Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Montako askelta teillä tulee päivässä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.26 14:29:44

Ja miten ihmeessä esim. toimistotyötä tekevä saa 10 000 askelta päivässä? Itse joskus sain kun kävin päivittäin 7km lenkillä, mutta enää ei kerkeä/kykene nilkan takia ja 3000 askelta päivässä on jo suuri saavutus.

Re: Montako askelta teillä tulee päivässä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 14:35:55

Mihin sun aika kuluu jos et ehdi ottamaan askelia?
Minä "en tee mitään" (olen eläkkeellä) ja askelia tulee helposti tuo 10 000.

Päivämäärä:   20.1.26 14:39:12

Keskimäärin 15 000 askelta päivässä. Teen lähinnä etätöitä, niin askeleet kertyy ulkoilusta ja urheilusta.

Lähettäjä: Tytti 
Päivämäärä:   20.1.26 14:41:27

Keskimäärin 13 000. Noin 7000 tulee töissä.
Tuo 7000 on jo riittävä askelmäärä/päivä. Ei tarvitse olla 10 000

Lähettäjä: Kivaa liikuntaa 
Päivämäärä:   20.1.26 14:41:39

Ihan sama
En mittaile askeleitani
Pääasia on että liikun, saan raitista ilmaa ja tuntuu hyvältä lenkin jälkeen
Voihan sitä jumpata tai polkea kuntopyörää jos ei kävely kiinnosta
Askelten laskeminen johtaa harhakuvaan siitä että jaksaa jotain tehdä. Yritäpä ainakin nostaa sykettä ja hengästyä välillä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.1.26 14:41:58

Vaihtelee paljon. Työpäivinä yleensä 12000-18000, vapaalla voi olla 5000, jos en erityistä tee. Matkoilla saattaa tulla 25000 askelta päivässä, kun kävelee paljon.

Suurin osa askelista kertyy ihan arkiliikunnasta. En autoile, käytän julkisia, niin yllättävän paljon tulee käveltyä jo ihan siirtyessä bussiin, bussista pois yms.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   20.1.26 14:51:14

Noin 3000-4000. Teen toimistotyötä, työmatkat kuljen autolla, vain noin 500 metriä kävelen autolta töihin ja takaisin. Illat menee kotona pyöriessä, ei paljoa tule mihinkään lähdettyä. Joten ei niitä askeliakaan tule.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.1.26 14:51:42

Keskimäärin +/- 20 000 askelta tulee päivässä. Toimistotyötä teen, mutta lenkkeilen koiran kanssa joka päivä aamulla, päivällä ja illalla. Etäpäivinä askelia tulee yleensä vähemmän ja toimistopäivinä sitten enemmän, kun koiralenkkien lisäksi tulee askelia työmatkalta ja esim. lounalla käymisestä (ei työmaaruokalaa, vaan usein tulee käytyä jossain talon ulkopuolella lounaalla). Mutta keskimäärin varmaaan se n. 20 000, viikonloppuisin joskus enemmänkin, jos innostun tekemään jonkun erityisen pitkän lenkin.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   20.1.26 14:51:46

Työhön kuuluu paljon kävelyä ja sen lisäksi vielä koiran kanssa lenkille niin yli 20000 menee joka arkipäivä rikki. Vapaapäivinä yleensä se 10000, mutta joskus jään kyllä alle. Ja joskus tuntuu että vähemmälläkin pärjäisi..

Päivämäärä:   20.1.26 15:18:40

14000-18000 on aikalailla vakio, osa tulee toki ratsastuksesta silloin kun ratsastan. Töistä on tullut esim. tänään vain 3300 askelta. Nyt lähden tallille, juoksutan yhden hevosen, käytän toisen kävelylenkillä ja teen kaikki tallityöt. Veikkaan että tänään tulee noin 15000 täyteen ennen kuin kiipeän illan päätteeksi hevosen selkään.

LähettäjäIdah 
Päivämäärä:   20.1.26 15:25:52

16000-20000 näkyy olleen viikoittainen keskiarvo päivää kohen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.26 15:27:49

2000-14000 eli vaihtelu on suurta. Yleisin luku on jotain 7000.

Lähettäjä: Vanilli 
Päivämäärä:   20.1.26 15:57:11

Mulla on 20 000 sellainen minimiraja minkä olen asettanut itselleni. Eli aika lailla se, harrastuspäivinä vähän enemmän. Taitan työmatkat aina kävellen + käyn lenkillä päivittäin arkikävelyn lisäksi, niin aika helposti tulee täyteen. Vapaapäivinä sitten joutuu joskus näkemään vähän enemmän vaivaa, että jaksaa kävellä määrän täyteen, koska usein laiskottais ja väsyttäis.

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   20.1.26 15:59:44

Pahoin pelkään, että monien suuret askelmäärät eivät kerro todellisista askeleista.

Kannattaisi panostaa viisi kymppiä esimerkiksi Omronin askelmittariin, jolla saisi edes vähän luotettavampia tuloksia, koska se erottelee liikuntaa laadullisesti ja on muutenkin tarkempi mittaamaan kuin kännykät tai älykellot.

Päivämäärä:   20.1.26 16:21:13

Mulla on polarin kello ja en tuedä kuinka luotettava mut tammikuun ka n 10000 askelta, 5.5 km väittää hän. Koirien kanssa pikku lenkkejä ja isossa okt:ssa surfailua paikasta toiseen. Yli 60v, pitäisi liikkua enemmän.

Päivämäärä:   20.1.26 16:28:26

"Kannattaisi panostaa viisi kymppiä esimerkiksi Omronin askelmittariin, jolla saisi edes vähän luotettavampia tuloksia, koska se erottelee liikuntaa laadullisesti ja on muutenkin tarkempi mittaamaan kuin kännykät tai älykellot."

Miksi? Eiköhän useimmille riitä se suuntaa-antava tieto siitä paljonko askeleita päivän aikana kertyy. Mulle niitä kertyy n. 20 000 päivässä ja mulle on aivan sama onko todellinen luku 18 000 vai 22 000.

Töissä askeleita tulee 5000-10 000 päivästä riippuen ja koiran kanssa lenkkeillessä ja treenatessa loput. Mun askelpituudella 10 000 askelta on aika tasan 7km ja se on meidän normaali iltapäivän lenkki. Pari lyhyempää lenkkiä siihen päälle niin kyllä niitä askeleita kertyy.

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   20.1.26 16:31:33

"Miksi?"

Siksi että saisi liikunnan vaikuttavuudesta todellisemman kuvan. Reipas pitkäaikainen kävely kuormittaa ihan eri tavalla kuin liikuskelu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.