|
Lähettäjä: lilibeth
Päivämäärä: 15.1.26 09:45:50
Noh, mun koko muu elämä pyörii hevosten ja ratsastuksen ehdoilla… :D Teen työtä josta en pidä, koska tarvitsen sen korkean palkan rahoittaakseni tämän harrastuksen.
Olen joka päivä ainakin 3-5 tuntia tallilla ja siitä ajasta mitä en ole tallilla joudun käyttämään ison osan ratsastuksen oheistreeniin, valmennusreissut ja kisareissut (tai klinikalle) vielä asia ihan erikseen, ne kestää vuorokausia. Eli aika lailla kaiken ajan ja jaksamisen tämä homma syö.
Kotona käyn lähinnä nukkumassa, joten siihen en paljon panosta. No en myöskään esim ehdi sotkea, joten esim kotityöt ja siivoaminenkin on aina siksi nopeaa ja helppoa, ei kai siis oikeastaan haittaa siinä mielessä. Kaipaisin kovasti välillä ihan vaan kotona sohvalla makaamista ja rentoutumista. Siis ihan oloa niin ettei tarvitsisi liikkua yhtään ja olla ilman ajatustakaan, että pitää koko ajan olla lähdössä, menossa tai tulossa. Toisinaan olen tosi uupunut ja ns valmiustilassa koko ajan. Kun menen nukkumaan illalla, niin mielessä pyörii jo stressin kaltaisesti mielessä, että kohta pitää herätä tallille tai aamujumpalle.
Ystävät mulla on nykyään kaikki tallilla ja hevospiireissä, hevoselämän ulkopuolisia ei oikeastaan ole. Lisää kavereita ja ystäviä myös hevosmaailman ulkopuolella olisi ihana saada, koska pidän erilaisista ihmisistä. Mutta realistisesti ei minulla yhtään enempiin kavereihin olisi mahdollista käyttää aikaa.
Olen myös tietoisesti jättänyt deittailut kokonaan pois elämästäni, koska mitä kukaan mies saisi kanssani elämisestä, eihän minulla ole aikaa panostaa suhteeseen! Olisin surkea puoliso olemalla aina tallilla. Se on isoin menetys mitä koen tästä elämäntavasta, koska kyllä minä oikeasti haaveilen miehestä ja parisuhteesta. Toivottavasti joku huolii sitten, kun jään tästä aktiivisesta kisavaiheesta ainakin ’eläkkeelle’. Mutta on pari tavoitetta saavutettavana ennen kuin voin hyvällä omalla tunnolla lopettaa.
Onhan noita myös monia erilaisia harrasteita ja aktiviteetteja mitä haluaisin tehdä jos en olisi näin kiinni hevosissa, esim käydä festareilla ja keikoilla, maalata enemmän ja opetella muitakin,taidemuotoja, kyläillä sukulaisten luona jne jne.
|