Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sisarukset ja välit heidän kanssa

Lähettäjä: Lapsuudesta 
Päivämäärä:   18.1.26 15:47:09

Jossain lehdessä oli juttua millainen lapsuus ollut ja onko ollut millaiset sisarus suhteet. Asioita joista moni vaikenee kaikkea hirveyksiäkin. Itse muistan kuinka jatkuvasti oli lavastamista. Esim veli teki jotakin ja lavasti mut syylliseksi sain rangaistuksen. Tämä veli myös sai päättää mitä tein pääsinkö esim mukaan jonnekin reissuun. Veli haukkui ja arvosteli kaikkea tekemisiäni. Yksi veljistä oli etäisempi ja meillä oli sanaharkkaa ihan kaikesta ja hän jopa löi. Muutaman sisaruksen kanssa ei koskaan riidelty mistään ja tehtiin kaikkea kivaa yhdessä. Tän veljen kanssa joka löi ollaan tekemisissä näin aikuisena vähän mut ei olla mitenkään läheisiä ihan kun ei ees veli ois. Mut tän veljen kanssa taas ollaan hyvissä väleissä joka hallitsi aika paljon mun lapsuutta. Joka sinänsä jännä et nyt tullaan tosi hyvin toimeen. Veljet joidenka kanssa elämä oli lapsuudessa hyvää on oikeestaan nykyään vain tuttuja. Toki huomaa et aikuisena sisarus suhteissa on merkitystä myös sillä onko mitenkä mitään yhteistä. Vanhempiin taas mulla on tosi ristiriitaiset välit tän kaiken suhteen koska antoivat asioiden tapahtua. Koen että olen ollut hylkiö sillä vanhemmat ei koskaan puolustaneet minua. Vaan olivat veljien puolella. Miten muut, onko ollut millaiset suhteet sisarusten kanssa lapsuudessa ja miten nykyään?

Re: Sisarukset ja välit heidän kanssa

Lähettäjä: Vanilli 
Päivämäärä:   18.1.26 16:18:50

Mulla on aina ollut todella läheiset ja lämpimät välit sisaruksiini. En muista mitään kamaluuksia eikä ole kaunoja. Olen itse meistä vanhin, löytyy pari vuotta nuorempi pikkuveli ja neljä vuotta nuorempi pikkusisko.
Pikkuveljeni on aina ollut aika noh energinen ja villi tapaus (adhd löytyy), hyvä sydän ja tahto, mutta ehtivä ja kokeilunhaluinen niin hyvässä kuin pahassa. Siksi lapsena minulla oli häneen vähän sellainen suojeleva ote. Ja veljeni kyllä myös piti vahvasti minun puoliani aina tarvittaessa. Yritin aina pitää silmällä ettei hän joutuisi isompiin vaikeuksiin. Ja juttelin hänen kanssaan myös hankalammista asioista erityisesti hänen ollessa teini, nuoruusvuodet oli hänelle haastavia. Olen tosi onnellinen, että puhevälit on todella avoimet ja läheiset edelleen nyt aikuisena. Soitellaan, viestitellään ja nähdään usein. Olen tosi ylpeä millainen mies hänestä on kasvanut vaikeuksista huolimatta. Vaikka varmasti hautaan asti vähän tietyllä tavalla myös tarkkailen häntä huolehtivasti.
Pikkusiskoni taas on hyvin samankaltainen luonteeltaan kuin minä. Muistan aina kuinka onnellinen olin siitä, että saan siskon, että pääsen tekemään tyttöjen juttuja hänen kanssaan. Toki me ollaan otettu lapsena yhteenkin, enemmän kuin veljeni kanssa, mutta ollaan aina tultu juttuun todella hyvin. Minusta oli ihanaa opettaa hänelle kaikkea meikkaamisesta lähtien. Välit on oikeastaan aikuisena vain lähentynyt, kun ikäero ei enää samalla tavalla vaikuta kuin nuorempana. Jos on joku ongelma, murhe tai ilo, niin kyllä me toisillemme ekana soitetaan. Hän asuu aika kaukana, joten näemme valitettavan harvoin, mutta se ei sisarusrakkautta vähennä. Erityisesti nyt aikuisena näen hänessä niin paljon myös omia huonoja luonteenpiirteitäni (perfektionismiin taipumus esim), että välillä hirvittää, vaikka hän hallitsee ne onneksi minua paremmin. Hän on minulle kuin paras ystävä.

Lähettäjä: mi 
Päivämäärä:   18.1.26 16:22:28

Lapsena oli melko hyvät välit kaikkiin sisaruksiin. Ei oo enää nykyään, vaihtelevat välit on isosiskoon..(syystä en oo varma.Ehkä se etten oo töissä tai opiskele haittaa sitä..) Pikkusiskoon ihan hyvät välit, oli hetken aikaa viime vuonna huonommat. Molempiin veljiin on hyvät välit.

Lähettäjä: Asiallinen riittää 
Päivämäärä:   18.1.26 17:04:50

Ihan sama, en jaksa selitellä yksityiskohtaisesti millaiset välit olivat joskus lapsuudessa. Meitä on neljä ja kaikenlaista säätöä on ollut.
Ei sisaruksiin tarvitse olla kuin asialliset välit aikuisena. Siihen pyrin vaikka vaikeaa se välillä on.
Välillä tuntuu että suku on pahin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   18.1.26 17:07:49

Onko aloittaja jostain uskisperheestä ? Lapsia kun on ollut selvästi kovin monta ja jos kaikki muut ovat poikia niin eipä sitä yhtä tyttöä siellä ole huomioitu positiivisesti ja monta poikaa on saanut rällätä miten vain niin selittäisi kuvion.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.