Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen pitäisi lopettaa.

Lähettäjä: Ehkä? 
Päivämäärä:   17.1.26 22:25:57

Hevoseni on rikki. Vammat ovat sitä luokkaa ettei sillä voi enää harrastaa. Lomalaisena näyttää tyytyväiseltä. Kaikki sanoo että kannattaisi lopettaa se kun sillä ei voi tehdä mitään. Tuhlaan rahani siihen.
Varmaan kaikki ovat oikeassa, mutta en jotenkin pääse millään yli siitä ajatuksesta että tapan oman ystäväni vaikka se voisi edelleen elää. Olen itsekäs jos tapan sen. Miten pääsen tästä syyllisyydestä vai pääsenkö? Löytyykö vertaistukea?

Re: Hevonen pitäisi lopettaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.26 22:34:39

Jos on varaa pitää joutilaana ja samalla myös hoitaa vammoja ja vikoja hyvin että olo joutilaanakin on hyvää, niin kukas sen estää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.26 22:49:57

"Lomalaisena näyttää tyytyväiseltä."

Mikä estää pitämästä sitä joutilaana?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   17.1.26 22:55:20

Kyllä nivelrikot ja isommat jännevammat todennäköisesti tekevät kipeää. Sikäli hyvällä omallatunnolla voi laittaa poiskin.

Lähettäjä: dööd 
Päivämäärä:   17.1.26 23:15:32

Monttuun vaan, se on vakioneuvo täällä asiaan kuin asiaan. Vähän sama kuin lapikas miehille :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.1.26 00:03:36

Kärsiikö se? (huom kaikki kipu ei ole automaattisesti kärsimystä) Jos ei niin pidä ihmeessä lemmikkinä.

Lähettäjä: cilla 
Päivämäärä:   18.1.26 00:08:37

No jos voit pitää sen omassa tallissa joutilaana, ja sulla on rahaa hoitaa sen kipuja jen, niin mikset vois pitää.
Mulla on esim kuitenkin tallivuokra 1300, enkä aio pitää joutilasta hevosta sillä hinnalla. Yhden laitoin pois kun oli nivelrikko molemmissa etusissa. Ell sanoi että saattaa se vuoden verran pärjäillä joutilaana. No ei, oli toukokuu ja laitoin laitumelle kuukaudeksi ja sitten pois.
Hevonen ei tiedä eikä kärsi loipetuksesta. Parempi lyhyempi ja hyvä elämä kuin että väen väkisin pitää sairasta ja rikkinäistä hengissä.
SE on itsekkyyttä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.