|
Lähettäjä: Päätön
Päivämäärä: 18.1.26 09:33:50
Moi. Kokemuksia ja neuvoja kaipailen. Reilu vuosi sitten sovittiin puolison kanssa, että ehkäisy saa jäädä pois ja lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Ei kuitenkaan laskettu ovulaation mukaan yhdyntöjä aluksi, vaan mentiin ihan fiiliksen mukaan. Ei kuulunut lasta. Nyt viimeisien muutaman kuukauden aikana ollaan ajoitettu yhdynnät ovulaation mukaan.
Olin viime kierrossa aivan varma, että nyt tärppäsi. Ei mulla ollut mitään selkeitä fyysisiä oireita (ja ne mitä oli, oli varmasti mielikuvitusta), mutta jotenkin vaan oli sellainen tunne.
Mulla on ollut täysin säännölliset kuukautiset siitä asti, kun ehkäisy jätettiin pois.
Nyt kuitenkin vajaa viikko ennen kun kuukautisten piti alkaa, alkoi menkkamaiset kivut (potenssiin kymmenen, oli todella voimakkaat), lisäksi kylkikivut, selkäkivut jne. Kuukautiset alkoi yhtäkkiä paria päivää ennen, kun ne normaalisti alkaa ja todella runsaana. Silloin kun nuo kipuilut alkoi, oli pientä tiputtelua, ja itse ajattelin sen olevan kiinnitysvuotoa.
Tein pari päivää runsaan vuodon alkamisen jälkeen raskaustestin, koska aloin epäillä (varhaista) keskenmenoa/kemiallista raskautta. Negatiivinen.
Nyt kuukautiset on jo loppunut, mutta välillä silti juilii vatsassa ja edelleen tulee ihan pientä, hieman ehkä rusehtavaa ja erikoisen hajuista vuotoa.
Onko tällainen normaalia, esim. kemiallisen raskauden oireita (ja jälkioireita)? Vai onko mulla tulossa joku tulehdus? Onko ihan normaalia, ettei yli vuodessa tule raskaaksi?
|