Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  2016 ja 2026, mikä muuttui?

Lähettäjä: Pari muuttujaa 
Päivämäärä:   20.1.26 09:30:50

Tämä nyt trendaa sosiaalisessa mediassa niin tehdään hötöön oma!

2016: olin vastavalmistunut lähihoitaja ja sain ensimmäisen vakituisen työpaikan. Oli hyvä parisuhde ja suunniteltiin häitä. Muutenkin kaikki oli hyvin, terveys, ystävät....

2026: eronnut, yhteishuoltajuus 4 vuotiaalle muksulle. Työpaikka vaihtunut tässä välissä 4x, nyt jälleen opiskelen työnohessa sosionomiksi. Kiirettä, ahdistusta rahasta. Aikaa ei ole kuin lapselle, kouluun ja töihin.

Re: 2016 ja 2026, mikä muuttui?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.26 09:35:05

Kaikki on muuttunut. Pääasiassa vain positiiviseen suuntaan. 10 vuotta sitten olin tuhoavassa parisuhteessa, hyvin onneton ja yksinäinen. Nykyään elän hyvässä avioliitossa ja meillä on lapsi. Asun 700 km etäämpänä paikkakunnasta missä 10 vuotta sitten asuin. Muutaman vuoden sisällä on kuitenkin ehtinyt tapahtua traumaattisia asioita joiden vuoksi psyyke petti, mutta olen hyvää vauhtia toipumassa. Elämä on antanut ja ottanut.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.1.26 10:03:10

2016 kävin töissä samaan aikaan, kun vein insinöörin opintoja loppusuoralle. Muutin tähän nykyiseen asuntoon, työt loppui noissa töissä, valmistuin insinööriksi, menin postille osa-aikaiseen työhön, tapailin kahta eri miestä, minulla oli kolme koiraa, maailma tuntui olevan täysin avoinna :D

Nyt asun edelleen tässä asunnossa, kaikkea on ehtinyt tapahtua tässä välissä, sain heti 2017 työpaikan isosta firmasta, jossa olen edelleen vakkarina töissä, koiria on vain 1, mutta haluaisin tänä vuonna ottaa toisen, olen yhä sinkku ja perheetön, rakkauselämässä ei ole ollut onnea, saan tehdä etätöitä ja aikaa on sen vuoksi arkisin muuhunkin, olen kuitenkin paljon väsyneempi kuin 10 vuotta sitten eikä samat asiat enää kiinnosta kuin silloin. Osaan olla yksin ja olen jopa tyytyväinen, velkaa on kertynyt vaikken omista mitään arvokkaampaa. Mutta tämän vuoden tavoitteena onkin maksaa nuo ylimääräiset velat pois tai ainakin mahdollisimman paljon ja säästää rahaa koiranpentuun. Oma perhe ja mies alkaa olla koko ajan vain kaukaisempi haave.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   20.1.26 10:07:36

Olen ehkäpä maailman tylsin ihminen: parisuhde, työ ja koti kaikki samaa. Olen kaikkiin kolmeen edelleen tyytyväinen ja onnellinen. Suurin muutos on nyt kolmevuotias ensimmäinen oma koira. Taekwondon aloitin 2016, nyt minulla on musta vyö.

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   20.1.26 10:26:17

2016: Elämäni pahimmassa parisuhteessa, jossa mm. erottiin monta kertaa ja toinen kohteli minua ihan miten sattuu, oli alkuvuodesta menossa taas parempi jakso. Tässä yhteydessä päätettiin mm. hankkia uusi koira toisen kaveriksi. Vuoden loppuun mennessä oltiin taas erottu, tällä kertaa lopullisesti. En tiennyt voisinko enää koskaan luottaa kehenkään. Mutta samalla ekaa kertaa elämässä tuntui siltä, että onkin ihan ok olla yksin. Yleensä aina erotilanteissa iski kauhea paniikki löytää joku uusi "kuka vain" ja pelko siitä, että jään yksin. Nyt en kaivannut ketään. En ollut tuolloin töissä vaan kävin terapiassa ja yritin selvitä mielenterveysongelmistani. Pahin itsetuhoisuus ja muu oli onneksi jo takana päin. Syksyllä myöskin koin yhden elämäni pelottavimmista hetkistä, kun perheenjäseneni melkein menehtyi liikenneonnettomuudessa. Teho-osastoaika oli raskasta ja loppuvuosi meni tukiessa häntä kuntoutumisprosesseissa.

2026: Tästä vuodesta ei tietysti voi vielä kokonaisuutena kertoa yhtä paljon, mutta nyt olen ollut reilun 8 vuotta onnellisesti yhdessä (4,5 vuotta naimisissa) ihanan miehen kanssa. Olen ollut yrittäjä viitisen vuotta, teen itselle kovin mielekästä työtä kotoa käsin n. 20-30 tuntia viikossa. Em. mielenterveyshaasteet ja niiden vuosia kestänyt käsittely opettivat, että täysipäiväistä työtä en enää halua tehdä ja siksi tämä sopii minulle oikein hyvin. Myös mieheni on etätöissä, joten olemme viime vuosina asuneet suuria osia vuodesta ulkomailla, milloin missäkin. Vanhempi koira valitettavasti menehtyi viime vuonna, mutta tuo 2016 hankittu täytti juuri 10 v. Elämä tuntuu hyvältä. Maailma on avoin. Toki maailmantila on harmillinen, mutta ei tällaista elämää oman yksityiselämän näkökulmasta olisi ikimaailmassa osannut kuvitella mahdolliseksi tuolloin 10 vuotta sitten. Olen onnellinen. <3

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   20.1.26 10:28:11

Odotin ensimmäistä lasta, asuttiin vuokralla kerrostalossa. Lapsuudenperhe oli ehjä. Hyvä työpaikka.

Nyt on kolme lasta, remontoitava omakotitalo sama työpaikka, isä kuollut. Jälkimmäisintä lukuunottamatta elämä on ollut hyvää.

Nopeasti on 10 vuotta mennyt. Vuoteen 2006 olisi jo isompaa muutosta. :))

Lähettäjä: Mies 49 
Päivämäärä:   20.1.26 10:45:13

Olen naimisissa kaikki pitäs olla hyvin on maatila hevoset ja lapset ei asu kotona .mutta olen nyt työtön aika on pitkää .ja olen nähnyt toista naista nyt puoli vuotta ja en tiedä mitä tehdä. Nainen minun 15 vuotta nuorempi se ehkä se ison asia miksi en eroa nyt olisi hyvät neuvot tarpeen

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   20.1.26 10:50:21

2016: sinkku, juuri täysikäistynyt valmistunut juuri ammattiin ja koko loppuvuosi menikin armeijassa, 3 hevosta. asuu paikkakunnalla, jossa syntynyt. alkoholi maistui.

2026: parisuhteessa, kokoaikatyössä eri alalla eli opiskellut välissä amk tutkinnon. hevoseton, mutta hankkinut useamman koiran. asuu Helsingissä, mistä haluaa pois. päihteetön.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.