Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syöttekö herkkuja/makeaa päivittäin?

Lähettäjä: Herkkupeppu 
Päivämäärä:   17.1.26 22:18:35

Minä siis syön, ehdottomasti. Kollegoja? Aamulla pullaa/keksejä, töissä kasvihuoneen herkkuja aina jos joku tuo. Illalla vähintään lakuja tai suklaapatukka.

Ikää 51, ylipainoa hieman. Hävettää olla tässä iässä koukussa herkkuihin.

Re: Syöttekö herkkuja/makeaa päivittäin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.26 22:22:20

En. Kahtena päivänä viikossa maksimissaan

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   17.1.26 22:25:35

Kahdesti viikossa, et muulloin mitään makeaa? Ei limua, mehua, keksiä, mitään? Oletko muuten ,terveystyyppi vai et vaan tykkää makeasta? Itse juon limua ja energiajuomia, niitä en pidä herkkuina, mutta menee paljon leivonnaisia (leivon itse) ja irtokarkkejakin monta kertaa viikossa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.1.26 22:30:14

"kahdesti viikossa, et muulloin mitään makeaa? Ei limua, mehua, keksiä, mitään? Oletko muuten ,terveystyyppi vai et vaan tykkää makeasta?"

Siis mitä, onko ihminen "terveystyyppi" jos syö kaksi kertaa viikossa makeaa? :D Sehän on aika paljon! Kun ei ihminen tarvitse sokerisia herkkuja tai limuja mihinkään, jos syö oikeaa ruokaa tarpeeksi ja saa siitä energiansa. Toki herkuttelu on täysin OK, mutta on hassu ajatus, että useamman kerran viikossa makeaa syövä olisi joku terveysintoilija.

Itse syön makeaa ehkä kerran-pari kuukaudessa, lisäksi toki esim. jouluna Yleisesti ottaen ostan kotiin hyvin harvoin mitään, mutta esim. kylässä syön kyllä jos tarjotaan.

Ja tykkään kyllä makeasta. Ennen meni helposti heittämällä vaikka kokonainen fazerin suklaalevy, eikä tehnyt edes tiukkaa. Sitten opin syömään riittävän määrän oikeaa ruokaa, ja sokerin himo väheni radikaalisti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.26 22:32:15

"Kahdesti viikossa, et muulloin mitään makeaa? Ei limua, mehua, keksiä, mitään? Oletko muuten ,terveystyyppi vai et vaan tykkää makeasta? Itse juon limua ja energiajuomia, niitä en pidä herkkuina, mutta menee paljon leivonnaisia (leivon itse) ja irtokarkkejakin monta kertaa viikossa."

Kyllä. En syö myöskään sokeroituja jogurtteja tmv. piilosokereita sisältäviä tuotteita, enkä koskaan juo limppareita, mehuja tms. Terveellinen elämäntapa on minulle tärkeä.
Tykkään makeasta kyllä ja ehkä vähän liikaakin, en voi esim. syödä vain yhtä riviä suklaata. Siksikin hyvä rajoittaa. En kyllä henkilökohtaisesti kaipaakaan makeaa päivittäin.

Lähettäjä: Koukku 
Päivämäärä:   17.1.26 22:38:30

En nykyään. Reilu puoli vuotta mennyt näin ja ihan tarkoituksella. Tietenkin tekee mieli,mutta pysyäkseni ketoosissa on herkut poissa laskuista. Kaikki missä sokeria tai makeutusaineita. Kyllä tähän tottuu vaikka välillä kovasti makeaa mieli tekeekin.
Jouluna annoin itselleni luvan syödä herkkujakin taas,muttei se ollutkaan ihan niin iso nautinto kuin olin ajatellut.

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   17.1.26 22:42:40

Lähes päivittäin, mutta en isoja määriä. Olen opetellut nauttimaan mausta määrän sijaan. Siinä missä ennen hotkaisin koko suklaapatukan ja vähintään puolet nautinnosta meni hukkaan, syön nykyään pari palaa rauhassa maistellen. Olen varmaan onnekas kun pystyn näin toimimaan, käsittääkseni kaikilla tällainen ei toimi vaan vaihtoehdot ovat joko totaalikieltäytyminen tai hallitsematon syöminen.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   17.1.26 22:59:27

Riippuu siitä mitä luetaan herkuiksi tai makeaksi.

Siitä on vuosia milloin olen viimeksi syönyt pullaa tai keksiä. Suklaata syön palasen, ja sitten loput suklaalevystä pilaantuu jääkaappiin.

Hedelmiä, marjoja ja pähkinöitä kuluu viikoittain.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   17.1.26 23:02:54

Täällä kaikki on rikkaita sijoittajia ja asiantuntijoita. Ei alkoholia, ei tupakkaa, terveellinen ruokavalio ja päivittäin urheilua. Ei tietenkään myöskään herkkuja.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.1.26 23:11:14

En syö herkkuja joka päivä, ehkä kerran - pari kuukaudessa. Enkä juo limsoja tai energiajuomia. Kuten joku muukin sanoi, niin oikean, ravitsevan ruoan syöminen pitää makeanhimon loitolla. Ja tieto siitä, miten turhaa ja vahingollista herkkujen puputtaminen on.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   17.1.26 23:29:02

Kyllä, valitettavasti :D

Lähettäjä: Herkkupeppu 
Päivämäärä:   17.1.26 23:30:34

Mitä herkkuja menee niillä jotka on tällaisia heikkoja sortujia kuin minä?

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   17.1.26 23:34:02

Melkein joka päivä, ihan liikaa, mutta niin täydellisesti koukussa sokeriin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   17.1.26 23:40:08

En, viikonloppuna jos tekee mieli, arkena en.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   17.1.26 23:49:36

Kyllä. Vuosia sitten tein elämäntapamuutosta ja kokonaan kieltäytyminen oli mahdotonta. Nykyään minulla on ajatus "pulla päivässä". Yleensä esimerkiksi aamukahvin kanssa saatan syödä jonkun pienen leivoksen. Muuten syönkin sitten terveellisesti enkä napostele. Tämä sopii minulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.