Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ongelma työkaverin kanssa (om)

Lähettäjä: Käääk! 
Päivämäärä:   21.1.26 21:42:43

Enpä olisi uskonut että kirjoitan tästä aiheesta tänne. Olen kuitenkin jo 40v nainen, en mikään tyttönen ja tukevasti suhteessa..
Minulla on nuorempi mieskollega, jonka kiinnostuksesta heräsi nyt epäilys. Kyseessä on työssään todella taitava, miellyttävästi käyttäytyvä, mutta selvästi kokematon mies. Meillä on ikäeroa yli 10v. Työjutut sujuu, hänen kanssaan on helppo jutella ja sattuu olemaan eräs yhteinen mielenkiinnon kohde. Ja eipä siinä, minä tulen hyvin toimeen miesten kanssa yleensäkin. Kun olet perusystävällinen, joskus vaikka hymyiletkin etkä käyttäydy ihan bimbosti, niin miesten kanssa on mukava työskennellä. Joten olen luonteva ja minulla on luontevat välit kollegoihin. No, tämä nuorempi mieskollega, on pieni epäilys että on ihastunut. Minuun siis. Pidän tyypistä, haluaisin säilyttää kunnioittavat välit, hän on taitava ja mukava. Mutta olen tahollani varattu ja kunnioitan kumppaniani. Onko mitään mahdollisuutta selvitä hommasta niin että pysyttäisi hyvinä kollegoina tuon miehen kanssa? Ja jos nyt joku miettii millaista käytöstä tarkoitan, niin tämä mies hakeutuu seuraani myös tilanteissa, joissa hän voi valita myös muiden seuran vaikka lounaalla, hän on ehdottanut tapaamista vapaa-ajalla yhteisen mielenkiinnon merkeissä ja tarjoutunut tekemään yhden palveluksen vaikken ole pyytänyt, hän ehdotti kun sai tietää että minulla on tietty ongelma jossa oma puoliso ei pysty auttamaan. Ja kyllä tämä mies tietää että olen vanhempi ja että olen tukevasti varattu. Onko toivetta että tämä mies on vaan ihan vilpittömästi ystävällinen? ( juu juu, kukaan muu kuin tämä mies ei siihen voi vastata)

Re: Ongelma työkaverin kanssa (om)

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   21.1.26 21:56:42

No mitäpä jos hän vaan pitää susta? Siis ihan vaan ihmisenä ja kollegana?

Onko sulla itsetunto ihan jiirissä noin muuten? Että josko vain kuvittelet joksikin iiks ihastukseksi sen että joku pitää susta ihmisenä?

Jos olet ihan avoimesti suhteessasi eli puhut puolisostasi kuten normaalit ihmiset jne niin ei ole missään määrin sinun vastuulla jos nyt sattuisi niin että se mies on ihastunut.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   21.1.26 21:58:36

Mä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka uskoo että mies ja nainen voivat olla puhtaasti ja platonisesti ystäviä. Jos ystävyys tän työkaverin kanssa olisi hyvä juttu, niin suhtaudu siihen sillä tavalla, että työkaveri hakee ystävää. Jos työkaveri alkaa ns. hakeutumaan iholle tai käy muuten liian tuttavalliseksi, niin osaat varmaan laittaa asialle stopin.

Aikuisiällä ystävystyminen on vaikeaa ja vielä vaikeampaa se on silloin, jos törmää ihmiseen johon oikeasti haluaisi tutustua, mutta ihminen on vastakkaista sukupuolta. Miten tutustut niin, ettei sitä oteta heti iskuyrityksenä?

Ht.netissä huudetaan aina, että vaikka naiset ajattelisivatkin näin, kyllä miehellä on aina p* mielessä jos se alkaa naiseen tutustumaan. Itse en allekirjoita tätä ollenkaan. Mulla on kaverimiehiä, joiden kanssa ei ole koskaan ollut mitään sutinoita. Ei vaikka ollaan vuosikymmeniä tunnettu ja oltu sinkkuina samaan aikaan.

Mutta jos romanttista kutkutusta on, niin silloinhan kyseessä ei ole ystävyyssuhde. En sano että AP:llä on, vaan kommentoin jo etukäteen viestejä, joita tähän ketjuun takuuvarmasti tulee...

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.1.26 21:59:24

Mitä väliä mitä ajattelee? Suhtaudut häneen kuten kehen tahansa kaveriin. Kyllä se siitä laantuu kun ei homma etene

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   21.1.26 22:09:26

"Onko toivetta että tämä mies on vaan ihan vilpittömästi ystävällinen?"

- Ei. Näin miesten kanssa työurani tehneenä, 150% varmuudella mies on kiinnostunut sinusta muutenkin kuin työkaverina.

Älä lähde tuohon mukaan, hommaa joku muu hoitamaan se ongelma ja jatkossa pidät asialliset välit eikä mitään sen kummempia tapaamisia työajan ulkopuolella kahdestaan.

