Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos ajat toisen takapuskuriin (turvaväli)

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   22.1.26 13:25:13

Jos ajat ajoneuvolla, varsinkin raskaalla kalustolla, edellä ajavan takapuskuriin, kun tämä "hölmöilee" liikenteessä, niin silloin sinulla on ollut liian lyhyt turvaväli ja syy on yksin sinun. Ei sen edellä hölmöilleen auton.

Jos et kykene pitämään sellaista turvaväliä, että ehdit reagoida yllättäviin tilanteisiin, niin lopeta ajaminen.

Re: Jos ajat toisen takapuskuriin (turvaväli)

Lähettäjä: Köpö 
Päivämäärä:   22.1.26 13:30:27

@!#$ kyllä nuo takapuskurissa roikkuvat älykääpiöt.
Ajetaan metrin päässä takana vaikka itse ajaa yli sallitun rajoituksen.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   22.1.26 14:04:22

Kyllä, voisi ajaa ohi jos ei vauhti miellytä. Todella vaarallista touhua.

Lähettäjä: iivari 
Päivämäärä:   22.1.26 14:17:56

huoh,puhut asiaa ,sitten ku kolahtaa,emmää havaannu.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   22.1.26 14:25:04

"Jos ajat ajoneuvolla, varsinkin raskaalla kalustolla, edellä ajavan takapuskuriin, kun tämä "hölmöilee" liikenteessä"

Ei edellä ajavan tarvitse edes hölmöillä, vaan esim. pysähtyy liikennevaloihin. Takana tuleva raskas ajoneuvo liukuu vielä pitkän matkan, vaikka olisi kuinka ennakoinut. (Itse olen muutaman kerran jatkanut matkaa vähän risteyksen puolelle, kun takana on tullut kelkkana kuorma-auto. Katson aina taustapeiliin, kun joudun äkisti jarruttamaan.)

:))

Lähettäjä: Kaj 
Päivämäärä:   22.1.26 15:16:18

Itse myönnän että annan usein "painetta" edellä ajavalle ja saatan ajaa hyvinkin nopeasti..mutta tämä oikeastaan vain sillon jos edellä oleva ajaa alinopeutta/tyhmästi ja en pääse ohi. Tiedän että sitä vauhtia ei oikein voi toiselle työntää mutta ehkä sitä vähän kaasua painetaan enemmän kun toinen on aikalailla kannassa :)

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   22.1.26 15:19:12

Kaj: Jos joku ajaa liian lähellä minua, niin ajan itse kyllä vielä hitaammin, ettei tule niin pahaa jälkeä jos joudun tehdä äkkijarrutuksen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.26 15:24:30

"Tiedän että sitä vauhtia ei oikein voi toiselle työntää mutta ehkä sitä vähän kaasua painetaan enemmän kun toinen on aikalailla kannassa :)"

Ei paineta kaasua vaan hidastetaan, opetettiin jo muinoin autokoulussa. Aivan turha siis "antaa painetta".

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   22.1.26 15:29:48

Kaverilla Tesla joka kaverin mukaan "itse määrittää sopivan turvavälin ja säilyttää sen". Kuitenkin se turvaväli sopii taajamanopeuksiin, ei isommalle vauhdille ja nyt kun olen istunut kyydissä ja jäkättänyt on kaveri valittanut kuinka "naputukseni kuuluu korvissa joka kerta jos ei pidä hyvää turvaväliä".

Raivostuttaa perässäroikkujat ja tosiaan "painetta luomalla" saa vauhdin hidastumaan entisestään, liikenne ei ole oikea paikka opettaa muita ajamaan itselle sopivaa nopeutta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.