Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehditkö olemaan puhelimellasi töissä?

Lähettäjä: Saatko? 
Päivämäärä:   16.1.26 09:28:27

Jos räpläät paljon puhelinta töissä, mitä työtä teet? Tai onko töissä oman puhelimen selailu kiellettyä?

Re: Ehditkö olemaan puhelimellasi töissä?

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   16.1.26 09:48:31

Joskus ehdin, joskus en.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   16.1.26 09:55:23

Sama kuin yllä, joskus ehtii ja joskus ei. Maatalouslomittaja.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.1.26 09:59:02

Ei ole kiellettyä ja ehdin, pidän mikrotaukoja puhelimella melko paljonkin että saan aivoja mukamas lepuutettua ajattelutyöstä hömppään.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.1.26 09:59:21

Puhelinta ei saa pitää töitä tehdessä.. tauolla voi kurkata onko tullut jotain tärkeää puhelua/viestiä tai hoitaa jonkun oman asian. Eläinkaupan myyjä.

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   16.1.26 10:03:37

Juu, keikkatöitä asumisyksiköissä ja päihdeosastoilla (katko). Paljon olemista, puhelimella oon kuten asukkaat/potilaatkin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.1.26 10:17:36

Ei ihme, että tuntuu, että monessa asumisyksikössä/osastolla/laitoksessa alasta riippumatta, ei tapahdu mitään. Eli asiakkaan tavoitteissa ei mennä riittävästi eteenpäin ja eivät saa riittävästi tukea. Vai että "olen puhelimella kun asukkaatkin ovat". Missä tahansa yksikössä löytyy tekemistä, jos siihen on halua, ja toki asiaan pitäisi olla esihenkilöstön ja kollegoiden ohjausta. Asiakkaat todella hyötyisivät siitä muusta tekemisestä kuin puhelimella olemisesta, ja jos oikeasti mitään muuta ei ole, niin jotakin voi valmistella tai itseään kouluttaa.

Olen lastensuojelussa ohjaajana. Voidaan vuoroissa vastata tarpeelliset viestit ja lyhyesti puhelut - itse vastaan silloin, jos tiedän, että soittajalla on akuutisti hoidettava asia ja tilanne vuorossa sellainen. Yövuorossa voi olla vähän enemmän (meillä nukkumislupa), mutta sekin silloin, kun talon asiat on tehty ja katselen pv aikana tulleet viestit.

Jos meillä joku selailisi vuorossa puhelinta, niin saisi siitä välittömästi työkavereilta ohjausta ja pian myös esimiehen palautteen. Jos toiminta ei muuttuisi, niin työt meillä ei jatkuisi. Emme kaipaa töihin ihmisiä, jotka käyttäytyvät niin, että asumisyksikkö on säilytyspaikka, ja jokainen työtehtävä pitää kertoa. Toivotaan, että ihminen ihan itse olisi järkevä ja ammatillisesti pätevä, että ymmärtää, millaisesta toiminnasta asiakkaat hyötyvät, ja järjestää sitä _palkallisena_ työaikanaan.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   16.1.26 10:20:39

Riippuu päivästä, joskus voi ehtiä, useimmiten ei. Ensisijaisesti tehdään työnantajan ajalla töitä. Minusta on myös pöyristyttävää, että hoitolaitoksissa henkilökunta istuu puhelimella "koska asukkaatkin". Terveisin itsekin hoitaja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.1.26 10:23:20

"Yövuorossa voi olla vähän enemmän (meillä nukkumislupa), mutta sekin silloin, kun talon asiat on tehty ja katselen pv aikana tulleet viestit."
Voisit valmistella jotain tai kouluttautua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.26 10:37:04

"Yövuorossa voi olla vähän enemmän (meillä nukkumislupa), mutta sekin silloin, kun talon asiat on tehty ja katselen pv aikana tulleet viestit."

No jopas nyt, vai että talon asiat on tehty. Missä tahansa yksikössä löytyy tekemistä, jos siihen on halua.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   16.1.26 10:37:09

Minun työssäni sitä edellytetään. Ei haittaisi, vaikka pitäisi olla ilman.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.