Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omatoimimatka Thaimaahan?

Lähettäjä: Matkailija 
Päivämäärä:   19.1.26 18:26:15

Olemme mieheni ja kahden ystäväni kanssa haaveilleet Thaimaan matkasta. Ajankohta olisi marras-tammikuussa. Tutkin matkatarjontaa ja huomasin, että omatoimimatka katsomaamme hotelliin maksoi lentoineen puolet siitä mitä matkatoimiston tarjoama. Onko tämä todella näin? Onko jollain kokemusta omatoimimatkasta Thaimaahan?

Sillä tämä ihmetyttää, kun aiemmin olen käynyt lähinnä Espanjassa, Egyptissä ja Turkissa ja näihin maihin olen huomannut omatoimimatkojen olevan joskus jopa kalliimpia kuin matkatoimistojen.

Re: Omatoimimatka Thaimaahan?

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   19.1.26 18:28:57

En itse vertaillut matkaa suunnitellessa kauheasti, mutta sen verran mitä katsoin niin osaan paikoista oli ihan kohtuuhintaisia matkapakettejakin. Me haluttiin vain sellaisiin paikkoihin joihin ei ollut pakettimatkoja niin päädyttiin omatoimimatkailuun, joka oli kyllä todella kohtuuhintaista.

Ihanaa matkaa! Itse rakastuin Thaimaahan niin yhdellä reissulla, että tahdon monta kertaa takaisin!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.1.26 18:32:02

Omatoimimatka, hauska sana. Minä olen aina varannut lennot ja hotellin itse. Thaimassa olen käynyt ehkä 6 tai 7 kertaa, kun sukulainen asuu siellä. Eikö se ole sanomattakin selvää, että "omatoimimatka" on yleensä halvempi? Silloin kun voit vertailla ja ottaa juuri ne halvimmat ja/tai muutenkin juuri sinulle sopivimmat vaihtoehdot. Thaimaassahan on hotelleja ihan pilvin pimein ja laidasta laitaan. Lennonkaan ei ole pakko olla suora, matka usein tulee halvemmaksi yhdellä vaihdolla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.26 18:32:17

Thaimaaseen*.

Lähettäjä: Thaimaa 
Päivämäärä:   19.1.26 18:32:24

Marraskuu ei ole Thaimaassa sesonkiaikaa eli jos teillä on mahdollisuus, niin menkää silloin. Hotellien ja lentojenkin hinnat nousevat, kun lähdetään kohti joulua ja siitä yli.

Pakettimatkoja en ole ostanut enää vuosiin, joten en ole verrannut tulevan matkamme hintaa pakettiin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.1.26 18:33:26

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 19.1.26 18:32:17

Thaimaaseen*."

Lähde sä vaikka Ahvenanmaaseen.

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   19.1.26 18:36:19

Tai kuuseen :)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.1.26 19:23:19

Marras-joulukuu on kallein aika mennä sinne. Suosittelen tsekkaamaan Singaporen tai vaikka Hongkongin, saatte luultavasti paljon halvemmat lennot jos vaihdatte siellä johonkin paikalliseen yhtiöön! Päivä pari jossain muualla ja ostatte erilliset lennot ja säästätte PALJON.

Hotellin uima-altaalla voit hyvin saada 25-30 eurolla per yö kahdelta, toki riippuu paikasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.26 19:27:09

Kävi kala pyydykseen...

Lähettäjä: Thaimaa 
Päivämäärä:   19.1.26 19:28:17

Marraskuu ei ole sesonkia Thaimaassa, luulisi Ällön tietävän sen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.1.26 19:49:29

"Onko tämä todella näin?"

Niinhän se nöyttää olevan jos sellaisen tiedon selvitit.

Suosittelen lämpimästi selaamaan läpi hotellitarjontaa ja varaamaan itselleen kaikkein mieluisimman majapaikan, ei ole mikään pakko varata edes "omatoimisesti" samoja kuin mitä matkatoimistot käyttää.

Joskus paketit on halvempia ja joskus kalliimpia, semmosta se on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.