viikon ka on iltsellä ollut n. 1000kcal/päivä, mikä tuntuu suht pieneltä. Saisihan nuita kaloreita tietty syömällä pullaa, hampparia yms. mutta kun sellaiset ei enää maistu.. Te jotka laskette kaloreita niin millaisia määriä syötte?

Lähettäjä: Ihmettelen 
Päivämäärä:   19.2.26 13:36:46

Onko muilla laihtuminen loppunut jossain vaiheessa, vaikka pudotettavaa olisi vielä? Kävin itse pitkästä aikaa vaa'alla ja näköjään paino ei ole neljään kuukauteen liikkunut kiloakaan suuntaan tai toiseen... Mietin että onko tässä kohtaa enää järkeä jatkaa ozen käyttöä?

Päivämäärä:   19.2.26 19:34:35

Pullukka: Mulla tuli ongelmaksi tuo liian vähäiset kalorit ja proteiinit. Jouduin myös karsimaan paljon hiilareita. Mutta nyt olen "alistunut" käyttämään proteiinivalmisteita, jotta saan edes ne proteiinit täyteen tai lähelle tavoitetta. Ja pakko sanoa, että olen kyllä syönyt myös jonkin verran herkkuja ihan hyvällä omalla tunnolla, koska tiedän kalorien jäävän vajaalle muutenkin.

Valittelin 10 pv sitten että paino junnaa, mutta nytpä se notkahti 82,3kg:n. Ja lähtö siis 89-90kg. Mutta saapa nähdä miten homma etenee.

Ihmettelen: millä annoksella käytät ozea?

Päivämäärä:   19.2.26 19:47:55

Kuukauden olen ollut 1mg annoksella.

Päivämäärä:   19.2.26 20:02:38

Mihin pistät? Oletko kokeillut vaihtaa pistospaikkaa tai neulan pituutta?

Lähettäjä: Annikki 
Päivämäärä:   19.2.26 22:26:26

Voiko käyttää ozempic valmistetta jos on ene dieetillä?

Ajattelin täältä kysyä kun asiantuntijoita on koolla. Terveydenhoitaja ei osannut tähän vastata.

Päivämäärä:   20.2.26 03:55:34

Oon pistänyt ainoastaan vatsaan ja käytössä ollut 4mm neulat, ihan siitä syystä että oon ajatellut että muualle pistäessä ois isompi riski tuikata vahingossa lihakseen. Voisin kyllä vähän tutkailla jos löytäisin jonkun toisen hyvän kohdan ja kokeilla onko sillä vaikutusta. Eikä toki isompien neulojenkaan osto ja testaus olisi iso investointi enää tässä kohtaa.

Päivämäärä:   20.2.26 09:26:10

Jotkut ovat kertoneet että reiteen tai alleihin pistämällä ovat saaneet jumituksen liikkeelle.
Itse pistelen reiteen.

Lähettäjä: Purppura 
Päivämäärä:   22.2.26 09:34:55

Heippa, tuun taas päivittää tilannetta tänne paino jumitti 2,viikkoa ja kokeilin tuota käteen pistämistä ja paino notkahti alaspäin. Kiitos vinkistä.

Lähtöhän on ollut 90kg. Paino sahannut ja juminut 2kk. Ihan miten sattuu.

