Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko minulla oikeutta mihinkään tukiin?

Lähettäjä: Melkein työtön 
Päivämäärä:   20.1.26 13:43:51

Teen tällä hetkellä kahta työtä, toista kokoaikaisesti ja toista osa-aikaisesti. Kokoaikatyöni päättyy maaliskuun lopussa. Osa-aikatyö vie aikaani vain yhden-kaksi iltaa kuukaudessa eikä se tietenkään riitä elämiseen. Onko minulla kokoaikatyön päättymisen jälkeen oikeutta mihinkään työttömyystukeen,jos en heti löydä uutta työtä? Osa-aikatyö ei millään tavalla estä uuden kokoaikatyön vastaanottamista.

Re: Onko minulla oikeutta mihinkään tukiin?

Lähettäjä: ,__, 
Päivämäärä:   20.1.26 13:46:38

Kyllä on, soviteltu päiväraha.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   20.1.26 14:03:55

"Kyllä on, soviteltu päiväraha."

Näin. Työkkäriin ilmoittaudut heti työsuhteen päättyessä työnhakijaksi ja sitten maksuja hakiessa huomioidaan nämä muut tehdyt työt. Valitettavasti useinkaan se pieni lisätyö yksin ei todellakaan kannata vaan ennemmin kokonaan työttömänä, mutta sitä kannattaa miettiä ehkä enemmän vasta sitten jos uutta kokoaikatyötä ei ala heti löytyä. Saatat olla oikeutettu myös asumistukeen tai toimeentulotukeen, varsinkin jos et ole liiton jäsen eli alkuun ansiosidonnaisella.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.1.26 15:04:36

Miten ihmiset on näin tietämättömiä nykyään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 15:32:53

Kaikki eivät ole tottuneet elämään tukien varassa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.1.26 15:35:17

Juu, soviteltua päivärahaa saat. Lisäksi, riippuen koko talouden tuloista (esim. puoliso) voit saada asumistukea.

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   20.1.26 15:51:21

Jos on näin pihalla tuista niin hiukan epäilen että aloittaja olisi jonkun työttömyyskassan jäsen jolloin saisi soviteltua päivärahaa. Peruspäivärahan toki saa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.1.26 16:00:02

Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 20.1.26 15:04:36

Miten ihmiset on näin tietämättömiä nykyään?

Katos kun me työssäkäyvät, jotka maksetaan sun sohvalla lojumisesi, ei tiedetä kuinka toi tukirumba pyörii ja mitä pitää tehdä saadakseen jotain tukia. Sen sijaan me osataan hakea ja tehdä töitä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.1.26 16:08:19

No ei ole tällä nyt mitään tekemistä tukien varassa elämisen kanssa, aivan normaalia yleistietoa jota fiksummilla on ja ei niin fiksuilla taas ilmeisesti ei ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 16:12:55

"Katos kun me työssäkäyvät, jotka maksetaan sun sohvalla lojumisesi, ei tiedetä kuinka toi tukirumba pyörii ja mitä pitää tehdä saadakseen jotain tukia. Sen sijaan me osataan hakea ja tehdä töitä."

Kyllä me normaalit työssäkäyvät tiedetään. Sitten on se heikompi aines joka ei tiedä mitään oman tynnyrinsä ulkopuolelta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.