Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvattaja mainostaa koiraani

Lähettäjä: Kuiske 
Päivämäärä:   19.1.26 20:24:45

Hei te koiraihmiset! Mulla on eräältä kasvattajalta uros (tullut siis pentuna) joka on terveystarkastettu (pevisa) dna testattu, näyttelyissä palkittu koira jolla harrastetaan tämän lisäksi. Nyt viimeisen puolen vuoden ajan, satunnaisesti, on kasvattaja laittanut viestiä, että on suositellut koiraani jollekin kasvattajalle , myös ulkomaille asti. Tämä on poikinut yhteydenottoja minulle, sekä varauksia urokselle sekä myös jo astutuksia.
Kasvattaja ei ole pyytänyt mitään hyvitystä suosituksista, mutta mietin, tarjoaisinko vaikka 10%/pentu saaduista palkkioista vai jotain muuta? Itse en ole mainostanut koiraani missään joten sitä tuskin käytettäisiin jalostukseen, ainakaan näin laajasti.
Mitä itse tekisit?

Re: Kasvattaja mainostaa koiraani

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   19.1.26 20:26:49

Tosi kaunis ajatus, hienoa kun vielä joku edes ajattelee toimivansa vastavuoroisesti <3 Toki voit tarjota osaa rahoistakin tai vaikka ulkolaisista astutuksista kun teettävät usein enemmän työtä ja pitää olla verkostoja, mutta kasvattaja kyllä saa mainetta sen hyvän uroksen hyvien jälkeläisten myötä eli ei kyllä odota mitään, siinä mielessä joku pieni muistaminenkin tai edes kiittäminen ajaa asiaa jo pitkälle !

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.26 20:27:56

En maksaisi kasvattajalle mitään. Enkä antaisi urosta useisiin astutuksiin, kyllä se 2-3 pentuetta yhdelle urokselle on ihan tarpeeksi. Saman uroksen käyttö useampaan kertaan aiheuttaa myöhemmin helposti ongelmia koko rodulle.

Päivämäärä:   19.1.26 20:29:31

En maksaisi mitään. Mutta jos kasvattaja haluaisi, niin antaisin ilmaiseksi hänen astuttaa yksi narttunsa tuolla koiralla.

Lähettäjä: Kuiske 
Päivämäärä:   19.1.26 20:40:17

Kiitoksia positiivisista kommenteista, olen luvannut jo koiran ollessa pentu, että kasvattaja saa sitä käyttää kerran ilmaiseksi, jos koirasta tulee jalostuskelpoinen. Pentuekoot on rodussa varsin pienet. Normaali koko on 1-4 pentua. Koiran emä on ulkomaantuonti ja isäntiä hyvin pitkälti, joten tämän sukuista koiraa ei Suomessa juuri ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.26 20:44:04

Ota huomioon että samaa koiraa ei kannata käyttää kovin montaa kertaa vaikka olisi olevinana miten hieno.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   19.1.26 21:01:51

No, kasvattaja mainostaa kasvattiaan, ja miksi ei mainostaisi? Kasvatti on terve, harrastuskelpoinen ja nätti. Koirasi on siis hyvää mainosta kasvattajalle. Vinkkaukset muille kasvattajille voi poikia heiltä vinkkauksia hyvistä ulkomaisista koirista.

Henkilökohtainen kiitos on ihan riittävää. Jos tahdot kasvattajaa enemmän tukea, niin liitä hänet somessa koirasi kuviin. Mainitse aina koiran virallinen nimi jne.

Päivämäärä:   19.1.26 21:22:00

Puolen vuoden sisään samaa urosta käytetty useampaan kertaan? Onko uros erityisen vanha vai miksi ei pentueiden välissä odoteta edes vuotta tai paria että näkee mitä se uros edes periyttää?

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   19.1.26 21:56:43

Annoin vastaavassa tilanteessa yhdelle kasvattajalle ilmaisen astutuksen uroksellani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.