Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kehtaanko kysyä asunnon omistajalta, saako maala

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.1.26 18:36:38

ta? Sukulainen on rakennusalalla ja siis maalaa työkseen ja tekisi ilmaiseksi. Asunto muuten kiva ja tarkoitus asua vuosia mutta olisi viihtyisämpi ja valoisampi valkoisilla seinillä. Ovat vaalean mintun väliset. Kehtaanko kysyä vuokranantajalta antaisitko ammattilaisen maalata valkoisella ja maksan itse maalit jos asia sopii?

Re: Kehtaanko kysyä asunnon omistajalta, saako maala

Lähettäjä: Zzzzz 
Päivämäärä:   18.1.26 18:40:09

Ehdottomasti voit kysyä , voi olla että ilahtuu.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.1.26 18:41:38

Onko sulla mun entinen asunto? Sano vaan vuokranantajalle, se on vaan tyytyväinen jos maalaat :D

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   18.1.26 18:54:22

Riippuu siitä, kauanko olet asunnossa asunut.

Jos olet asunut jo pidempään ja vuokranantaja tietää, että olet hyvä vuokralainen (vuokrat maksetaan ajallaan, isännöitsijä ei ole ilmoittanut naapureiden valituksista jne), voit hyvin kysyä lupaa maalaimiseen.

Jos taas olet juuri vasta muuttanut asuntoon, älä kysy. Sinun olisi pitänyt ottaa maalaus puheeksi jo siinä vaiheessa, kun asuntoa hait. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin uuden vuokralaisen yhteydenotot asunnon ”vioista”, jotka oli selvästi nähtävillä jo asuntonäytössä. ”Vioilla” tarkoitan esim. seinien väriä, kaappien/muun säilytystilan määrää, suihkun korkeutta jne.

Minulta on vuokrasopimuksen allekirjoittamisen JÄLKEEN kysytty mm.
Å
Saako maalata violetin tehosteseinän, kun seinät ovat niin tylsän valkoiset.

Voinko hommata eteiseen kaapin, kun siellä on vain hattuhylly ja sen alla tanko ja pari koukkua.

Voiko suihkun asentaa uudelleen korkeammalle, kun ”yläsuihku” on asukkaan leuan korkeudella.

Kun vastaus on ”ei”, irtisanotaan asunto kun se ei olekaan mieluinen. Kaikki olisivat päässeet helpommalla, kun näistä olisi kysytty jo siinä vaiheessa, kun jättää hakemuksen asuntoon.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   18.1.26 19:10:00

Tietty voi aina kysyä. Aika herkkä saa olla jos tuollaisesta ottaa nokkiinsa ja ärsyyntyy.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.1.26 19:36:23

Tottakai uskaltaa kysyä, ei siinä mitään menetä. Useimmat suostuvat todennäköisesti valkoiseksi maalaamiseen, joka on seuraavallekin vuokralaiselle neutraali. Eikä siinä mitään ammattilaisia edes tarvita, jokainen osaa maalata seinää.

Päivämäärä:   18.1.26 19:36:45

En meinannut nyt heti kysyä, keväällä vasta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.1.26 20:25:41

Joo totta kai kannattaa kysyä.

Itse olen maalannut seinät parissakin vuokra-asunnossa. Enkä ole edes mikään ammattilainen.
Ekassa asunto oli nuorisoasuntoliiton, en muista maksoivatko mitään, mutta seinät sai itse maalata valkoisiksi. Olivat ennestäänkin valkoiset, mutta nuhraantuneet ja täynnä reikiä.
Tokassa asunnossa oli seinissä nuhruiset tapetit. Vuokrantaja antoi jotain hyvitystä, kun poistimme tapetit ja maalasimme seinät.

Hyvin voi jopa kysyä, maksaisko va vaikka maalit, jos hoidatte maalaamisen. Todennäköisesti useimmat suostuvat. Maalaamisella ei saa mitään peruuttamatonta vahinkoa aikaiseksi (yleensä) ja valkoiset seinät on yleensä vaan paremmat.

Päivämäärä:   18.1.26 20:31:00

Aina kannattaa kysyä. Muista mainita sana ammattilainen, maksat itse ja väri tulisi olemana valkoinen

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.1.26 20:50:30

Aina voi kysyä, ja tuossa kuulostaa nyt siltä, että asunto vain paranee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.