Päivämäärä:   21.1.26 22:10:11

No tämmösen vanhan kurpan pääsi yllättämään moinen ystävällisyys. Näinä päivinä on elämässä tullut aika vähän vastaan vilpitöntä ystävällisyyttä. Ja kyllä, oman puolison kanssa on tällä hetkellä melko vähän sellaista että mies huomioisi, eli kaikki miehet ympärillä kohtelevat kunnioittavasti muttei kukaan minulle avaa ovea, kun osaan minä sen oven itsekin avata xD
Olisin mitä iloisin jos tämä kollega ihan vilpittömästi kokee että on mukava jutella ja hän on vain herrasmies! Pidän ystävälliset välit häneen mielelläni. Emme ole tunteneet kauaa, hän on ollut talossa muutaman kk, mutta olemme tehneet erästä proggista muutaman kerran vain yhdessä. Jos olisimme tunteneet kauan, ymmärtäisin miehen tavan toimia paremmin. No olipa miten vaan, olen tietysti kovin ilahtunut jos joku on kasvattanut noin hienosti käyttäytyvän miehen pojastaan! ( kyllä, toivon että omasta pojasta kasvaa samanlainen!)

Päivämäärä:   21.1.26 22:10:57

Nimimerkin p teksti olisi voinut olla omani.

Mulla on ollut poikia ja miehiä kaverina niin kauan kuin muistia riittää. Ja täysin kavereita, ei mitään sutinaa. On todella outoa kun joku aina väkisin yrittää virittää siihen jotain sellaista mitä siinä ei ole.

Päivämäärä:   21.1.26 22:12:39

p: Sekoitat nyt kaverit ja ystävät. Mies ja nainen voivat olla kavereita ilman taka-ajatuksia, mutta AINA kun mies haluaa syvempää ystävyyttä, tavata kahdestaan jne. niin nainen on miehen mielestä viehättävä. Mies ei ole pinnallista kiinnostuneempi naisesta koskaan, ellei hän ole naisesta muutenkin kiinnostunut.

Päivämäärä:   21.1.26 22:14:37

huoh: Teettekö näiden miespuolisten kanssa lomamatkoja kahdestaan, vietätte öitä samassa hotellihuoneessa, saunotte alasti yhdessä? Kummankin puolisot odottaa kotona?

Päivämäärä:   21.1.26 22:19:23

Ja siis minulla on kokemusta siitä että esimiesasemassa ollut mies oli ihastunut kun olin nuorempi. Olen oikeastikin totaalisen puupää, enkä tajunnut sitä silloin. Hän loukkaantui ja sitten paljastuikin että hän välitti aidosti. Minua hävetti valtavasti kun en ollut tajunnut! Ja haluan välttää moisen!
Ja kyllä minulla on miespuolisia ystäviä joiden toivon todellakin ajattelevan minusta vain platonisesti. Ihan rennosti voi heidän kanssa puhua asioista. Ja kaikki tietävät että minulla on tahollani perhe/parisuhde, asia on ns.julkista tietoa.

Päivämäärä:   21.1.26 22:28:20

Ja voin allekirjoittaa siitä vanhasta kokemuksesta: olimme työporukan kanssa risteilyllä, kun tuo ihastunut esimies hakeutui seuraani niin että olimme kahdestaan. Tällöin hän hyräili minulle erästä laulua ja iski silmää. Ja vasta jälkeenpäin tajusin että ei hemmetti, hänhän lauloi minulle! Sen reissun loppupuolella tälle esimiehelle selvisi että olenkin varattu. Ja hänen reaktionsa oli aika sydäntäsärkevä. Olen siis samaa mieltä, ystävälliset miehet eivät hakeudu tilanteisiin, joissa ollaan kahden ns.lähellä.( tämä ei tarkoita minkäänlaista koskettamista)

Päivämäärä:   21.1.26 22:29:29

Q: mitä ihmettä. Miten sä vedät lomamatkat siihen että joku on ollut aloittajalle kiva?

Mutta nuorena ja sinkkuna niin joo, oon tehnyt reissun miespuolisen ystäväni kanssa. Nukuttiin samassa huoneessa. En näe siinä mitään outoa että ystävät nukkuu samassa huoneessa. Ehkä nimimerkki Q on niitä ihmisiä jotka näkee kaikkialla vaan panemista.

Saunassa en käy ollenkaan, jos se nyt jotenkin johonkin liittyi.

Päivämäärä:   21.1.26 22:31:48

Q: minä olen ollut työkaverimiesten kanssa reissussa ( ei kahdestaan) ja itseasiassa olen saunonutkin heidän kanssaan. Toki heidän toiveestaan minulla oli pyyhe päälläni saunassa. Enkä harrasta tuijottelua! Oikein hyvin onnistui! Olen nukkunutkin työkaverin kanssa samassa hotellihuoneessa kahdestaan. Täysin platoninen reissu. Nou proplem.

Päivämäärä:   21.1.26 22:37:50

P: olet täysin oikeassa että aikuisiällä on vaikea löytää ystäviä. Meidän ammatissamme vielä kun on semmoista hommaa että aika helposti on vähän semmosta että on välistä ehkä vaikea sanoa onko kyse hyötymisestä. Olisin mitä iloisin jos ollaan ihan vaan ystäviä ja voidaan aina kohdatessa jutella mielenkiintoisista jutuista jotka yhdistävät :) ja tietenkin mielelläni autan kollegaa jos joskus minusta on hänelle apua, ilman mitään taka-ajatuksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.26 22:50:45

Mieti vähemmän työkaverin tekemisiä ja tunteita ja enemmän omiasi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.