Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita nyt talvella väsyneitä?

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   15.1.26 20:08:12

Tuntuu et nyt talvella väsyttää vähän koko ajan. Teen 80%työaikaa ja vapaapäivinä nukun tosi paljon. Yöunet voi olla 14h ja siihen päälle vielä 2-3tunnin päiväunet. Kun olen töissä en ehdi nukkumaan kuin noin 7 h yössä. Jos on peräkkäisinä päivinä vapaapäivän ei ihan noin paljon tule nukuttua joka päivä, mutta usein kyllä.

Ferritiini on liian alhainen, syön maltoferia joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa mutta ferritiini pysyttelee jossain 26 tienoilla. Olen kasvissyöjä.

Viime talvena olin etelässä viikon ja siitä tuntui saavan hyvin D-vitamiinia. Lisäksi lievä masennus vaivaa nyt kun tullut lunta.

Onko muita jotka ovat väsyneitä ja masentuneita näin talvella?

Re: Muita nyt talvella väsyneitä?

Lähettäjä: ..- 
Päivämäärä:   15.1.26 20:21:49

Syöthän riittävästi D-vitamiinia purkista? Mulla oli aikoinaan sama ongelma ja silloin työterveydessä hoitaja sanoi, että talvella voi/kannattaa syödä 100 mikrogrammaa päivässä. Viralliset suositukset sanovat 10, mutta Suomen oloissa se ei kaikille riitä.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   15.1.26 20:23:38

Aivan normaalia.

Päivämäärä:   15.1.26 20:34:15

Yritän syödä tuon 100 mikrogrammaa päivässä, mutta välillä vaan unohtuu. Olen purkittanut päivän vitamiinit mutta välillä muistan vasta illalla eikä iltaa vasten kannattaisi ottaa koska esim c ja d virkistää. Myös käytössä thyroxin ja lääkäri ainakin sanonut että arvot ovat nyt kohdillaan.

Päivämäärä:   15.1.26 20:35:55

Tämän talvi väsymyksen vuoksi en voi harrastaa mitään säännöllistä iltaharrastusta koska voin olla niin poikki etten jaksa yksinkertaisesti lähteä. Ei sen puoleen, nykyään riittää että käyn koiran kanssa lenkillä iltaisin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.1.26 20:48:22

Pimeys sen tekee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.