Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä koulutetaan verovirkailijoita?

Lähettäjä: hallusi 
Päivämäärä:   14.1.26 09:42:49

Voinko saada sellaisen koulutuksen verovaroin?

Re: Missä koulutetaan verovirkailijoita?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.1.26 09:46:03

Joo, sitä kutsutaan merkonomin koulutukseksi.

Lähettäjä: oik 
Päivämäärä:   14.1.26 09:46:33

Hyvä kysymys. Verotoimisto etsii monesti "ammattitaitoisia verotuksen asiantuntijoita" - missä sellaiseksi tullaan? Missä on verottajatutkinto?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.1.26 09:47:58

Merkonomi, tradenomi, whatever joka tekee kirjanpitoa. Silloin on tiedettävä kuinka verotus toimii, muutkin kuin alvit.

Lähettäjä: tradenomi 
Päivämäärä:   14.1.26 09:53:20

No ei kyllä ollut meikäläisellä tradenomin koulutusohjelmassa yhtä ainoaa verotuksen luentoa, saati kurssia. En tiedä verotuksesta sen enempää kuin kissa valtameristä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.1.26 10:40:54

Kyllä kai se verotus taloushallinnon suuntautumiseen kuuluu ja jos aihe enemmän kiinnostaa, niin vapaavalintaisiin lisää verotuksen kursseja. Näin meillä ainakin tradenomiopinnoissa.

Lähettäjä: ............. 
Päivämäärä:   14.1.26 11:07:02

Ilmeisesti ei enää missään, suurimman työn tekee automaattinen vastauspalvelu, henkilökohtaisesti ei saa kiinni kuin valtakunnallisen keskusneidin joka kertoo ettei tiedä mitään, eikä tiedä kelle yhdistäisi ja joka tietäisi jotain.
Kaksi vuotta verohallinto on luukuttanut minulle kymmenien tuhansien eurojen laskuja, koska yritykseni on myynyt valtavasti osakkeita.
Kumma juttu vain, että minulla ei ole yritystä, eikä osakkeitakaan, saatikka että olisi sellaisia myynyt. On nyt menossa ulosottoon, tai varmaan mennytkin jo, olen maksanut ammattilaiselle itseni kipeäksi, joka on tehnyt vastineita ja korjauspyyntöjä asiaan, mutta ketään ei vielä ole ymmärtänyt lukemaansa, koska taas lasku asiasta omaverossa. En ole enää puoleen vuoteen edes avannut niitä, miksi suotta. Jokaiseen oikaisupyyntöön ja vastineeseen tulee vastaukseksi sama lasku uudelleen ja allekirjoituksena " tämä vastaus on automaattinen tietokoneen lähettämä vastaus".
Naamatusten ei ole mahdollisuutta eikä halua lähteä 150km päähän lähimpään vielä auki olevaan verovirastoon, jossa olisi joku elävä ihminen paikan päällä.
Jipii.
Koomista tässä on se, että olisin itse koulutukseltani pätevä verovirkailija, mutta tietokonetta vastaan en edes minä pärjää.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   14.1.26 11:10:06

........., tällainen satu tällä kertaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.