Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko miehesi hyväntahtoinen seksisti?

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   22.1.26 17:53:23

"Hyväntahtoiseen seksismiin liittyy ajatus, että miesten tulisi suojella tai huolehtia naisista.

”Tämä lisää naisten riippuvuutta miehistä ja saa eriarvoisuuden näyttäytymään luonnollisena. Se hidastaa todellista tasa-arvoa”, Walldén muistuttaa."

Maksumuuri.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011754310.html

Re: Onko miehesi hyväntahtoinen seksisti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.26 17:55:12

Exä tukahdutti ainaisella huolehtimisella. Tarkoitti hyvää varmaankin mutta sai ahdistumaan todella pahasti.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.1.26 18:05:41

Joskus nuorena seurustelin sellaisen suojelijan kanssa. Oli tosi raskas vaikka varmasti tarkoitti vain hyvää.

Itse olen maatalon tyttö. Ajoin traktorilla heti kun jalat ylti polkimille ja hyvin nuoresta olen tehnyt kaikkia mahdollisia maaseudun töitä. Yllättävän moni mies on tuntunut kokevan joksikin ongelmaksi naisen joka ei ole avuton. Etenkin nuorena tuntui että poikien kivekset kutistui kun vaihdoin autooni öljyt itse ja paalasin hevosilleni heinää. Olin ihan nätti ja vielä täysin blondi niin eihän sellainen kai sitten saa mitään osatakaan. Pienisieluisimmat haukkui rekkalesboksi.

Onneksi vierelle löytyi mies joka suhtautuu normaalisti asioihin. Hän ymmärtää että minä pienenpänä en fyysisesti jaksa samoja asioita kuin hän vaikka itse asian osaankin. Tänään olimme raivaamassa myrskyn tuhoja metsässä ja molemmat teki voimiensa mukaan omilla sahoillaan. Kotiin ajettiin niin että mies traktorilla ja minä maasturilla.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.1.26 18:30:27

Ei tuossa ole mitään "hyväntahtoista" paitsi ehkä miesten omasta mielestä. Alistamista se on ja sille on termikin: infantilisointi.

Lähettäjä: Salted caramel 
Päivämäärä:   22.1.26 18:36:40

En näe juttua tai tunne tuota termiä, mutta voin sanoa että oma mieheni on kyllä hyvin suojeleva ja huolehtiva minua kohtaan. Itse en koe sitä lainkaan loukkaavana tai ole koskaan ajatellut sitä pahalla. Päin vastoin. Eikä mieheni nyt minua nyt siis ihan avuttomana pidä ja enkä minä mitenkään hänen huolenpidosta riippuvainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.26 18:38:18

Ei. On kyllä suojeleva mutta ei ole sukupuoliroolien takia vaan luontainen juttu. Olen itsekkin häntä kohtaan suojeleva. Suojelee minua vaan aidoissa tilanteissa eikä tee ns omia tilanteita jossa minua pitäisi suojella. Huolehtii minusta vaan kun olen kipeä ja teen saman toisinpäin.

Lähettäjä: toisin sanoen 
Päivämäärä:   22.1.26 18:39:31

Eli siis suurin osa naisista on hyväntahtoisia seksistejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.