Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sain haastattelun unelmieni kesäduuniin

Lähettäjä: Mutta 
Päivämäärä:   19.1.26 18:11:22

Mutta tietysti siinä on ensin tuollainen videohaastattelu jossa vastaan yksin kysymyksiin videolle. Oon joskus tehnyt noita pari mutten koskaan ole päässyt jatkoon, oliskohan mulla mitään mahdollisuutta? Jotain vinkkejä?

Re: Sain haastattelun unelmieni kesäduuniin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.26 18:17:26

Palkkaa kuvaaja, ohjaaja ja käsikirjoittaja sille videolle. Jos olet ruma, niin leikkauta naamasi missin näköisekski. Käy teatterikorkea, että osaat esiintyä. Siinä ne tärkeimmät.

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   19.1.26 18:20:09

Ole rento ja oma itsesi. Älä esitä mitään tai yritä sellaista, mitä et ole. Heikkoudetkin voi kertoa kysyttäessä, mutta älä vähättele osaamistasi.

Lähettäjä: Nkiy 
Päivämäärä:   19.1.26 18:20:44

Sen videon voi tehdä yleensä useampaan kertaan.
Mie ensin harjoittelin "kameralle puhumista" konella ja sitten muutamaan kertaan tein "haastattelun" että olin tyytyväinen.

Ja kattokaa oikeesti, mitä siellä näkyy taustalla :D Nimimerkillä viinahylly takana, kun tein ekaa harjoitusversiota. Peitin sit verholla.

Päivämäärä:   19.1.26 18:28:03

Joo ei kannata sanoa mitään todellisia heikkouksia (vaikka sellaisiahan kaikilla on) ylipäänsä missään työhaastattelussa. Olen itse tämän virheen kerran tehnyt ja huomasin selvästi kuinka haastattelijan suhtautuminen muuttui. Tiesin heti, että en tule pääsemään jatkoon ja juuri niin kävikin.

Työnantajat eivät halua, tai eivät ainakaan useimmat heistä halua, työnhakijalta rehellisyyttä. He haluavat teatteriesityksen, ja se joka parhaiten suorittaa tämän teatteriesityksen, saa työpaikan. En ymmärrä mitä arvoa tällaisella rekrytointitavalla on, mutta sellaiseksi se nykyään on mennyt.

Lähettäjä: Mutta 
Päivämäärä:   19.1.26 18:35:56

No vähän sellainen fiilis noista on ennenkin tullut että pitäisi osata jotenkin esiintyä noissa ja näyttääkin samalla hyvältä että pääsisi jatkoon eikä heikkouksia todellakaan kannata mainita. :D Kun en ole mikään näyttelijä tai osaa esiintyä yksin kameralle. Ehkä eri jos joku olisi siellä ruudunpäässä esittämässä kysymyksiä niin menestyisin paljon paremmin. Pakosti menee esittämiseksi.

Tuota työtäkin tehdään lähinnä etänä itsekseen niin ihmettelen tätä, mutta tällaiseksi se on nykyään mennyt.

Päivämäärä:   19.1.26 18:43:37

Heikkous pitää mainita jos sitä kysytään, mutta siihen kysymykseen on olemassa "oikeat" vastaukset, jotka rekrytoija haluaa kuulla. Sen pitää olla jotain mikä on heikkous, mutta jonka samalla voi kääntää vahvuudeksikin. Ei tosin mitään "olen niin tehokas etten pysty lopettamaan työtä". Ja ei, en tiedä mikä olisi sellainen "hyvä" heikkous, mutta semmoisen ne haluavat kuulla (ja minähän en siis tulisi pärjäämään missään sellaisessa haastattelussa missä tämä kysymys esitettäisiin). On samantekevää päteekö se sinuun, tärkeintä on vastata "oikein".

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   19.1.26 19:59:51

Videoon hyvä valaistus, olemalla vaikka ikkunan edessä, ja sitten perussiisti meikki ja kampaus ja hymyilevä olemus niin tuo paremman ensivaikutelman

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.1.26 20:08:43

"
Joo ei kannata sanoa mitään todellisia heikkouksia (vaikka sellaisiahan kaikilla on) ylipäänsä missään työhaastattelussa. Olen itse tämän virheen kerran tehnyt ja huomasin selvästi kuinka haastattelijan suhtautuminen muuttui. Tiesin heti, että en tule pääsemään jatkoon ja juuri niin kävikin."

No mikä se heikkous oli?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.