Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävämies hylkäsi kun aloitti suhteen

Lähettäjä: Pettynyt 
Päivämäärä:   22.1.26 06:41:03

Tai no, en tiedä hylkäämisestä, sentään vastailee vielä viesteihin mutta hyvin lyhyesti ja ei ole enää oma-aloitteinen. Eilen pistin viestiä kun ei ollut kuulunut uuden vuoden toivotusten jälkeen mitään, kerroin huolistani ja laittoi vaan että kylläpä se elämä nyt koettelee, eikä vastannut kun kysyin miten hänellä/heillä menee ja pyysin kertomaan jotain iloista heidän elämästään. Vaikka normaalisti kommentoi tosi pitkästi etenkin jos on jotain erityistä. Tässä tapauksessa kyse oli kuolemasta lähipiirissäni. Totutusta empaattisuudesta ei ollut tietoakaan.

Hän siis hiljattain löysi piiiiitkän etsinnän jälkeen "sen oikean" ja olen vilpittömästi onnellinen hänen puolestaan. Mutta sen jälkeen meidän yhteys selvästi viileni. Vaikka normaalisti olimme useita kertoja viikossa yhteydessä. Toki uusi suhde vie suurimman energian ainakin alussa, ei siinä mitään mutta muutos on oikeasti dramaattinen. Itse olen ollut nyt 7 vuoden ajan suhteessa ja aina löytänyt aikaa hänelle, myös suhteeni alussa. On siis tunnettu hänenkin kanssaan pitkään. Kun ystävä nyt pariutui, olin innoissani että voin hänen kauttaan sitten fiilistellä uuden suhteen ihanuutta ja saadaan vähän vaihtelua puheenaiheisiinkin mutta hän ei tunnu olevan oikein halukas kertomaan mitään heidän juttujaan. Esim kun olivat ekaa kertaa tavanneet molempien vanhemmat, olisin odottanut vähän muuta kuin "meni ihan hyvin :)" Normaalisti olisi vastannut metrin mittaisesti ja selittänyt kaikki yksityiskohdat...

Tiedän että tässä on varmaan lähinnä kaksi vaihtoehtoa
A) joko olin hänelle pelkkä korvike paremman puutteessa (meillä oli vuosia sitten pientä peliä mutta juttu kuivui kokoon minun puoleltani, jäimme kuitenkin ystäviksi tai niin ainakin luulin)
tai B) nainen on pyytänyt että viilentäisi meidän välit.

Niin tai näin, ei tällä kirjoituksella mitään pointtia ollut, halusin vaan purkaa harmitustani. Onko kenellekään teistä käynyt vastaavaa?

Re: Ystävämies hylkäsi kun aloitti suhteen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.1.26 07:06:36

Tai c) Mies tiedostaa ihan itse ilman naisensa pyytämisiä, että voi näyttää oudolta, jos on tosi pitkästi ja syvällisesti yhteydessä toiseen naiseen, jonka kanssa on ollut peliä aiemmin ja vieläpä niin, että mies itse olisi silloin taannoin halunnut jatkaa sitä peliä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   22.1.26 07:10:44

Lähettäjä...

Päivämäärä22.1.26 07:06:36

Tai c) Mies tiedostaa ihan itse ilman naisensa pyytämisiä, että voi näyttää oudolta, jos on tosi pitkästi ja syvällisesti yhteydessä toiseen naiseen, jonka kanssa on ollut peliä aiemmin ja vieläpä niin, että mies itse olisi silloin taannoin halunnut jatkaa sitä peliä.

^ Tämä. Noin se menee.
Ystävämiehet tekevät paluun ystävänaisen luo sitten jos parisuhde ei onnistukaan.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.1.26 07:16:04

Kyllä mullakin viilenee välit mies puolisiin ystäviin alkaessani seurustella. En tiedä miksi mutta niin se menee.
Ei huvita, ei kiinnosta, ei jaksa.
Ja myös tuo C vaihtoehto.

Lähettäjä: liila 
Päivämäärä:   22.1.26 07:20:51

Minulle tulee vaan mieleen se, että haiskahtaako tuossa nyt kateus puoleltasi, kun edes ajattelet vain tuollaisia vaihtoehtoja?

En itse olisi ajatellut kumpaankaan esittämääsi vaihtoehtoa. Eli kai sitten C. Eksäsi on nyt suhteessa, on luonnollista että hän keskittyy enemmän siihen sinun ja kanssasi viestittely vähenee, vuorokaudessa on rajallinen määrä tunteja mitä käyttää. Kaikki muut ei ole samanlaisia kuin sinä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.26 07:38:19

Etsi aloittaja uusia ystäviä. Mies luultavasti ei ole kiinnostunut seurastasi ja haluaa nyt keskittyä toiseen naiseen, joka on hänelle tärkeämpi. On ihan loogista että välit viilenee. Aloituksesta saa sinusta jotenkin roikkuvan ja hieman dramaattisen kuvan. On ikävää että ihmisiä kuolee, mutta sen asian käsittely ei myöskään kuulu millekään kaveri miehelle vaan voit toivottavasti tehdä sen ihan omassa lähipiirissä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.1.26 07:42:43

Sen ei vaan pidä mennä niin, että suhteen yksityiskohdat selostetaan metrin mittaisesti jollekin ulkopuoliselle. Minulla ei ainakaan olisi sellaisessa suhteessa luottamusta.

Sinä yrität edelleen asettaa itseäsi henkisesti ykköseksi tuon miehen elämässä. Kyllä, sinä olet ollut hänelle (naisen) korvike paremman puutteessa, joku jonka kanssa jakaa asiota. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö hän olisi pitänyt sinusta tai että hän olisi vain käyttänyt sinua hyväksi. Molemmat olette tukeneet toisianne tilanteessa, joka oli. Asiat ovat nyt muuttuneet eli aikansa kutakin. Nyt sinun pitää kääntyä muiden ystäviesi puoleen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.26 07:46:12

Nämä ^ ja ^^.

