Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka paljon hevosharrastus haittaa muuta elämä

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   15.1.26 08:55:00

Hevosihminen sanoo varmaan, että ei yhtään, mutta miten on?
Oma hevoshulluuteni tuntuu vain pahenevan, mitä vanhemmaksi tulen. Voisin helposti viettää tallilla kaiket päivät ja jättää muut asiat syrjään. Ei niin, ettenkö välittäisi läheisistäni tai etteivätkö muutkin asiat kuin hevoset kiinnostaisi, hevoset vain kiinnostavat kaikkein eniten.

Varsinaista haittaa hevoshulluudesta on sen verran, että kotityöt ovat jääneet vähemmälle. Kotona ei enää ole lapsia, joten heistä ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.

Re: Kuinka paljon hevosharrastus haittaa muuta elämä

Lähettäjä: Nide 
Päivämäärä:   15.1.26 09:04:50

Ei olenuuta elämää juurikaan kuin työ ja hevoset

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.1.26 09:10:15

Kyllähän se haittaa. Useita asioita joihin haluaisin laittaa enemmän aikaa, mutta tällä hetkellä ei onnistu. Yksi hevosdiili vielä menossa ja sitten kun se loppuu niin sitten lopetan hevosharrastuksen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   15.1.26 09:16:56

Hevoset kotona niin haittaahan se, kun näissä on kiinni 24/7

Lähettäjä: lilibeth 
Päivämäärä:   15.1.26 09:45:50

Noh, mun koko muu elämä pyörii hevosten ja ratsastuksen ehdoilla… :D Teen työtä josta en pidä, koska tarvitsen sen korkean palkan rahoittaakseni tämän harrastuksen.
Olen joka päivä ainakin 3-5 tuntia tallilla ja siitä ajasta mitä en ole tallilla joudun käyttämään ison osan ratsastuksen oheistreeniin, valmennusreissut ja kisareissut (tai klinikalle) vielä asia ihan erikseen, ne kestää vuorokausia. Eli aika lailla kaiken ajan ja jaksamisen tämä homma syö.
Kotona käyn lähinnä nukkumassa, joten siihen en paljon panosta. No en myöskään esim ehdi sotkea, joten esim kotityöt ja siivoaminenkin on aina siksi nopeaa ja helppoa, ei kai siis oikeastaan haittaa siinä mielessä. Kaipaisin kovasti välillä ihan vaan kotona sohvalla makaamista ja rentoutumista. Siis ihan oloa niin ettei tarvitsisi liikkua yhtään ja olla ilman ajatustakaan, että pitää koko ajan olla lähdössä, menossa tai tulossa. Toisinaan olen tosi uupunut ja ns valmiustilassa koko ajan. Kun menen nukkumaan illalla, niin mielessä pyörii jo stressin kaltaisesti mielessä, että kohta pitää herätä tallille tai aamujumpalle.
Ystävät mulla on nykyään kaikki tallilla ja hevospiireissä, hevoselämän ulkopuolisia ei oikeastaan ole. Lisää kavereita ja ystäviä myös hevosmaailman ulkopuolella olisi ihana saada, koska pidän erilaisista ihmisistä. Mutta realistisesti ei minulla yhtään enempiin kavereihin olisi mahdollista käyttää aikaa.
Olen myös tietoisesti jättänyt deittailut kokonaan pois elämästäni, koska mitä kukaan mies saisi kanssani elämisestä, eihän minulla ole aikaa panostaa suhteeseen! Olisin surkea puoliso olemalla aina tallilla. Se on isoin menetys mitä koen tästä elämäntavasta, koska kyllä minä oikeasti haaveilen miehestä ja parisuhteesta. Toivottavasti joku huolii sitten, kun jään tästä aktiivisesta kisavaiheesta ainakin ’eläkkeelle’. Mutta on pari tavoitetta saavutettavana ennen kuin voin hyvällä omalla tunnolla lopettaa.
Onhan noita myös monia erilaisia harrasteita ja aktiviteetteja mitä haluaisin tehdä jos en olisi näin kiinni hevosissa, esim käydä festareilla ja keikoilla, maalata enemmän ja opetella muitakin,taidemuotoja, kyläillä sukulaisten luona jne jne.

Lähettäjä: Mbv 
Päivämäärä:   15.1.26 09:50:58

Jokainen käyttää aikansa mihin lystää mutta kyllähän totuus on että kotihommat jäävät yleensä kaikki tekemättä kun hevosen omistaa. Kaikki aika menee tallilla.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   15.1.26 10:01:34

Ei mulla juuri ole muuta elämää kun työ ja hevoset (oma kotitalli). Kaverisuhteet on vähäiset ja täysin ei hevosihmiskavereihin vaikeampi pitää kontakti. Täytyy oikeesti aikatauluttaa että ehtii kaupunkiin lähteen asioille tai viemään auton huoltoon, kavereiden näkemisestä puhumattakaa. Mutta en mä haluis muulla tavalla elää. En mä jaksa ravata kahviloissa tai kavereilla kylässä kokoaikaa enkä mä jaksa kotona rötvätä ollenkaa.

Lähettäjä: KP 
Päivämäärä:   15.1.26 10:10:50

Haittaa sillä tavoin, että olen hyvin sidottu aikatauluihin (kotitalli) ja rahat tietysti menee hevosiin. Näin kuitenkin haluan elää, joten en koe sitä haittana. Kotihommat kyllä hoituvat. Sen mitä ehdin sotkea, ehdin siivotakin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.1.26 10:15:02

Eikai sen enempää kuin muutkaan harrastukset. Tietty jos hevoset kotona niin sitovat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.