Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Löyhkään satunnaisesti

Lähettäjä: Lemu 
Päivämäärä:   19.1.26 11:03:17

Ihmeellinen juttu ja nyt pakko jakaa tämä. Siis löyhkään tosi pahalle satunnaisesti. Aikaisemmin yhdistin tämän uusiin vaatteisiin. Ajattelin että niissä on jokin väriaine tai käsittely joka reagoi mun kehon lämmön/hien kanssa ja alkaa löyhkätä.

Nyt tuo löyhkä tulikin vanhojen pestyjen vaatteiden kanssa, joiden kanssa löyhkää ei ole aikaisemmin esiintynyt, joten teoria kumoutui.

Tätä tapahtuu siis vain satunnaisesti. Tätä nyt tapahtunutta kertaa edeltävä kerta oli kaksi vuotta sitten ja sitä edeltävä joskus vuosi taakse päin tuosta, ehkä.

Mikä näitä kertoja yhdistää? Tätä tapahtuu vain töissä ja talvella. Ajan autolla töihin, mutta kävelen autolta toimistolle noin vartin. En hikoile kävellessä niin että oli paita märkänä tms mutta toki lämmin tulee toppatakissa. Siinäpä se sitten onkin. Työt leppoisaa oleskelua joten ei ole mitään stressaavaa tms.

Samat vaatteet päällä en löyhkää kotona, joten tämänkin takia epäillyt vaateteoriaa. Eikä ko löyhkä ole ikinä tullut missään muualla.

Ja löyhkä on oikeasti ihan kamala. Ällöttää itseäni olla siinä löyhkässä ja sääliksi käy muita samassa tilassa olevia. Mutta mitäpä tuossa voi tehdä? Kun löyhkää niin löyhkää.

Mistähän tuo löyhkä voisi johtua? Kenelläkään muulla samaa?

Re: Löyhkään satunnaisesti

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   19.1.26 11:07:06

Hormonit, tekokuidut, younameit.
Itse löyhkään kun alkoi esivaihdevuodet. Olo kuin teinillä. Ihan sama miten paikat pesee, jos ei käytä sitä vahvinta dödöä haisee tunnissa. Joka paikka.
Haisevat vaatteet ei peseydy missään 40 asteessa, kannattaa huuhteluaineeksi vaihtaa etikka. Laita vaatteet pussiin ja haista seuraavana päivänä.
Haisetko itse vai vaan vaatteet?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.1.26 11:09:20

Minulla on ollut parit tummat farkut, joista väriaineen käry ei ole lähtenyt edes pesussa. Jos hikoili yhtään, ne haisivat aivan hirveältä.

Lähettäjä: Lemu 
Päivämäärä:   19.1.26 11:15:26

Käytän luonnonkuituisia vaatteita niin pitkälle kuin se on mahdollista. Esim paidat luonnokuitua. Etikka ollut aikaisemmin käytössä, tällä hetkellä ei. Ei vaikutusta.

Sen ymmärtäisinkin paremmin jos löyhkäsin koko ajan, mutta kun tätä tapahtuu vain tosi harvoin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.