Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasipullojen palautus

Lähettäjä: tipi 
Päivämäärä:   16.1.26 18:30:02

Saako lasipulloja esim kaupan viinipullot palauttaa automaattiin? Eivätkö ne säry kun menevät linjaa pitkin ja sitten johonkin laatikkoon? Ei ainakaan mitään kieltokylttiä ole että vain tölkkejä ja muovipulloja. Tuli mieleen kun olin itse palauttamassa tölkkejä niin edellä oli henkilö joka latoi sinne myös lasipulloja ja räjähdys vain kuului kun pulloja sinne syötti.

Re: Lasipullojen palautus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.1.26 18:31:21

Tietysti voi, aina on voinut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.1.26 18:35:38

Ei noita nykyään ehjänä kierrätetä, vaan uusiovalmistukseen menee, joten ei haittaa vaikka särkyvät sinne oman keräysastiaansa. Kaikki lasiset viinipullot ja mehupullot oon pullonpalautukseen vienyt. Osassa ainakin se panttimerkintäkin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.1.26 19:26:40

Särkyy ne niinku niiden pitääkin särkyä. Kone lajittelee lasipullot, muovipullot ja alumiinitölkit omiin astioihinsa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.1.26 19:36:12

Se on muuten aika pyllystä, kun jotkut työntää pullonpalautusautomaattiin kaikki lasit kurkkupurkista ja tuliaisviinapulloista lähtien. Aikoinaan meillä oli myymälässä kone joka hyväksyi myös kurkkupurkit, mutta ei osannut lajitella niitä. Sitten pöytä oli täynnä näitä käsin lajiteltavia ja kone tukossa. Se pullokin ei ole mikään lasinkierrätyspiste. Tosin nämä nykykoneet taitaa jo aika hyvin tunnistaa sinne kuulumattomat lasit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.