Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saikutteleva työkaveri

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.1.26 13:58:15

Työkaverille ehdotettu osasairaslomaa, saikuttelee todella paljon, milloin väsymyksen, masennuksen ynnä muun takia. Hän ei itse tähän halua, joten milloin voin sanoa työkaverille että hänen saikuttelu kuormittaa meitä, hänen työkavereitaan liikaa. Jos hänelle osasairaslomaa tarjotaan niin voisiko jäädä sellaiselle.
Nykyisessä taloustilanteessa työnantajalle ei ole varaa jatkuvasti palkata sijaista ja työvuorosuunnittelun kannalta olisi paljon helpompaa, että tietäisimme hänen olevan vain pari kolme päivää viikossa paikalla.

Re: Saikutteleva työkaveri

Lähettäjä: Oma ilmoitus? 
Päivämäärä:   22.1.26 14:09:29

Saikuttaako työkaveri nyt omalla ilmoituksella vai hakeeko aina työterveydestä saikkulapun?

Jos käy työterveydessä, niin eikö sieltä kohta pitäisi tulla kolmikantaneuvottelut, jos ja kun saikkupäivien määrä ylittää tietyn rajan.

Jos ei käy työterveydessä, työnantajan pitää muuttaa käytäntöjä. Kun X saikkupäivää per vuosi on oltu pois omailmoituksella, sen jälkeen jokaisesta saikkupäivästä pitää olla työterveydestä todistus.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   22.1.26 14:12:09

vasurien lempilapsia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.26 14:30:33

Vähän aiheen vierestä, mutta eikö menkkakipuihin ole keksitty lääkettä? Meillä on yksi tapaus kolmen neljän viikon välein pois 2-4 päivää.
Itsellä ei ole koskaan ole ollut menkkakipuja, tai sellaisia kipuja että olis edes Buranaa tarvittu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.26 14:36:57

Osasairausloma eli siis oikeasti osasairauspäiväraha?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.1.26 14:46:30

Kyllähän niitä kolmikantakeskusteluja on missä tätä on ehdotettu. Ei niissäkään mitään ratkaisua tule. Parashan olisi jos hänet irtisanottaisiin ja palkattaisiin jollain muulla nimikkeellä uusi työntekijä mutta eiköhän siitäkin jotain ongelmia tulisi.

Lähettäjä: Karpalo 
Päivämäärä:   22.1.26 14:48:45

'Vähän aiheen vierestä, mutta eikö menkkakipuihin ole keksitty lääkettä? Meillä on yksi tapaus kolmen neljän viikon välein pois 2-4 päivää."

Onhan niitä lääkkeitä, muttei ne vaan kaikilla toimi. Itse kokeilin vaikka ja mitä, mutta ei apua. Kipu oli itsellä aivan lamaannuttava. Ei voinut kuin kieriä lattialla tuskaisena. Voin sanoa että tuo on ihan hirveää. Lopulta sain avun minipillereistä. Menkat loppui kokonaan, joten ei ole enää kipuja. Olen niin onnellinen tästä. Pillereistä on kyllä joitain sivuvaikutuksia, mutta toistaiseksi hyödyt voittaa haitat.

Päivämäärä:   22.1.26 15:02:08

"Jos käy työterveydessä, niin eikö sieltä kohta pitäisi tulla kolmikantaneuvottelut, jos ja kun saikkupäivien määrä ylittää tietyn rajan."

Ja mitä ajattelit sitten tapahtuvan? Ihmeparantumisen?

Päivämäärä:   22.1.26 15:07:18

"Hän ei itse tähän halua, joten milloin voin sanoa työkaverille että hänen saikuttelu kuormittaa meitä, hänen työkavereitaan liikaa."

Ei ole sun asiasi sanoa työkaverille yhtään mitään. Sinä et tiedä asiasta tarpeeksi eikä sulla ole tarvittavia valtuuksia sekaantua asiaan. Työnantajan vastuu järjestää hommat niin, ettei työntekijät kuormitu liikaa. Jos haluat valittaa, niin valita työnantajalle ja jos kuormitut liikaa, niin mene työterveyteen.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   22.1.26 15:22:37

"Ei ole sun asiasi sanoa työkaverille yhtään mitään"
Olin tulossa sanomaan ihan samaa.
Muiden saikuista sanominen ei kuulu sulle.

Lähettäjä: Oma ilmoitus? 
Päivämäärä:   22.1.26 15:26:00

” Lähettäjä.
Päivämäärä22.1.26 15:02:08

"Jos käy työterveydessä, niin eikö sieltä kohta pitäisi tulla kolmikantaneuvottelut, jos ja kun saikkupäivien määrä ylittää tietyn rajan."

Ja mitä ajattelit sitten tapahtuvan? Ihmeparantumisen?”

Kolmikantaneuvotteluissa pitäisi löytää ratkaisu tilanteeseen, että saikut loppuisivat. Ilmeisesti kyseessä ei ole helposti korjattava syy, tyyliin ”nykyisessä työtuolissa selkä kipeytyy, mutta jos saisin satulatuolin, pystyisin istumaan koko päivän”. Aloittajan viestistä saa sen kuvan, että työkaverilla olisi työuupumus. Siihen taitaa apu olla ainoastaan uudet työtehtävät tai saikku. Jos uusia työtehtäviä ei ole mahdollista antaa, on ainut vaihtoehto ”pakkosaikku”.

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   22.1.26 15:37:08

Oh,tulee vanhoja muistoja mieleen kun olin palkkatöissä. Nuo on monen työpaikan suola nuo saikuttelevat työkaverit :D :D

Miten voi vuoden aikana olla 3-4 flunssaa, muutama loukkaantuminen (selkä,ranne) ja useampi muu poissaolo joiden syy ei tule esille (eihän se tule jos hän ei sitä itse kerro). Itse olin samoissa duuneissa 5-6v ja ehkä kerran vuoteen 1-2pvä flunssasaikkua.

Osa työntekijöistä on sellaisia että pieninkin syy, siis ihan mikä tahansa niin otetaan saikkua. Sitä YRITETÄÄN saada..jos ei onnistu niin sit pakko tehdä omalla, laiskalla, teholla duunia.

Lähettäjä: Tilda 
Päivämäärä:   22.1.26 15:41:43

Lähettäjä.
Päivämäärä22.1.26 14:30:33

Vähän aiheen vierestä, mutta eikö menkkakipuihin ole keksitty lääkettä? Meillä on yksi tapaus kolmen neljän viikon välein pois 2-4 päivää.
Itsellä ei ole koskaan ole ollut menkkakipuja, tai sellaisia kipuja että olis edes Buranaa tarvittu.

Valitettavasti jos on ”siunattu” oikeasti pahoilla menkkakivuilla, niin riittävän tehokasta ja toimivaa lääkitystä millä kivut saisi edes sen verran siedettäväksi että ihminen olisi työkuntoinen ei aina löydy. Joku burana ei tee siinä tilassa yhtään mitään, eikä edes monesti vahvat reseptikipulääkkeet. Saat olla onnekas, että sinulla on helpot menkat!

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   22.1.26 15:43:50

Kuten on jo todettukin, ei työkaverit voi mennä kommentoimaan jonkun sairaslomia tai vaatimaan yhtään mitään. Työnantajan pitää vaan ryhdistäytyä ja antaa saikuttajalle kenkää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.