Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vastasyntynyt vauva ja tullaan kipeänä

Lähettäjä: Hermostunut 
Päivämäärä:   13.1.26 10:30:01

Henkilö X yöpyy meillä töidensä luonteen vuoksi 1-2 yötä vk tai 2 viikossa. Tämä ollut täysin ok minulle kun hän tulee omia aikojaan eväineen ja menee vierashuoneeseen ja lähtee aamuyöllä herättämättä. Nyt vaan meillä on vastasyntynyt ja tämä henkilö tulee pahasti kipeänä tänne yöksi mikä mielestäni ei ole ok. Hänellä on myös toinen paikka yöpyä jossa yöpyykin enemmän yleensä kuin meillä mutta "ei jaksanut mennä sinne nyt" (kauempana)

Hermostuinko turhasta? Mielestäni henkilön olisi pitänyt tajuta jättää tulematta tänne sairaana.. Mieheni mielestä reaktioni oli nolo kun ko henkilöllä on kuitenkin ollut lupa yöpyä täällä aina halutessaan / tarvittaessa.

Re: Vastasyntynyt vauva ja tullaan kipeänä

Lähettäjä: Eebd 
Päivämäärä:   13.1.26 10:33:25

Teidän olisi itse pitänyt ymmärtää etukäteen sanoa, että ethän tule jos olet yhtään kipeä, koska vauva.

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   13.1.26 10:34:45

No et todellakaan hermostunut turhasta, mitä v*ittua oikeesti!!! Tuosta ei ole syytä hermostua vaan RAIVOSTUA! Mä raivostuin jo pelkästään tän lukemisesta! Teet selväksi ettei tarvi tulla enää koskaan ja kerrot idiootille miehelles mitä voi pahimmillaan tapahtua!

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.1.26 10:38:05

Nämä luuserivaimoprovot alkaa olla aika väsyneitä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.1.26 10:38:25

"Teidän olisi itse pitänyt ymmärtää etukäteen sanoa, että ethän tule jos olet yhtään kipeä, koska vauva."

Eikä olisi, ei kukaan oleta että joku aikuinen olisi niin tyhmä ettei tajuaisi ettei sairaana mennä toisten kotiin eikä varsinkaan ikinämissääntapauksessa jos siellä on vauva!

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.1.26 10:40:50

Jokainen järkevä nyt olisi pohtinut moista järjestelyä jo itse vauvan syntymän takia, eihän siellä vieraatkaan kohta nuku kun vauva valvottaa niin siinäpä oiva syy lopettaa moinen hyväntekeväisyys. Kipeänä tulemisesta nyt jokainen järkevä äiti raivostuisi, ehkäpä se miehellekin valkenee kun vauva saa elämänsä ensimmäisen taudin ja pääsette päivystykseen jonottamaan sydän syrjällään (pistä se mies sitten sinne odottelemaan että kokee itse).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 10:42:40

Joo pitäisi tajuta ettei vauvaperheeseen tulla sairaana, mutta se pitää osata myös itse sanoa. Kun ei ihmiset oikeasti ole pahantahtoisia vaan eivät vaan tajua.

Tuttava teki lapsen 'länsimaistuneen' muslimimiehen kanssa, no eiköhän sen suku ollut kärppinä paikalla heti kun naisen itsemääräämisoikeus näin oli lopullisesti menetetty, niiden pieneen kämppään kyörättiin jopa kotikylästä vaimoksi hankittu tuberkuloottinen serkku kyläilemään. Ja tämä - niin uskomattomalta kuin se kuulostaa - on täysin totta. Sittemmin lapsia laitettiin lisää ja nainen ei saa harrastaa mitään eikä tavata ystäviä enää.

Kannattaa miettiä oikeasti kenen kanssa lisääntyy, kuunteleeko mies naisen mielipidettä vielä avioliiton ja lasten jälkeenkin vai alkaako käyttäytyä kuin lesta/muslimi, alistaen ja mitätöiden ja tuoden kaverinsa ja sukunsa vasta synnyttäneen palveltaviksi ja määräämään miten talossa eletään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.1.26 10:58:05

Voit miettiä asiaa siltä kannalta, että mitä se hermostuminen auttaa. Minun mielestä on yleensä noloa, jos aikuinen hermostuu muiden edessä. Siis jos hermostuminen tarkoittaa sitä, että korottaa äänensä, kiukuttelee, mököttää, huutaa, nälvii, tiuskii jne... Joissain harvoissa tilanteissa voi olla oikeasti tarpeen korottaa ääntään, mutta hyvin harvoin.

