Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauan olette lasten kanssa uimassa kerrallaan?

Lähettäjä: Tulee käytyä harvo 
Päivämäärä:   21.1.26 17:16:57

Minun tulee lähdettyä lapsen kanssa uimaan aivan liian harvoin. Aina on olo, että ei vain ehdi ja vaatisi vapaapäivän vaikka uimahallille on meiltä 15 minuutin matka. Nyt aloin miettimään, että pakkoko siellä on aina lutata tuntikausia kerrallaan ja riittäisi varmaan jos tunninkin olisi altaassa. Äitini on aina ollut sellainen, että viihtyy uimassa ja minun mielstäni aina lapsenakin uimahallilla käymiseen varattiin monta tuntia aikaa joten olen jotenkin jämähtänyt ajatukseen, että jos ei ole laittaa sitä 3-4 tuntia (matkat, vaatteiden vaihto, altaassa olo) niin ei kannata lähteä.

Aloin pyöritellä tätä ajatusta, kun äitini on parhaillaan lapseni kanssa uimassa ja ovat viipyneet sillä reissulla kohta 3 tuntia. Jos vain ottaisi uuden asenteen ja ajattelisi, että altaassa ollaan vaikkapa se yksi tunti per kerta ja se riittää niin varmasti tulisi useamminkin lähdettyä ja jopa töiden jälkeen. Eri asia sitten kylpylät, vesipuistot ymv. Lapsella todellakin olisi parantamisen varaa uimataidossa joten siksikin tämä vaivaa, että niin harvoin tulee käytyä.

Joten ihan uteliaisuutta: Kauan te muut viihdytte uimassa lasten kanssa jos kyseessä on ihan perus uimahalli? Tuleeko lähdettyä töiden, ruokailun ja läksyjen jälkeen vai vaatiiko vapaapäivän?

Re: Kauan olette lasten kanssa uimassa kerrallaan?

Lähettäjä: Omom 
Päivämäärä:   21.1.26 17:20:44

Kyseessä siis kai kouluikäiset lapset?

Itselläni päiväkoti-ikäisiä ja eilen oltiin päikyn jälkeen uimassa. Matkaa noin vartti suuntaansa. Itse uimassa oltiin 45-60min. Yhteensä reissuun meni parisen tuntia. Meidän pienille riittää hyvin tuo aika, aiemmin nuorempi on pyytänyt jo 30min uinnin jälkeen saunaan.

Lähettäjä: Tytti 
Päivämäärä:   21.1.26 17:21:29

Mennään aina suoraan töistä/tarhasta/koulusta. Altaassa ollaan noin 2h. Ei käydä usein

Lähettäjä: Omom 
Päivämäärä:   21.1.26 17:22:21

Ja meillä pienet ei toki viihdy saunassa kovin pitkään (ehkä 10min per sauna) niin nopeuttaa reissua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.1.26 17:22:39

Meillä uintiaika on noin tunti, ehkä puolitoista. Uimakoulu oli 30 min mittainen, niin yleensä jäätiin sen jälkeen vielä uimaan ja mieluummin niin, että eka uimaopetus, sitten omat uinnit niin jaksaa paremmin. Ihan arki-iltana nämä hoidettiin. En edes tiedä, mitä ihmettä siellä tekisin 3-4 tuntia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.1.26 17:28:05

Vaatteiden vaihtoineen ja saunomisineen olemme uimassa n.2 tuntia kerrallaan, joten varsinainen allasaika on ehkä 1,5 tuntia. Tähän sitten matkat päälle. Monessa paikassa uintiaika on rajoitettukin kahteen tuntiin, joten tätä voi sillä perusteella pitää ns. normaalina.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.1.26 17:28:52

Ja tulee käytyä arki-iltoinakin.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   21.1.26 17:32:50

Käydään kerran viikossa perheuimakoulussa. Kestää 30 min, mutta mennään puoli tuntia ennen että ehtii uimaan.

Muuten ollaan uimassa yleensä 1,5-2 tuntia. Minä ja esikoinen uitaisiin vaikka koko päivä ja mies ja kuopus eivät niin pitkään jaksa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.26 17:48:43

Eikö teidän uimahallissa ole uima-aika rajattua? 2h ollut kaikkialla missä olen itse käynyt. Tarkista uimahallin sivuilta, saat ainakin lapsille siitä hyvän syyn. Riitti se lapsenakin oikein hyvin, oli ihan huutava nälkä aina sen jälkeen.

Kaverin kanssa uitiin aina kilsa ja käytiin liukumäessä hihittelemässä ja lillumassa viihdealtaassa. Tunti yleensä oltiin altailla, maksimissaan. Siitä sitten pesulle ja saunaan. Ei kumpikaan käydä ennen allasta saunassa vaan pesulla vain.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   21.1.26 18:52:50

Meillä on hallissa rajattu se 2 h. 10 min etuajassa tultiin poies, kun viimeksi oltiin. Harvoin siis käydään,toinen osaa uida, toinen ei. Seuraavalla kerralla uskalletaan olla vähän pidempään altaassa. Vartti menee ajomatkoihin eli miltei kolmen tunnin aikavaraus on otettava.

Jos olisi nopee ruoka valmiina niin kai sitä arkenakin pääsisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.