Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omistajalta aina vain negaa..

Lähettäjä: Vuokraaja 
Päivämäärä:   20.1.26 20:50:49

Olen vuokrannut hevosta noin vuoden verran täyshoitotallilla. Mielestäni olen hyvinkin tunnollinen vuokraaja. Pidän sovituista päivistä kiinni, siivoan jälkeni ja teen aina myös ekstra hommat mitä omistaja pyytää (tarhan siivous, suojien pesu, kävelytys, haavanhoito tms. mitä nyt ikinä onkaan agendalla). Olen myös kisannut vaikeampia luokkia kun omistaja, joten en nyt ihan aloittelija ole myöskään ratsastajana.

Omistajan vuorovaikutus on silti jatkuvasti hyvin negatiivis sävytteistä ja vaativaa. Aina on jotain pyytämässä, mutta ikinä ei tule kiitosta. Kesällä esim. laitoin viestiä että hevonen oli jäykkä toiseen suuntaan. Vastaus oli vihainen viesti miten istuntani varmaan vaikuttaa asiaan, sillä omistajan alla ongelmia ei ole ollut. Viikonloppuna oli aikaa niin pesin harjat, ruokakupit, tarhan ja siistin hevosen jalkakarvat (ollut mun homma) ja pesin + öljysin varusteet huolella. Toki tein nämä ihan vaan siksi että viihdyn tallilla, mutta kiitos olis ollut kiva. En oikeen tiedä miten tästä keskustelisi omistajan kanssa kuulostamatta naurettavalta. Vai kannattaako edes?

Re: Omistajalta aina vain negaa..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 20:52:29

Oletko ihan varma että se viesti oli vihainen?

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   20.1.26 21:34:05

No onhan toi nyt vähän tympeää alkaa heti syyttämään toisen istuntaa. Voisihan siihen vaan todeta, että kiva kun kerroit, pitääpä tarkkailla miltä tuntuu. Ja kyllä ihan normaalia on, että niistä extrahommista laitetaan joku kiitos tai "olipa kiva, että olet pessyt harjat:)"-tyyppinen. Mutta ei tuo sanomalla viestintäänsä muuta, turha kuvitella. Luulee olevansa jotain..

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   20.1.26 21:40:17

Turha vaivautua. Tietty ihmistyyppi toimii noin. Eikä vika ole ikinä heissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 21:54:57

Mulla on ollut hevosella vuokraajina teinejäkin, jotka ei osaa edes heppaa välttämättä ratsastaa alas ja ovat itse epätasapainoisia ja tuntuu sitten hevosenkin jäykkyys kun itse istuu seuraavana päivänä selkään. En ole KOSKAAN kertonut tästä näille vuokraajille tai syyllistänyt. Koen että minun tehtäväni on huolehtia hevosen hyvinvoinnista, onhan se minun hevonen. Itse liikutan sitten notkeasti ja ehkä seuraavalla vuokrauskerralla jakelen ohimennen vinkkejä miten heppaa voisi saada enemmän alas ja suoremmaksi. Kyllä he ovat kehittyneet vuosien saatossa paljon.
Toispuolinen jäykkyys erityisesti on todella yleistä eikä se välttämättä liity edes mitenkään ratsastukseenkaan. Monella hevosenomistajalla on tosin syndrooma, että he eivät koskaan tee yhtäkään virhettä ja kaikki syyllistetään joko tallinomistajaan, vuokraajaan, kengittäjään ja jos ei muuta niin vaikka eläinlääkäriin.

Lähettäjä: Vuokraaja 
Päivämäärä:   20.1.26 21:59:25

Mun toteamus hevosen jäykkyydestä oli ihan sellanen neutraali ja asia jonka haluaisin hevosenomistajana tietää. Urheilevalle tulee välillä jumeja, se ei ole vaarallista mutta toki jos sama jumi on pitkään niin siihen tulee kiinnittää huomiota.

En tarvitse mitään erityistä ylistystä, mutta on myös aika rankkaa harrastaa niin että siitä tulee pahaa mieltä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.1.26 22:03:16

Etsisin uuden vuokrahevosen

Lähettäjä: Nekku 
Päivämäärä:   20.1.26 22:06:42

Vaihtaisin varmaan toiseen. Lähtiessäni kertoisin, etten jaksanut hänen negatiivisuutta. No, eihän tuon tyyppinen ihminen mitään itsereflektiota tajua tehdä. Ovat rasittava ihmisryhmä, jollaisten kanssa en halua olla tekemisissä. Syövät käytöksellään kaiken ilon joka asiasta.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   20.1.26 22:53:09

En olisi katsonut vuottakaan vaan oisin lopettanut vuokraamisen jo aikaa sitten. Olet ihannevuokraaja, löydät varmasti kivan hevosen ja normaalin omistajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.