Lähtökohtaisesti ihmiset eivät yleensä halua pahaa toisilleen. Normaalit ihmiset eivät halua. Jos tämäkin henkilö saa teillä yöpyä, tuskin hän nyt haluaa teille erityisemmin pahaa.

Mutta ihmiset vaan ovat joskus ajattelemattomia. Esim. tässäkin voi olla että ihminen on ajatellut ettei ole niin kipeä (hänhän on kuitenkin siis työkuntoinen) tai että se pieni nuhaisuus ei haittaa, koska hän ilmeisesti menee ja tulee omia aikojaan eikä hengaile teidän kanssa(?).
Kiukuttelu on siis lapsellista ja typerää käytöstä. Mitäpä sille enää voi, että hän on jo teillä.

Fiksumpaa olisi vain sanoa, miten toivoo että jatkossa toimitaan. Ja esimerkiksi ehdottaa että henkilö desinfioi käsiään tai desinfioi pintoja joihin on koskenut tms. jos näkee sen tarpeelliseksi. Eli ehdottaa ratkaisuja miten henkilö voi korjata mokansa. Sen sijaan että kiukuttelee tälle.

Päivämäärä:   13.1.26 10:59:52

Ko henkilöllä itsellä on useampi lapsi kotona joten luulisi ymmärtävän?

Järjestely on ollut ennen minun tänne muuttoa ja ihan ok kun henkilö tulee vaan nukkumaan eikä kaipaa seurustelua / palvelua (työpaikan ja kodin välimatka on sellainen ettei ole järkeä arkisin kulkea sinne) . Mielestäni ei kuitenkaan voi tulla kipeänä tähän tilanteeseen mutta se että saako vauvalta nukutuksi on taas ihan hänen oma asiansa jos kokee että pystyy niin fine..

Päivämäärä:   13.1.26 11:02:24

No jos influenssassa yskien on ok olla töissä niin... mutta mitäpä se se minulle kuuluu. Influenssa nyt tuntuu muutenkin olevan tosi hankalaa sorttia niin en halua sitä itsellekään

Päivämäärä:   13.1.26 11:03:58

Ei kyllä minun kotiini saa kukaan tulla sairaana tartuttamaan vaikka ei ole vauvaakaan. Mutta ei kyllä tulisi mieleen erikseen mainita että sairaana ei sitten saa tulla jos tuollainen järjestely olisi. Jotenkin sitä olettaisi että ihmiset osaisivat aivoillaan ajatella että muut eivät ehkä halua sairastua :) loppuisi ensimmäiseen kertaan tuollainen sopimus.

Päivämäärä:   13.1.26 11:07:06

Ette tulleet ajatelleeksi puhua 'uusista säännöistä' kun lapsi oli tulossa. Nyt on siis aika käydä sekin läpi. Ei ole enää poikamieskämppä/nuoren parin koti, jossa kaverit voi tulla ja mennä miten vaan ja heidän ehdoilla eletään, nyt on talossa uusi johto (= vauva).

Ei voi tulla kipeänä, eletään vauvan ehdoilla ja lienee sopivaista ettei ihan niin paljon enää yöpyisi --> olisi enemmän siinä toisessa mahdollisessa paikassa ja tulisi teille vain ennalta sovittuina aikoina JOS on terve. Käy tähän tyyliin asioita kahdestaan puolisosi kanssa läpi, painotus siinä vauvassa ja teidän perhe-elämässä, ilman riitaa ja kiihtymystä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   13.1.26 11:18:41

En ikinä vois asua niin että joku siellä yöpyy välillä. Varsinki kun vauva syntyi niin en halunnu edes vieraita kylään ihan ensimmäisinä viikkoina. Alottaja sanoo nyt että yöpymiset loppuu kokonaan. En haluais aamulla herätä aikasin vauvan kans, mennä tukka sekasin yökkärit päällä lasta olkkariin imettämään kun joku outo on samoissa tiloissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.1.26 11:24:21

Et hermostunut turhasta ja miehesi ja tuo vieras ovat noloja.

