Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenko hullu jos palaan vanhaan työhön?

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   14.1.26 17:09:25

Kävin noin 10 vuotta töissä viereisellä paikkakunnalla noin 70 km päässä (4 x viikossa). Kesällä sain työn kotipaikkakunnaltani, ihan läheltä siis (10 km).
En viihdy yhtään uudessa työssä. Tai no, kai sitäkin tekisi, mutta entinen on 100 x parempi. Olen siis vielä elokuuhun saakka virkavapaalla entisestä työstäni, ja olen alkanut miettiä tosissaan palaamista vanhaan. Mutta onko hullua palata tuohon työmatkaan? Ja aamuviiden herätyksiin...

Palkka molemmissa sama. Työ myös periaatteessa sama, mutta vanhassa paikassa 100 x paremmin organistoitua. Ja parempi porukka ja pomo.

Nyt kaipaan mielipiteitä. Mitä sinä tekisit?

Re: Olenko hullu jos palaan vanhaan työhön?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.26 17:16:58

Palaisin vanhaan ja olen palannutkin vaikka matkaa 300km suunta

Lähettäjä: Porkkana 
Päivämäärä:   14.1.26 17:17:16

Et sinä ollenkaan hullu ole, jos palaat epämiellyttävästä työpaikasta työpaikkaan missä viihdyt (ja se kerta on helposti mahdollista). Työ on todella iso osa elämää, epämiellyttävä tai pahaa oloa tuova työpaikka heikentää merkittävästi koko elämän laatua. Aamu viiden herätykset ja ajomatkat on jokaiselle eri tavalla painavia asioita, toiselle ne voi olla ok ja toiselle ehdoton ei. Se sinun on punnittava itse mitä niistä ajattelet ja miten paljon niillä on painoarvoa valinnassa kokonaisuutena. Esim itse herään aamuvirkkuna mielelläni 4:30 töihin aamuisin ilman ongelmia.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   14.1.26 17:23:51

Itselläni on pitkä työmatka, 60 km suuntaansa. 5 päivää viikossa teen ja kyllähän se etenkin talvisin välillä mietityttää että sen ajan voisi käyttää muuhun jonka istuu autossa. Työpaikalla on hyvä henki ja mukavia tyyppejä ja se on itselleni aika iso tekijä siihen että jaksaa tuon työmatkan.

Olin noin vuoden saman alan hommissa 15 km:n päässä kotoa. Palkka oli hieman huonompi kylläkin eli ei täysin vertaannu aloittajan tilanteeseen. En viihtynyt tässä työpaikassa yhtään. Pomo oli jotenkin tyhmä, osasi kyllä teoriassa asian mutta ei ymmärrystä käytäntöön. Esimerkiksi se oli hänelle täysin käsittämätöntä että työntekijät pitivät epäreiluna sitä että kaikilla on sama palkka vaikka osaavammat joutuivat vahtimaan kausityöntekijöitä ja korjaamaan virheitä. Ja jos viallinen tuote päätyi kuluttajalle saakka niin vakituiset työntekijät saivat huudot kun ei olleet riittävästi valvoneet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.26 17:43:02

Jos olet 10 vuotta pystynyt tuota työmatkaa kulkemaan, niin ehkä pystyt vieläkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.