Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Esikoinen yli 35-vuotiaana

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   18.1.26 19:09:58

Olosuhteet ovat sellaiset, että voimme luultavasti yrittää mieheni kanssa esikoista vuoden tai parin päästä, kun olemme molemmat jo 35-vuotiaita, ehkä jopa 36.

Millaisia kokemuksia yli kolmevitosena lapsen saaneilla on? Kauanko yritys kesti?

Tiedän toki, että kukaan ei voi sanoa, mitä meidän kohdallamme tulee tapahtumaan, mutta kuulisin silti mielelläni kokemuksia ja ajatuksia.

Re: Esikoinen yli 35-vuotiaana

Lähettäjä: tota 
Päivämäärä:   18.1.26 19:18:59

Sain ainokaisen lapseni 37 vuotiaana, meni myöhään kun kun en ajatellut lapsia tehdä ollenkaan. Sitten mieli muuttuikin. Parin kkn yrittämällä onnistui. Kaikille ei toki käy näin hyvin ja nopeasti.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   18.1.26 19:20:07

Minä sain lapset 36v2kk ja 37v10kk ikäsenä. Raskaaksi tulin n. puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Raskasta oli alussa kun piti yöllä imettää, helpotti heti kun yösyönti jäi pois. Nuorempi jaksaa varmasti paremmin ne yövalvomiset, muuten olin sopivassa iässä saada lapsia. Olin saanu ihan tarpeeksi mennä ja tulla miten huvittaa, kulkea baareissa yms. Jos ootte jo 35v niin kannattaa jättää ehkäisy pois samantien, ei se raskaaksi tulo ja jaksaminen yhtään parane kun ikää tulee.

Lähettäjä: Exg 
Päivämäärä:   18.1.26 19:33:06

Ihan normihomma nykyään ja 50 vuotta sitten. 80-90-luvulla jostain syystä haukuttiin, jollei lapsia tehty noin 22v. Sitä ennen lapsia saatiin usein 40+ vuotiaana, niin kuin nykyäänkin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   18.1.26 19:35:56

Esikoinen 36v 8 kk ikäisenä parin kk yrittämisen jälkeen. Elämän kokenusta takana riittävästi, ettei tarvinnut turvautua mihinkään trendeihin lapsen kanssa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   18.1.26 19:58:53

Kiitos vastauksista, nämä rauhoittavat mieltäni. Olen kokenut painostusta sekä tutuilta että somesta, että tässä iässä pitäisi olla jo lapsia. Asian lykkääminen nostaa itselläni pintaan vaikeita tunteita, vaikka ratkaisu on tilanteessamme oikea.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.1.26 20:00:05

Esikoisen 37v8kk
Kuopus 39v5kk

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.1.26 20:02:23

Lisäys edelliseen...
Raskaudet helppoja ja raskaaksi tulin miltei käsipäivää sanomalla.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   18.1.26 20:04:25

Tulin raskaaksi viikonloppusuhteesta nelikymppisenä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.1.26 20:06:04

Aloitettiin yrittäminen kun olin 33v. Raskaaksi tulemiseen vaadittiin leikkaus ja IVF-hoidot. Koko hommassa meni yli neljä vuotta, jos olis paljon myöhemmin aloitettu niin hoidot olisi pitänyt maksaa yksityisellä.

Mutta se miten te saatte lapsia selviää vasta kun yritätte niitä hankkia. Voi olla että onnistutte ekasta kierrosta tai ette ollenkaan. Tai yleensä jotain siltä väliltä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.1.26 20:19:36

Kolme ystävääni sai esikoisensa 38v iässä, itse täytin juuri 34v ja olen sinkku, vähän huolettaa ehdinkö saamaan itse edes yhtä lasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.26 20:37:46

Meillä kanssa meni 2 vuotta ennen kuin tärppäsi 34-vuotiaana.

Lähettäjä: dee 
Päivämäärä:   18.1.26 20:44:31

38v. Nasahti samantein. Yksi lapsi. Se on tuurissaan miten menee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.