Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosharrastus ja ikäkriisi

Lähettäjä: Pöh 
Päivämäärä:   15.1.26 16:06:05

Kriisiä pukkaa oman iän ja hevosharrastuksen kanssa - itse kasvanut hevosperheessä eli hevoset olleet lapsuudesta asti elämässä.Vanhemmat ja isovanhemmat kuolleet ja itse siis jo seniori 57.v.Nyt puoliso eikä aikuiset muualla asuvat lapset ole hevosharrastuksessa mukana.Kotitallissa nyt jo vanhemmat suomenhevonen ja shettis.Hyvänmielen hevosina.itselle tärkeitä ajan ja ratsastan ja hoidan itse.
Nyt monelta taholta painostusta,että viimeistään lopetan kun noista eroon pääsen siis iän puolesta.muutenkin tosi raskasta kun lähipiirille niin vaikeaa.Oikeasti syö kyllä oman touhun mielkkyyttä ja syyllisyys kokoajan ajan mielssä kuinka vielä vanhana tohotan hevosten kanssa.
Nyt sitten se huipennus - tätä en itsekään suunnitellut eikä ollut tarkoitus,mutta siihen oli oikeasti syynsä ostin varsan siis viime kesäisen.Ja sillekkin ihan selvät suunnitelmat mielstäni,mutta täystyrmäys joka puolelta.Tuli siis nyt lähelle varsapihattoon ja syksyyn asti kuvio selvillä.Tunne itseni vaan niin oudoksi vaikka itse hevoseni hoidankin ja vastaan kokonaan niiden elatuksen.

Re: Hevosharrastus ja ikäkriisi

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.1.26 16:08:44

Miksi 57 vuotias välittää noin voimakkaasti mitä muut ajattelevat ? Ellei se muu ole puoliso kenen kanssa yhteinen aika on hevosten takia vähissä.. Jos taas "kavereita" niin sitten voi miettiä minkälaisia ihmisiä on ympärilleen haalinut ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.26 16:09:58

"itse hevoseni hoidankin ja vastaan kokonaan niiden elatuksen"

Mitä asia sitten kenellekään kuuluu? Sinun rahat ja sinun hevoset ja sillä selvä!

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   15.1.26 16:13:53

Moni hevosihminen heppailee niin kauan kuin toimintakykyä riittää tai henki pihisee. Miksi et harrastaisi hevosia kun ilmeisesti kykyä ja varallisuutta riittää, ja saat hevosista kuitenkin iloa?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   15.1.26 16:15:50

Mistä lähtien 57v on ollut seniori? Seniori on eläkkeellä, aloittaja tuskin on. Ja vttuako se muille kuuluu mitä omilla rahoillasi ja ajallasi teet.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.1.26 16:18:44

Ketkä sinua kritisoivat ja painostavat? Puoliso ja lapset? Kaverit? Työkaverit ja naapurit?

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   15.1.26 16:26:16

Miksi syyllistyt muiden ihmisten mielipiteistä? Eivät varmaan itse jaksaisi olla noin aktiivisia ja kauhistelevat siksi. Anba mennä, kun kerran voit, jaksat ja haluat!

Mihin muuten painostajien mielestä sinun pitäisi käyttää aikasi? Johonkin josta he itse tykkäävät?

Päivämäärä:   15.1.26 16:52:54

Onhan noita 70v ihmisiäkin jolla heppoja pihassa. Yleensä loppuu vasta kun kroppa ei oikeasti enää kestä. Miksi sinun pitäisi lopettaa jos et sitä halua? Olet hyvässä iässä.

Lähettäjä: bbbb 
Päivämäärä:   15.1.26 17:17:57

Mitä ihmettä välität muiden puheista jos itse hoidat ja maksat hevosesi?? Kyllä ton ikäisen ihmisen pitäisi jo osata olla välittämättä muiden mielipiteistä!

Mä olen 69 eikä mitään aikomusta lopettaa hevostelua, ja meillä on tallissa 71 ja 72-vuotiaat jotka yhä harrastaa täysillä. Jos terveys kestää niin jatketaan!!

Päivämäärä:   15.1.26 17:25:18

"Nyt monelta taholta" "täystyrmäys joka puolelta."

Mitä nämä monet tahot ja joka puolet siis ovat?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.26 17:25:37

Jos hoidat hevoset niinkuin kuuluu ja olet myös itse hyvässä kunnossa, niin ei pitäisi olla muiden asia puuttua aikuisen ihmisen tekemisiin.

Päivämäärä:   15.1.26 17:28:23

Ikäkriisi tuo ei voi olla ikäsi perusteella. Suurin osahan harrastajista on sennuja.

Haluaisiko puoliso enemmän aikaasi (mihin?)?
Vai onko hän vain kateellinen sinun intohimosta?

Vai kuvitteletko nyt vain asian?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.