Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  suosittele historiallista romaania

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   22.1.26 17:25:29

Olen lukenut näitä jonkin verran mutta en millään muista kaikkia. Ne mitä tässä luettelen eivät välttämättä ole puhtaasti historiallisia, sijoittuvat kuitenkin menneeseen aikaan. Olen lukenut siis klassikoista Humisevan harjun, Kotiopettajattaren romaanin, Frankensteinin ja Dorian Grayn muotokuvan. Jane Austenin kirjoista en välitä. Sitten olen lukenut sen Terhi Tarkiaisen historiaan sijoittuvan sarjan ja Bridgertonit. Longbournin talossa tuli luettua jokunen vuosi sitten ja tänä vuonna luin Marko Hautalan Samaelin kirjan.

Etsin luettavaa suomeksi. Tällä hetkellä en kuitenkaan ole kovin inspiroitunut suomalaisten historiallisista kirjoista, toki riippuu kirjasta. Suositelkaapa jotain, tiedän että täällä on paljon lukuihmisiä :)

Re: suosittele historiallista romaania

Lähettäjä: Kä 
Päivämäärä:   22.1.26 17:27:04

Onko Kaari Utrio tuttu?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   22.1.26 17:31:44

Diana Gabaldon: Outlander - Matkantekijä -sarja

Philippa Gregoryn Tudorien hoviin sijoittuvat kirjat. Niissä on minulle välillä vähän liikaakin historiaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   22.1.26 17:33:07

Joanna Quinn: Valaanluuteatteri

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   22.1.26 17:36:41

Hilary Mantelin Susipalatsi + jatko-osat

Lähettäjä: Essu 
Päivämäärä:   22.1.26 17:37:21

Ken Folletin Kingsbridge -sarja

Lähettäjä: saeris 
Päivämäärä:   22.1.26 17:44:05

Kaari utriolta yritin joskus lukea jonkin kirjan mutta muistaakseni jäi kesken. Outlanderista luin ekan osan eikä sekään oikein lähtenyt. Valaanluuteatterin luin silloin kun se ilmestyi. Susipalatsi voisi olla kiinnostava.

Muita ehdotuksia?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   22.1.26 18:39:06

Hiljaa virtaa Don ja Sota ja rauha. Tosin niinku kaikki venäläiset klassikot ne vaatii sitkeyttä ensimmäiset 200 sivua ennen kuin lähtee vetämään kunnolla :)

Kolme muskettisoturia ja muut Dumas vanhemman teokset.

Lähettäjä: lukutoukks 
Päivämäärä:   22.1.26 18:45:35

No meillä.löytyy ihan kotimaasta Mika Waltarin tuotanto, esim Sinuhe ei ole suotta klassikko.

Uudemmista ja enemmin Suomeen ja suomalaisuuteen sijoittuvista suosittelen Risto Isomäkeä, esim tarinakertomus Viiden Meren Kansa on oikein hyvä.

Ja jos mennään länsinaapuriin ja viikinkiaika kiinnostaa, niin Frans Bengtssonin Orm Punainen on aivan huippu.

Lähettäjä: TENU 
Päivämäärä:   22.1.26 18:50:00

Victor Hugo - Kurjat

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.