Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Menisittekö räkäisenä toimistolle?

Lähettäjä: Taudinkantajako 
Päivämäärä:   19.1.26 14:45:52

Ihmeellinen limaisuus jäänyt päälle sen jälkeen kun olin jokin aika sitten kipeänä. Tuon takia välillä yskittää ja jos limaa lähtee liikkeille niin sitähän sitten niistää paperikaupalla. Mitenkään kipeä en ole joten työnteko onnistuu.

Mietin vain että voiko tällainen tartuttaa flunssan muille? Ei kai enää?

Re: Menisittekö räkäisenä toimistolle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.26 14:58:46

Voi tartuttaa, et mene.
Ärsyttää ihmiset, jotka eivät ymmärrä puolikuntoisena pysyä poissa muita tartuttamasta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.1.26 15:01:24

Et mene. Eikö oma järki nykyään sano ihmisillä yhtään mitään?

Lähettäjä: Taudinkantajako 
Päivämäärä:   19.1.26 15:04:47

En ole mitenkään puolikuntoinen, ikävä kyllä. Paljon mieluummin olen etänä eli mulla ei ole mitään hinkua lähteä toimistolle. Tiedän vain että tietyt tyypit suuttuu jos en mene, ja näillä päätösvalta mun jatkosta ko hommissa. Siksi tässä arvon.

Päivämäärä:   19.1.26 15:07:06

Ei tunnu sanovan. Muutama viikko sitten vierailin erään tuttavan kotona, joka vasta kahvipöydässä kertoi olevansa edelleen flunssassa! Olisi voinut kertoa sen etukäteen, niin olisin voinut vierailla toisena ajankohtana. Ja kyllä, sairastuin. :(

Päivämäärä:   19.1.26 15:11:26

Menen. Olen ollut pienessä kröhässä nyt kolme viikkoa eikä etätyömahdollisuutta niin eipä tässä vaihtoehtoja ole. Ei lievän yskän takia saikkua moneksi viikoksi saa.

En ole tartuttanut ketään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.1.26 15:11:44

Menen. En voisi ikinä olla töissä, jos en voisi räkäisenä sinne mennä, kun nenä vuotaa vuoden ympäri. Eikä töistä voi muutenkaan olla pois, ellei ole ns oikeasti kipeä. Joku limaisuus ja tukkoisuus voi kestää viikkoja.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   19.1.26 15:11:54

Eihän me voida asiaa päättää vaan sinun työpaikkasi sekä sen säännöt. Työpaikkahan sen määrää missä kunnossa pitää mennä toimistolle ja milloin tehdään etänä. Itse hoidan teho-osastokuntoisia potilaita. Meillä mennään töihin takaisin vaikka räkäisenä kunhan: pari kuumeetonta päivää, oireet ovat helpottamaan päin, oma olo on työkykyinen. Taudin oireiden alusta vaan pitää käyttää 5vrk maskia, mutta sitten ei tarvitse. Eli näin on arvioitu että hengitystiesairauksien sairastumispäivä on meillä päivä 0. Seuraavat viisi päivää pitää pitää potilaskontaktissa maskia. Ilmeisesti tämän jälkeen et enää tarvita, koska potilaat ovat melkoista riskiryhmää. En tiedä voiko joku tauti kuitenkin sitten vielä tarttua, mutta ohjeiden mukaan ei näköjään. Norovirukset ovat sitten asia erikseen jne.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.1.26 15:12:42

.: No mistäs sinä sen tiedät? Tuskin ne sulle tulee kertomaan, että saivat taudin sulta. Jos on aivan pakko perseillä niin käyttäkää edes maskia.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   19.1.26 15:14:05

Et sinä enää mitään tartuta, en ymmärrä miksi et menisi työpaikalle? Täällä vouhkataan tyhjästä.

Päivämäärä:   19.1.26 15:16:54

".: No mistäs sinä sen tiedät? Tuskin ne sulle tulee kertomaan, että saivat taudin sulta."

No ei siellä kukaan muu ole ollut tänä vuonna kipeänä kuin minä. Aika helppo siitä päätellä etten ole tartuttanut ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.26 15:20:13

Työssä jossa on etätyömahdollisuus, pitäisi käyttää hieman harkintaa ennen kuin ryntää räkäisenä työkavereiden sekaan.

Lähettäjä: Plöeu 
Päivämäärä:   19.1.26 16:14:00

Monet flunssan jälkitilat kuten nenän vuotaminen syödessä, liman kertyminen ja yskiminen voi kestää viikkoja aktiivisen vaiheen jälkeen. Flunssa on tartuttavimmillaan usein silloin kun ei vielä tiedä itse olevansa tulossa sairaaksi ja taudin alkuvaiheessa. Älytöntä olla saikulla yskän tai limaisuuden takia viikkoja pahimman vaiheen jälkeen.

Lähettäjä: Tytti 
Päivämäärä:   19.1.26 16:16:46

Kyllä!
Jos pahin tauti on ohi, niin tuo räkäisyys voi kestää vielä monta päivää.

Päivämäärä:   19.1.26 16:21:39

Me ei saada olla noin vain poissa. Joskus on helpompi mennä töihin kun ajaa 50 km päähän lääkäriin. Siellä menee usein kauemmin kuin töissä.
Eikä sanottua että sitä saikkua saa ellei ole selvästi kuumetta.
Asiakaspalvelussa olen ja takuulla tartutan.

Päivämäärä:   19.1.26 16:34:04

No ihan takuulla menen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.