Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pätkäpaastot

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.1.26 12:00:26

Kokemuksia? Kiinnostaisi kokeilla painonhallintaan sekä alentamaan riskiä sairastua 2-tyypin diabetekseen (sukurasite).

Normaalipainossa ollaan nytkin, mutta muutama kilo saisi silti tippua. Eikö ala heikottamaan aamupäivällä jos ei syö ja juo pelkän kahvin?

Re: Pätkäpaastot

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.26 12:02:17

Ei ala heikottaa, päinvastoin. Olo on kevyt ja virkeä. Paastoon voi totutella vähitellen, jos asia mietityttää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.1.26 12:04:40

Itse olen todennut, että parhaiten pätkäpaasto toimii ja sitä sietää, kun aloittaa paaston ajoissa illalla. Aamulla saa sitten syödä normaalisti ja saa energiaa päivään, eikä mielestäni aamupalasta tulisi kenenkään tinkiä. Paaston tarkoitus ei ole missään nimessä pahentaa oloa, ja jos heikotusta ilmenee, niin joko pätkäpaasto ei juuri sinulle sovi, tai sitten sinun täytyy muokata sitä omaan elämänrytmiisi sopivaksi.

Lähettäjä: Jäässä 
Päivämäärä:   13.1.26 12:14:42

Ei heikota, mutta siis kuten aiempi mainitsi niin se ruokarytmi tulee sovittaa just siihen omaan elämään =)

Lähettäjä: alisviiva 
Päivämäärä:   13.1.26 12:16:10

Syö aamulla kunnolla, muuten sinua ei jaksa kuunnella kukaan kun tiuskit nälissäsi jo kahvitauon aikaan.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   13.1.26 12:19:26

Olen aloittanut noin kuukausi sitten 16/8 tyylillä. Minulle helpoin on aloittaa syömään vasta 12 maissa ja saan syödä 8 asti illalla. Yleensä tässä jää joku ateria vaan välistä ja painoa on pudonnut jo noin 2 kiloa.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.1.26 12:22:31

Jollekin sopii olla syömättä illasta, toiselle aamusta. Oma tyyli täytyy vaan löytää.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   13.1.26 12:26:14

Minulle myös paremmin sopii, että pätkin illasta jos jostain. Jos en aamulla syö mitään, en muuta pysty kuin pyörimään levottomana ja tuijottamaan kelloa, joko pian saan syödä.
Ja kahvia en pysty juomaan tyhjään vatsaan, että mikään "pelkkä kahvi aamulla" ei ole vaihtoehto.

Lähettäjä: ××× 
Päivämäärä:   13.1.26 12:45:13

"Syö aamulla kunnolla, muuten sinua ei jaksa kuunnella kukaan kun tiuskit nälissäsi jo kahvitauon aikaan."

Höpöhöpö. Jokaisen kannattaa sovittaa se paastoilu siihen ajankohtaan, jolloin on luonnollisesti helpoin olla syömättä. Eli paastoan aamut ja päivät, syön iltaisin. Eikä ole päivän aikana nälkä tai nälkäkiukkua tai heikotusta tai.... Vaan hyvä ja energinen olo. Yöt myös nukun sikeämmin ja paremmin, kun paastoan päivällä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 13:38:32

Minulle taas nimenomaan toimii aamupalan väliin jättäminen. Jos söisin aamulla vaikka annoksen (isonkin) puuroa, niin kukaan ei jaksaisi minua. Tiuskisin nälkäkiukuissani jo ennen työpaikan ovesta sisään astumista (no en tiuskisi, osaan käyttäytyä, mutta mitään muuta en pystyisi ajattelemaan kuin ruokaa ennen klo 11 lounasta). Kun en syö aamiaista, niin jaksan hyvin lounaaseen. Aamiainen saa mahani kurnimaan jo nopeasti ja siitä alkaa koko päivän kestävä nälkä. Olisi siis painajaista olla illalla ilman ruokaa, kun olisi kauhea nälkä. Minulle sopii se, että syön ekana ateriana lounaan ja viimeisenä iltapalan joskus klo 19. Eli syön lounaan, päivällisen ja iltapalan. Nälkä ei vaivaa, eikä annoskoot paisu. Mutta jokainen löytää itselleen sopivan tavan kokeilemalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.