Lähettäjä: Peuka 
Päivämäärä:   13.1.26 11:28:06

Miten pahasti kipeänä oleva on kuitenkin työkuntoinen? Onko ko. henkilöllä lapsia? Ehkä hän ei yksinkertaisesti osannut ajatella, että mikäli ei edes tapaa teitä yöpyessään niin ei tartuta ketään. Yksittäisestä ajattelemattomuudesta luulisi voivan teidän mainita ja jos henkilö on pahoillaan ja ymmärtäväinen niin mikä syy se on kokonaan tuo järjestely lakkauttaa.

Lisäksi vähän yliampuvaa tuo nyt joiltakin, että kaikenlaisen yöpymisen tulisi loppua, koska nyt on talossa "vauva johdossa" :D miten se yöpyjä haittaa, jos tuo omat eväänsä, lähtee jo aamuyöllä ketään herättämättä ja on ilmeisesti tähän asti ollut varsin vaivaton vieras. Miten se vauva tuohon vaikuttaa? Toki kipeänä ei tulisi kenenkään luo muutenkaan mennä, mutta siitä varmasti aikuiset ihmiset osaavat asiallisesti keskustella.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   13.1.26 11:32:04

Jos minulla olisi vastasyntynyt niin en kieltäisi tulemasta pelkästään yöksi. Jos tuo vieras siis tyyliin tulee illalla, nukkuu ja aamulla taas menee. Ei se pöpö sieltä toisesta huoneesta hyppää vauvaan. Saatoinhan minä, mies tai muut lapset tuoda koulusta tai töistä kotiin eri flunssia, ei heitä käännytetty ovella. Jos vieraansesi haluaisi yhtäkkiä tulla joku kaukainen tuttu juuri nyt ollessaan kipeänä niin sitä en ymmärtäisi. Mielestäni ylireagoit. Joo lapsen ensimmäinen vuosi täytyy olla varovainen koska vastustuskyky on vielä olematon. Moni kuitenkin saattaa mennä jo päiväkotiin kun, missä niitä pöpöjä vasta onkin, vaikka kukaan ei nyt näkyvästi ole flunssassa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.1.26 11:35:17

"Voit miettiä asiaa siltä kannalta, että mitä se hermostuminen auttaa. Minun mielestä on yleensä noloa, jos aikuinen hermostuu muiden edessä. Siis jos hermostuminen tarkoittaa sitä, että korottaa äänensä, kiukuttelee, mököttää, huutaa, nälvii, tiuskii jne... Joissain harvoissa tilanteissa voi olla oikeasti tarpeen korottaa ääntään, mutta hyvin harvoin."

Ääntä käytetään nousujohteisesti sen verran että viesti menee perille. Sitten on kuiskailevat kynnysmatot joiden vauvatkin saa kuolla influenssaan kun ei kehdata sanoa silloin kun pitäisi. Vaikka se kaveri meni sinne jo, niin se ei ole "ihan sama" että jääkö se sinne vai ei, altistumisen pituudella on väliä. Eli sairas käännytetään pois kun tajutaan että se on sairas.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.1.26 11:38:09

"Ei se pöpö sieltä toisesta huoneesta hyppää vauvaan. Saatoinhan minä, mies tai muut lapset tuoda koulusta tai töistä kotiin eri flunssia, ei heitä käännytetty ovella."

Kyllä se voi hypätä. Ja tarttuu pintojen kautta, vessassa virusta voi olla paljon. Se ei ole yhtään sama asia että oma perheen jäsen tulee kipeäksi, sille ei voi mitään, mutta sille kyllä voi että pitääkö joku tautinen petipaikkapummi ottaa nurkkiin pyörimään.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   13.1.26 11:42:12

"Teidän olisi itse pitänyt ymmärtää etukäteen sanoa, että ethän tule jos olet yhtään kipeä, koska vauva."

Eikä olisi, ei kukaan oleta että joku aikuinen olisi niin tyhmä ettei tajuaisi ettei sairaana mennä toisten kotiin eikä varsinkaan ikinämissääntapauksessa jos siellä on vauva!"

No just näin!
Pitäisikö vastaanottajan aina sanoa kaikki itsestäänselvätkin asiat
- tule selvinpäin
- älä aloita meillä huumeiden käyttöä.
- jos aiot varastaa,älä tule.
-Jos aiot pissata lattialle, älä tule.
- älä tuo meillä yöpyessäsi seksiseuraa mukanasi
Jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.