Kuulostaa siltä, että aloittaja itse on pitänyt tätä kaverimiestä varalla ja nyt sit harmittaa kun ei olekaan enää ykkösnainen tämän elämässä. Ei parisuhteen juttuja todellakaan availla jollekin säätökaverille, se olisi epäkunnioittavaa.

Lähettäjä: omena 
Päivämäärä:   22.1.26 07:46:26

”Sinä yrität edelleen asettaa itseäsi henkisesti ykköseksi tuon miehen elämässä. Kyllä, sinä olet ollut hänelle (naisen) korvike paremman puutteessa, joku jonka kanssa jakaa asiota. Ei se silti tarkoita sitä, etteikö hän olisi pitänyt sinusta tai että hän olisi vain käyttänyt sinua hyväksi. Molemmat olette tukeneet toisianne tilanteessa, joka oli. Asiat ovat nyt muuttuneet eli aikansa kutakin. Nyt sinun pitää kääntyä muiden ystäviesi puoleen.”

^ Hyvin sanottu tässä. Turha etsiä mitään syyllistä, varsinkaan uudesta puolisosta. Eksälläsi on nyt uusi suhde ja sinun roolisi hänen elämässään on erilainen. Hyväksy se äläkä ajattele asiaan liikaa outoja kierroksia.

Päivämäärä:   22.1.26 08:04:11

Kateellinen mistä?

Hän ei ole eksäni. Tapasimme tinderissä, nähtiin kaksi kertaa enkä löytänyt itseltäni romanttisia tunteita joten sen kummemmasta säädöstä ei ollut kyse, edes seksiä ei harrastettu.

Ystäväni on/oli minun lähipiiriäni joten tietenkin hänelle kerron kaikki tärkeät asiat elämässäni, kuten hänkin on kertonut minulle omistaan tähän asti. Se että hän on mies, ei ole merkinnyt minulle mitään koska ystävät on ystäviä sukupuolesta riippumatta. Siis minulle, hän voi ajatella eri tavalla.

Toinen hyvä esimerkki on toinen ystävämieheni jonka kanssa niinikään tunnettiin kauan ja hän meni 3 vuotta sitten naimisiin. Yhteydenpitoa oli ennen hänen puolisoaan myös useita kertoja viikossa, nykyään vähentynyt ehkä 3 krt kuukaudessa mutta hän edelleen pitää minua läheisenä, kertoo huolistaan jne emmekä ole henkisesti etääntyneet vaikka yhteys on vähäisempää. Olisin toivonut että se olisi tässäkin tapauksessa mennyt niin.

Ei minusta ole kummallista tuntea surua siitä että asiat eivät olleetkaan sitä miltä näyttivät. Ja että miehen sanat siitä miten haluaa aina olla mun ystävä ja on kiitollinen ystävyydestämme, olikin vain pelkkää sanahelinää.

Olisiko järkevää ottaa asia puheeksi vai vaan unohtaa ja lopettaa viestittely? En ole kiinnostunut mistään pinnallisista asioista että kuukauden välein kysytään mitä kuuluu ja vastaus on "ihan hyvää".

Päivämäärä:   22.1.26 08:05:53

Ja tosiaan en haluakaan olla henkisesti ykkönen hänelle, eihän siinä olisi järkeä koska onhan oma puolisonikin minulle ykkönen, tietenkin. Mutta ajattelen että elämässä voi olla useita läheisiä ihmissuhteita.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.1.26 08:13:54

A tai C

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   22.1.26 08:27:24

aloittaja: Anna olla. Jos on suhteessa,niin ihan normaalia keskittyä siihen, eikä vastailla kilometriviestejä toiselle, tinderistä tavatulle naiselle, jolta on itse saanut pakit. Voitte olla yhä ystäviä, mutta varmaan ystävyytenne nyt vähän muuttuu, etkä ole hänelle enää "ykkösnainen".

Jos toisella on vielä ollu vaikeaa pariutua, niin anna hyvänen aika hänelle nyt tilaa rakentaa sitä parisuhdetta, ja siirrä omat tunteesi hetkeksi sivuun.

Lähettäjä: Rulla 
Päivämäärä:   22.1.26 08:29:53

Osalla vaan käy niin, että varsinkin niille ei kaikista läheisimmille ystäville viestittely jää vähemmälle, kun löytyy elämään parisuhde. Ihan siis sukupuolesta riippumatta. Kaikilla ei ole rajatonta kapasiteettia eikö aikaa annettavaksi kovin monille tosi tiiviille ihmissuhteille. Eikä siihen silloin liity mitään tuollaista kuvittelemaasi ’draamaa, mitä noissa tuossa aloituksen vaihtoehdoissasi mietiskelet.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   22.1.26 08:55:19

Aikaa ja energiaa on rajallisesti. Sinun aikasi hänen allakassaan täyttää nyt toinen ihminen. On kohtuutonta olettaa muita toimimaan samoin kuin itse: sinun allakassasi on aina ollut tilaa kahdelle miehelle. Nyt tuli tilaa jollekin muulle toiminnalle kuin "ystävämiehelle". Terapia ois varmaan hyvä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   22.1.26 09:06:22

Joo anna olla, tinderistä syntynyt ystävyys, kun olit antanut miehelle pakit, ei kuulosta muutenkaan kestävästä. Varmaan kulutti aikaansa kanssasi toivoen, että muuttaisit mielen tai että hän löytäisi itse toisen. Ja kun löysi, niin ei kiinnosta eikä riitä aika enää samanlaiseen lörpöttelyyn kanssasi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.