5.1, paino ollut 87.6. ja tänään sitten näytti 86.9. Et hidasta on tämä laihtuminen ja kukkarossa tuntuu kyllä pahalta maksaa täyttä hintaa kun tulokset on niin pieniä. Kokeiltu on muutkin laihdutus lääkkeet ja niilläkin tulokset oli pieniä ja sit tehot loppui. Syön 8/16. Mallilla. Mie nauran aina että mun kroppa luulee olevansa raskaana vielä kun ongelmat jäi päälle raskaudesta 9v. Sitten. Lihoin kun merinorsu vaikka söin vähän ja terveellisesti ja yritin pitää kiinni siitä. Mutta mun kroppa imee kaiken itseensä, eikä mitään päästä irti. Ois helpompi syyttää itseään jos vaan Vetelis mäkkärin safkoi ja puputtaisi suklaata. Liikuntaa envoi lisätä ennenku käyn kyselemässä kohdun poistoa tai jotain apuja, kun kävelyn tärähtely, hevosen askeleet aiheuttaa kipua alakertaan mikä heijastuu sitten selkä ja mahakipuna. Salilla kokeiltiin ilman vastusta,tehdä, mutta nekin aiheutti valtavat kivut. Laihtua pitäisi leikkausta varten, mutta ehkä tämä nyt tästä taas lähtisi :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.2.26 11:19:23

Laohdutuslääkkeen idea ei ole sulattaa rasvaa vauhdilla kehosta vaikka joillekin niin käy. Vaan tasapainoittaa suolisto bakteereja jotta terveellinen syöminen mahdollistuu! Mm ahmintahäiriöön ozempic voi olla isokin apu. Joten älä hätäile purppura:)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.3.26 10:34:44

Mitenkäs täällä menee?

Miulla takana 4vk 0,25mg pistoksia ja pian viikko takana ensimmäisestä 0,5mg pistoksesta. Painoa on pudonnut noin 7 kg, lähtöpaino n. 108kg.

Alun pahoinvointi on helpottanut. Annoskoot on huomattavasti pienentyneet ja kun tulee täysi olo, on helppo jättää ruoka tarvittaessa kesken tai syödä todella rauhassa loppuun - ennen en keskeyttänyt (myös opittu malli siitä että lautanen syödään tyhjäksi). Ruokahalu selvästi aamupainotteisempi, ja makeanhimo huomattavasti hillitympi (mallilla voin syödä kaksi keksiä ja paketti säilyy kaapissa, jos ennen meni se kymmenen keksiä ja paketti hävisi pariin päivään).

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   4.3.26 11:49:33

Mulla on ozembic mennyt n. 2,5 kk. Lähtöpaino 93 kg ja nyt paino 80 kg eli 13 kg lähtenyt. Senttejä on lähtenyt vyötäröltä huimasti! Aika nopeaa paino haluaa pudota, en tiedä vaikuttaako kuinka paljon se, että olin tavoitepainossani vasta kaksi vuotta sitten (lihoin onnettomuuden jälkeen).

Päivämäärä:   4.3.26 12:21:27

Mulla tuli tänään täyteen (ensimmäinen) -10kg!
Ozempicia takana nyt 7 viikkoa, tästä hyvä jatkaa. :)

Päivämäärä:   4.3.26 21:43:45

Minulla tuntui yhdessä vaiheessa tosiaan ruokahalu kasvavan kohtuuttomasti, mutta nyt kun olen lisännyt proteiinin määrää ruokavaliossa, on tilanne helpottanut ja liikuntakin maistuu jälleen.

Painoa on tippunut nyt ~7kg hieman reilussa 4 kuukaudessa. Lähtöpaino siis 89kg ja nyt 82,2kg. Vielä on matkaa tavoitteeseen.

Päänsäryt kulkevat muuten mukana sitkeästi. Tulee aina noin 3 päivää pistoksesta. Onneksi burana auttaa.

Lähettäjä: Ötö 
Päivämäärä:   27.3.26 21:35:47

Liityn seuraan, tänään ensimmäinen pistos tehty ja voi että kun jänskättää, että mitä siitä seuraa. Tuleeko kaameat haittavaikutukset vaiko eikö. Maha on aika temppuilevaa sorttia, ja mä niin toivon, että se tätä sietäisi.

Muutaman vuoden tätä kuitenkin jo pohtinut ja nyt työterveyden kautta resepti haettu. Samalla käynnillä todettu kohonnut verenpaine, johon tietysti toivon painonpudotuksesta olevan apua. BMI mulla kuitenkin 35, joten pudotettavaa on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.